Gaia
Hidrologia, Uraren Zikloa eta Aldaketa Globala
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Giza jardueraren ondoriozko aldaketa globalak gero eta eragin handiagoa du ekosistemen osasunean eta izaki bizidun gehienen bizi-baldintzetan, gizakiena barne. Uraren munduko sistemaren erantzuna erabilgarritasunari, kalitateari eta kutsadurari dagokienez ulertzeko, aurreikusteko eta arintzeko, uraren zikloa eta horrekin lotutako prozesu hidrologikoak ezagutu behar dira.Helburuak
- Ur gorputzetako eta atmosferako ur naturalen ziklo nagusiak berrikustea, eta gizakiak ziklo horiek nola aldatzen ari diren dokumentatzea.
Helburuak
Unitatearen amaieran, hau egin behar duzu:
1. Uraren zikloan inplikatutako denbora- eta espazio-eskalak ulertzeko gai izatea.
2. Ur-gorputz nagusien funtzionamendua, haien interakzioa eta atmosferarekiko akoplamenduak ulertzea.
3. Ur-fluxu nagusiak kuantifikatzeko gai izatea, bai eta oinarrizko beste elementu batzuen zikloak nola bideratzen dituzten ere (bereziki, karbonoa)
4. Aldaketa globalari eta aldaketa horrek naturan eta giza jardueretan dituen ondorioei buruzko ikuspegi koherentea izatea.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ORTIZ ZARRAGOITIA, MAREN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Zelulen Biologia | maren.ortiz@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Que el estudiante sepa y entienda los conceptos teóricos de los ciclos biogeoquímicos, así como los aspectos prácticos de los mismos y sus aplicaciones. | 25.0 % |
Que el estudiante sepa y entienda los conceptos teóricos en torno a la biodisponibilidad de contaminantes químicos ambientales, así como los aspectos prácticos y sus aplicaciones. | 25.0 % |
Que el estudiante sea capaz de diseñar y elaborar modelos numéricos, estadísticos y computacionales en lo referente a los ciclos biogeoquímicos de los contaminantes químicos ambientales, sus efectos sobre los seres vivos y los procedimientos de evaluación de riesgo e impacto. | 25.0 % |
Que el estudiante sea capaz de recolectar, registrar y analizar (tratamiento y computerización) datos sobre contaminación y toxicidad (de campo y de laboratorio) mediante técnicas y equipamiento de última generación. | 25.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 20 | 30 | 50 |
Mintegia | 20 | 30 | 50 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 50.0 | 40 % |
Jarduera gainbegiratuak | 50.0 | 40 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Idatzizko azterketa (teoria) | 50.0 % | 50.0 % |
Lanak egitea eta azaltzea | 50.0 % | 50.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Al final de la Unidad, debe comprender:1. las conexiones entre las actividades humanas y el ciclo del agua
2. El proceso de transformación en el que participa el sistema mundial del agua.
Irakasgai-zerrenda
Topics covered include:Functioning of main water bodies
Connection with atmosphere: the coupled climate system
Global cycles: water and carbon
The Global Change
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
E. K. Berner and R. A. Berner 2012. Global Environment, Water, Aire and Geochemical cycles, Princeton University Press.Change, I.C., 2007. The physical science basis. Contribution of Working Group 1 to the fourth assessment report of the Intergovernmental Panel on Climate Change, 996.