Gaia

XSLaren edukia

Endokrinologia konparatua eta disrupzio endokrinoa

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Arrainen ugalketa, determinazio eta bereizketa sexuala. Itsas arrain eta ornogabeen Endokrinologia. Kutsatzaileen ondorio endokrinoak eta ugalketakoak. Arrantzaren, akuikulturaren eta ingurumen-kutsaduraren ebaluaziorako aplikazioak.



Helburuak

- Ikasleak sartzea arrainen ugalketan eta sexua zehazteko eta bereizteko prozesuetan dagoen aniztasun eta aldakortasun zabalean.

- Arrainen eta itsas ornogabeen endokrinologiari buruzko oinarrizko ezagutzak eskaintzea ikasleei.

- Ingurumen-kutsatzaileek sistema endokrinoan eta arrainen eta itsas ornogabeen ugalketan dituzten ondorioak erakustea ikasleei.

- Itsas arrain eta ornogabeetan ugalketa-etapak zenbatesteko trebetasunak garatzea, eta itsas ornogabeko arrain-espezieen akuikulturari buruzko tresna modernoak ulertzea.



Helburuak

Unitatearen amaieran, hau egin behar duzu:

1. Arrainen ugalketa-estrategiak ulertzea

2. Arrain eta itsas ornogabeetan gonada ugaltzaileen ugalketa-estrategiak eta etapak identifikatzea.

3. Ingurumen-kutsatzaileek arrainen eta itsas ornogabeen ugalketan eta sistema endokrinoan duten eragina ezagutzea, bai eta akuikulturako hormona-erregulazioa ere.



Eskuratutako funtsezko trebetasunak

Unitatearen amaieran, honako hauek egin beharko zenituzke:

1. Arrainetan eta itsas ornogabeetan sexuaren eta gonaden garapena identifikatzea.

2. Kutsatzaileek ugalketa-sisteman eta sistema endokrinoan arrainetan eta itsas ornogabeetan dituzten ondorioak identifikatzea.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
IZAGUIRRE ARAMAYONA, URTZIEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaZelulen Biologiaurtzi.izagirre@ehu.eus
ORTIZ ZARRAGOITIA, MARENEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaZelulen Biologiamaren.ortiz@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Entender las estrategias de reproducción de los peces.10.0 %
Identificar las estrategias de reproducción y las fases de gónadas reproductoras de los peces y el marisco.25.0 %
Conocer mejor el impacto de los agentes contaminantes ambientales en el sistema reproductor y endocrino de peces y marisco, así como en la regulación hormonal en el campo de la acuicultura. 25.0 %
Identificación del sexo y desarrollo de las gónadas en peces y marisco.20.0 %
Identificar los efectos de los agentes contaminantes en el sistema reproductor y endocrino de peces y marisco.20.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala203050
Mintegia6915
Laborategiko p.6915
Ordenagailuko p.4610
Tailerra4610

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak52.038 %
Informazio-azalpena18.033 %
Lana sarean8.059 %
Oinarrizko trebetasun instrumentalak eskuratzea18.033 %
Talde-lana4.0100 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak20.0 % 60.0 %
Idatzizko azterketa20.0 % 60.0 %
Lan praktikoak20.0 % 60.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Deberías poder:

1. Identificar el desarrollo del sexo y las gónadas en peces y invertebrados marinos.

2. Identificar los efectos de los contaminantes en el sistema reproductivo y endocrino en peces y invertebrados marinos.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Condiciones de evaluación a discutir con el profesorado.



Las condiciones de renuncia a la convocatoria ordinaria se rigen por la Normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios aprobada por el acuerdo de consejo social de la UPV/EHU el 22 de Julio de 2015. En todo caso habrá que comunicar por escrito al profesor(a) responsable de la asignatura la renuncia a la convocatoria, antes de la primera prueba de evaluación de la asignatura.



El método de evaluación incluido en esta guía puede sufrir cambios si las directrices de las autoridades sanitarias así lo estableciesen. Las modificaciones a adoptar se anunciarían oportunamente, contando con las estrategias y herramientas necesarias para garantizar el derecho del alumnado a ser evaluado con equidad y justicia.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Condiciones de evaluación a discutir con el profesorado.



Las condiciones de renuncia a la convocatoria ordinaria se rigen por la Normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios aprobada por el acuerdo de consejo social de la UPV/EHU el 22 de Julio de 2015. En todo caso habrá que comunicar por escrito al profesor(a) responsable de la asignatura la renuncia a la convocatoria, antes de la primera prueba de evaluación de la asignatura.



El método de evaluación incluido en esta guía puede sufrir cambios si las directrices de las autoridades sanitarias así lo estableciesen. Las modificaciones a adoptar se anunciarían oportunamente, contando con las estrategias y herramientas necesarias para garantizar el derecho del alumnado a ser evaluado con equidad y justicia.

Irakasgai-zerrenda

1. Reproduction in the marine environment: Fish and shellfish

2. Reproduction strategies and cycles in fish

3. Sex determination and differentiation in fish

4. Endocrinology of fish

5. Hormones and their function in fish

6. Impact of environmental pollutants on fish reproduction and endocrine system

7. Aquaculture strategies in fish: tools to improve fish reproduction

8. Endocrinology of main marine shellfish groups (crustaceans, molluscs and echinoderms)

9. Hormones in shellfish: participation on reproduction

10. Endocrine disruption on marine invertebrates

11. Shellfish aquaculture: modern tools and techniques



Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

Delivered during the course