Gaia
Ingurumen-kimiometria
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Ingurumen-datuen multzo handiak interpretatzeko estatistika-prozedurak emango dira. Lehenik eta behin, ingurumen-datuen multzoak hartuko dira kontuan, eta datuak aldez aurretik tratatzeko eta bistaratzeko metodoak azalduko dira. Aldagai anitzeko datuen analisia estaliko da, baita teknika diskriminatzaileak, sailkapen-metodoak eta erregresio-analisia ere. Azkenik, denbora-serieen analisia deskribatuko da.Helburuak
- Aldagai anitzeko ikuspegi bat ulertzea eta aplikatzea ingurumen-datuak interpretatzeko?
Helburuak
Unitate honen amaieran, honako hauek egin behar ditu:
1. aldagai anitzeko datuak aztertzeko metodoak erabiltzea eta aplikatzea; eta
2. Datu-multzo handien ingurumen-emaitzak interpretatzea
Eskuratutako funtsezko trebetasunak
Unitate honen amaieran, honako hauek egin beharko zenituzke:
1. Aldagai anitzeko ikuspegia aplikatzea ingurumen-datuak interpretatzeko
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
DE DIEGO RODRIGUEZ, ALBERTO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Kimika Analitikoa | alberto.dediego@ehu.eus |
MADARIAGA MOTA, JUAN MANUEL | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebakarra | Kimika Analitikoa | juanmanuel.madariaga@ehu.eus |
OLIVARES ZABALANDIKOETXEA, MAITANE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Kimika Analitikoa | maitane.olivares@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Que el estudiante conozca y sea capaz de aplicar los principios de Análisis estadístico de datos medioambientales. | 40.0 % |
Que el estudiante conozca y sea capaz de aplicar los principios de Aplicación del análisis multivariante. | 30.0 % |
Que el estudiante conozca y sea capaz de aplicar los principios del análisis de series temporales. | 30.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 20 | 30 | 50 |
Mintegia | 5 | 7.5 | 12.5 |
Ordenagailuko p. | 15 | 22.5 | 37.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 50.0 | 40 % |
Mintegiak eta tutoretzak, laborategiko saioak etab. Lanaren zuzendariarekin egingo dira | 12.5 | 40 % |
Ordenagailuko praktikak | 37.5 | 40 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Idatzizko azterketa (teoria) | 40.0 % | 40.0 % |
Lanak egitea eta azaltzea | 30.0 % | 30.0 % |
Ordenagailuko praktikak | 30.0 % | 30.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Al final de esta Unidad, deberías poder:1. aplicar un enfoque multivariante para interpretar los datos ambientales
Irakasgai-zerrenda
Topics covered include:Basic statistics
Principal component analysis and partial least squares methods
Discriminant analysis and classification methods.
Analysis of time series
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
G. Hanrahan. 2009. Environmental chemometrics : principles and modern applications. CRC Press, Boca Ratón, USAJ. Einax. 1997. Chemometrics in environmental chemistry: statistical methods. Springer-Verlag, Berlin, Al.