Gaia
Endokrinologia konparatua eta disrupzio endokrinoa
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Arrainen ugalketa, determinazio eta bereizketa sexuala. Itsas arrain eta ornogabeen Endokrinologia. Kutsatzaileen ondorio endokrinoak eta ugalketakoak. Arrantzaren, akuikulturaren eta ingurumen-kutsaduraren ebaluaziorako aplikazioak.Helburuak
- Ikasleak sartzea arrainen ugalketan eta sexua zehazteko eta bereizteko prozesuetan dagoen aniztasun eta aldakortasun zabalean.
- Arrainen eta itsas ornogabeen endokrinologiari buruzko oinarrizko ezagutzak eskaintzea ikasleei.
- Ingurumen-kutsatzaileek sistema endokrinoan eta arrainen eta itsas ornogabeen ugalketan dituzten ondorioak erakustea ikasleei.
- Itsas arrain eta ornogabeetan ugalketa-etapak zenbatesteko trebetasunak garatzea, eta itsas ornogabeko arrain-espezieen akuikulturari buruzko tresna modernoak ulertzea.
Helburuak
Unitatearen amaieran, hau egin behar duzu:
1. Arrainen ugalketa-estrategiak ulertzea
2. Arrain eta itsas ornogabeetan gonada ugaltzaileen ugalketa-estrategiak eta etapak identifikatzea.
3. Ingurumen-kutsatzaileek arrainen eta itsas ornogabeen ugalketan eta sistema endokrinoan duten eragina ezagutzea, bai eta akuikulturako hormona-erregulazioa ere.
Eskuratutako funtsezko trebetasunak
Unitatearen amaieran, honako hauek egin beharko zenituzke:
1. Arrainetan eta itsas ornogabeetan sexuaren eta gonaden garapena identifikatzea.
2. Kutsatzaileek ugalketa-sisteman eta sistema endokrinoan arrainetan eta itsas ornogabeetan dituzten ondorioak identifikatzea.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
IZAGUIRRE ARAMAYONA, URTZI | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Zelulen Biologia | urtzi.izagirre@ehu.eus |
ORTIZ ZARRAGOITIA, MAREN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Zelulen Biologia | maren.ortiz@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Entender las estrategias de reproducción de los peces. | 10.0 % |
Identificar las estrategias de reproducción y las fases de gónadas reproductoras de los peces y el marisco. | 25.0 % |
Conocer mejor el impacto de los agentes contaminantes ambientales en el sistema reproductor y endocrino de peces y marisco, así como en la regulación hormonal en el campo de la acuicultura. | 25.0 % |
Identificación del sexo y desarrollo de las gónadas en peces y marisco. | 20.0 % |
Identificar los efectos de los agentes contaminantes en el sistema reproductor y endocrino de peces y marisco. | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 20 | 30 | 50 |
Mintegia | 6 | 9 | 15 |
Laborategiko p. | 6 | 9 | 15 |
Ordenagailuko p. | 4 | 6 | 10 |
Tailerra | 4 | 6 | 10 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 52.0 | 38 % |
Informazio-azalpena | 18.0 | 33 % |
Lana sarean | 8.0 | 59 % |
Oinarrizko trebetasun instrumentalak eskuratzea | 18.0 | 33 % |
Talde-lana | 4.0 | 100 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 20.0 % | 60.0 % |
Idatzizko azterketa | 20.0 % | 60.0 % |
Lan praktikoak | 20.0 % | 60.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Deberías poder:1. Identificar el desarrollo del sexo y las gónadas en peces y invertebrados marinos.
2. Identificar los efectos de los contaminantes en el sistema reproductivo y endocrino en peces y invertebrados marinos.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Condiciones de evaluación a discutir con el profesorado.Las condiciones de renuncia a la convocatoria ordinaria se rigen por la Normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios aprobada por el acuerdo de consejo social de la UPV/EHU el 22 de Julio de 2015. En todo caso habrá que comunicar por escrito al profesor(a) responsable de la asignatura la renuncia a la convocatoria, antes de la primera prueba de evaluación de la asignatura.
El método de evaluación incluido en esta guía puede sufrir cambios si las directrices de las autoridades sanitarias así lo estableciesen. Las modificaciones a adoptar se anunciarían oportunamente, contando con las estrategias y herramientas necesarias para garantizar el derecho del alumnado a ser evaluado con equidad y justicia.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Condiciones de evaluación a discutir con el profesorado.Las condiciones de renuncia a la convocatoria ordinaria se rigen por la Normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios aprobada por el acuerdo de consejo social de la UPV/EHU el 22 de Julio de 2015. En todo caso habrá que comunicar por escrito al profesor(a) responsable de la asignatura la renuncia a la convocatoria, antes de la primera prueba de evaluación de la asignatura.
El método de evaluación incluido en esta guía puede sufrir cambios si las directrices de las autoridades sanitarias así lo estableciesen. Las modificaciones a adoptar se anunciarían oportunamente, contando con las estrategias y herramientas necesarias para garantizar el derecho del alumnado a ser evaluado con equidad y justicia.
Irakasgai-zerrenda
1. Reproduction in the marine environment: Fish and shellfish2. Reproduction strategies and cycles in fish
3. Sex determination and differentiation in fish
4. Endocrinology of fish
5. Hormones and their function in fish
6. Impact of environmental pollutants on fish reproduction and endocrine system
7. Aquaculture strategies in fish: tools to improve fish reproduction
8. Endocrinology of main marine shellfish groups (crustaceans, molluscs and echinoderms)
9. Hormones in shellfish: participation on reproduction
10. Endocrine disruption on marine invertebrates
11. Shellfish aquaculture: modern tools and techniques