Gaia
Ingurumen-zientzietako datuen analisia
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgai honetan, ingurumen-zientziei aplikatutako analisi estatistikoaren oinarriak birsartzen dira. Bost atal nagusiek probabilitate-banaketak, hipotesien estimazioa eta proba, bariantza-analisia, erregresioa eta korrelazioa, aldagai anitzeko analisi-metodoak eta denbora-serieak aztertzeko metodoak jorratzen dituzte. Estatistika-teknika gehienentzat, aplikazio zehatzak saio praktikoen bidez ikertzen dira, R software librea erabiliz.Helburua
¿ Ingurumen-zientzietako datuak aztertzeko metodo estatistiko nabarmenenen ikuspegi orokor zabal eta integrala izateko eskubidea.
Helburuak
Unitatearen amaieran, datuak aztertzeko metodoak hautatu, inplementatu eta interpretatu ahal izan beharko lituzke, helburu zientifikoetan eta ingurumen-zientzietako laginketa-estrategia/esperimentaletan oinarrituta.
Eskuratutako funtsezko trebetasunak
Unitatearen amaieran, honako hauek egin beharko zenituzke:
1. R potentziala erabiltzea datuen analisia egiteko
2. Emaitzen azterketa zehatza eta kritikoa egitea.
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Que el estudiante adquiera destreza básica en técnicas específicas. | 33.0 % |
Que el estudiante sea capaz de diseñar y elaborar modelos numéricos, estadísticos y computacionales en lo referente a los ciclos biogeoquímicos de los contaminantes químicos ambientales, sus efectos sobre los seres vivos y los procedimientos de evaluación de riesgo e impacto. | 33.0 % |
Que el estudiante sea capaz de recolectar, registrar y analizar (tratamiento y computerización) datos sobre contaminación y toxicidad (de campo y de laboratorio) mediante técnicas y equipamiento de última generación. | 33.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 26 | 39 | 65 |
Laborategiko p. | 20 | 30 | 50 |
Tailerra | 14 | 21 | 35 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 65.0 | 40 % |
Gela/Mintegia/Tailerra | 35.0 | 50 % |
Laborategia/Landa | 50.0 | 45 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Idatzizko azterketa | 50.0 % | 50.0 % |
Lan praktikoak | 50.0 % | 50.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Al final de la Unidad, deberías poder:1. utilizar el potencial de R para realizar un análisis de datos
2. Proporcionar un análisis detallado y crítico de los resultados.
Irakasgai-zerrenda
Discrete and continuous random variablesSample and population: statistical inference
Regression and correlation
Multivariate analysis
Time series analysis
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
R.E. Thomson and W.J. Emery 2014. Data Analysis Methods in Physical Oceanography, Third Edition, Elsevier.W.W. Daniel and C.L. Cross 2013, Biostatistics: A Foundation for Analysis in the Health Sciences, 10th Edition.