Gaia
Lehorreko eta Uretako Ekologia eta Ekofisiologia
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Ekologia funtzionalaren eta eko-fisiologiaren oinarriak eta azken ezagutzak, lurreko ekosistemaren eta ur gezaren funtzionamendua modu integratzaile eta osoan ulertzeko, aldaketa naturalei eta jatorri antropikoko aldaketei erantzuteko.Helburuak
- Ekosistemaren funtzionamenduaren ikuspegi orokorra ematea ekosistema mota askotarako, eta ekosfisiologian, ekologia funtzionalean eta bioindikazioan funtsezkoak diren kontzeptuak.
Helburuak
- Ekosistemaren funtzionamenduaren ebaluazio integrala ulertu eta egin ahal izatea, ekosistemaren hainbat osagai eta antolaketa-maila kontuan hartuta, gizabanakotik ekosistema osora.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
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ORTIZ ZARRAGOITIA, MAREN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Zelulen Biologia | maren.ortiz@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
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Que el estudiante sepa y entienda los conceptos teóricos de los ciclos biogeoquímicos, así como los aspectos prácticos de los mismos y sus aplicaciones. | 16.0 % |
Que el estudiante sepa y entienda los conceptos, práctica y aplicaciones de la evaluación integral de la salud de los ecosistemas (acuáticos y terrestres) en un ambiente cambiante y sometido a fuentes múltiples de estrés ambiental, incluidos los contaminantes químicos. | 16.0 % |
Que el estudiante conozca los conceptos, práctica y aplicaciones de la biorremediación ambiental de entornos degradados por contaminación química. | 16.0 % |
Que el estudiante conozca los mecanismos de resistencia de los organismos vivos (tolerancia, resistencia, resiliencia, adaptación, plasticidad, etc.) frente contaminantes químicos. | 16.0 % |
Que el estudiante conozca los principales problemas que afectan a la investigación ambiental aplicada. | 16.0 % |
Que el estudiante muestre destreza en la evaluación de la contaminación, de la calidad ambiental y de la salud de los ecosistemas, tanto desde el punto de vista académico como práctico. | 16.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 22 | 33 | 55 |
Laborategiko p. | 8 | 12 | 20 |
Tailerra | 30 | 45 | 75 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 55.0 | 40 % |
Gela/Mintegia/Tailerra | 75.0 | 40 % |
Laborategia/Landa | 20.0 | 40 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Idatzizko azterketa (teoria) | 60.0 % | 60.0 % |
Lanak egitea eta azaltzea | 40.0 % | 40.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Al final de la Unidad, debes:1. Conocer los conceptos básicos y los componentes del funcionamiento del ecosistema (propiedades y procesos del ecosistema).
2. Ser capaz de analizar e incluso predecir los efectos de las presiones ambientales y antrópicas a nivel de los organismos (plantas acuáticas y terrestres, animales) y ecosistemas.
3. Comprender cómo los organismos pueden influir en el funcionamiento del ecosistema.
4. Comprender los principios de bioindicación y ser capaz de realizar estudios exhaustivos y relevantes de organismos como bioindicadores.
Irakasgai-zerrenda
Topics covered include:terrestrial plant hydraulics (basics, regulation, dysfunction and consequences on plant survival in response to environmental variations)
functional traits and diversity, from the individual level to ecosystem functioning
structure, functioning and dynamics of freshwater ecosystems
role of organisms in freshwater ecosystem functioning and their use as bioindicators
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Garnier E., Navas M.L. & Grigulis K. 2016. Plant functional diversity, Organism traits, community structure and ecosystem properties, Oxford University Press.Hopkins WG. 2009. Introduction to plant physiology, John Wiley & Sons Inc.
Lambers H., Chapin III F.S & Pons T.L. 2008. Plant Physiological Ecology, 2nd ed, Springer.
Larcher W. 2003. Physiological Plant Ecology, 4th ed, Berlin: Springer.
Reynolds, C. 2006. Ecology of Phytoplankton. Cambridge University Press, Cambridge, GBR.
Taiz L. & Zeiger E. 2002. Plant Physiology, 3rd ed, Sunderland: Sinauer Associates. (available online).
Wetzel, 2001. Limnology: Lake and River ecosystems, 3rd ed., Academic Press.