Gaia
Gatazkak, Birgaitzea eta ekintza humanitarioa
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Nazioarteko lankidetzaren zati handi bat gatazka armatu handiak eta/edo krisi humanitario larriak dauden edo egon diren testuinguruetan egiten da. Horregatik, irakasgai hau gatazka armatuen analisiaren eta ekintza humanitarioaren oinarrietara hurbilketa kritikoa egitean datza, kontzeptu-, politika- eta praktika-mailetan.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
MENDIA AZKUE, IRANTZU | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Gizarte Langintza eta Gizarte Zerbitzuak | irantzu.mendia@ehu.eus |
ZIRION LANDALUZE, IKER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Nazioarteko Zuzenbide Publikoa eta Nazioarteko Harremanak | iker.zirion@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Conocer los lineamientos teóricos básicos de los estudios sobre conflictos, paz y acción humanitaria. | 13.0 % |
Adquirir herramientas para analizar críticamente situaciones de conflicto armado y de crisis humanitarias. | 13.0 % |
Introducir de manera trasversal la perspectiva de género en los análisis sobre conflictos, paz y acción humanitaria. | 13.0 % |
CE360 Adierazpen gaitasuna garatzea, idatziz eta ahoz, behar bezala arrazoitutako eta oinarritutako funtzezko argudioak argi, zehatz eta era sinesgarrian gauzatzeko, bai idatzizko testuen bidez bai ikasgelako aurkezpenetan edo parte-hartzeetan. | 13.0 % |
CE365 Garapenari eta nazioarteko lankidetzari buruzko informazio garrantzitsua hautatzeko behar diren kontzeptuak eta teoriak ezagutzea, konparatzea, aztertzea eta ebaluatzea. | 12.0 % |
CE367 Kontzeptuak, teoriak eta informazio antolatua erabiltzea garapenerako lankidetza arloko egoerei eta arazoei aurre egiteko. | 12.0 % |
CG353 Gai bakoitzari buruzko oinarrizko ezagutza teorikoak eskuratzea. | 12.0 % |
CG354 Nazioarteko fenomeno sozioekonomikoen eta politikoen analisi kritikorako gai izatea, baita nazioarteko erakundeen politikak aztertzeko ere, garapenerako lankidetzaren arlokoak bereziki. | 12.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 18 | 19.5 | 37.5 |
Mintegia | 7.5 | 9 | 16.5 |
Gelako p. | 4.5 | 16.5 | 21 |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Etengabeko ebaluazioa:
A) Saioetan parte hartzea eta banakako ekarpenak: % 20. Kasu horretan, honako hauek baloratuko dira:
• Parte-hartze maila
• Esku-hartzeen kalitatea
• Lanerako prestasuna
B) Talde-aurkezpena: % 80. Kasu horretan, honako hauek baloratuko dira:
• Azalpenen argitasuna eta koherentzia.
• Garatutako ideien sakontasuna.
• Testuko edukiak gelan aztertutako edukiekin lotzeko gaitasuna.
• Aurkezpenaren originaltasuna eta sormena.
Ebaluazio jarraituko sistemaren salbuespenak:
Justifikatutako arrazoiak direla medio, ikasleak ezin badu eskoletara joan, eta aldez aurretik irakasleei jakinarazi ondoren, banakako lana egingo du idatziz. Lana saiakera bat izango da, ideiak eta hausnarketa propioak bilduko dituena, baina derrigorrezko bibliografian eta, zati batean behintzat, irakasgaiaren bibliografia osagarrian oinarrituta, irakasleak proposatuko dion gai bati buruz.
Lanak 2000 eta 2500 hitz artean izango ditu, erabilitako bibliografia barne (4-5 orrialdeko luzapena) eta posta elektronikoz bidaliko zaie moduluaren ardura duten irakasleei. Irakasleek adierazitako egunean entregatzen ez diren lanak "ez aurkeztutzat" joko dira.
Deialdiari uko egitea:
Ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote, gutxienez, dagokion irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasgaiaren ardura duten irakasleei (12.2 artikulua).
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ohiz kanpoko deialdian, ohiko deialdirako ezarritako ebaluazio-sistema berari eusten zaio. Ezohiko deialdiari uko egiteko, nahikoa izango da deialdira ez aurkeztea.
Irakasgai-zerrenda
1. gaia. Gatazka armatuak, gerra osteko errehabilitazioa eta bakea eraikitzea
2.1. Gatazkak, indarkeria, bakea: hurbilketa kontzeptuala
2.2. Gatazka armatuen kausei buruzko eraginak eta eztabaidak
2.3. Gerra ondoko errehabilitazioa eta bakea eraikitzea
2. gaia: Ekintza humanitarioa
2.1. Bereizketa terminologikoa
2.2. Jatorria, helburuak eta ezaugarriak
2.3. Printzipio humanitarioak
2.4. Esparru juridikoa eta instituzionala
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Tema 1.SAILLARD, Dominique (2010): “Siempre desobedientes! Educar para la paz desde el feminismo”, en AAVV: Género en la Educación para el Desarrollo. Abriendo la mirada a la interculturalidad, los pueblos indígenas, la soberanía alimentaria y la educación para la paz, ACSUR y HEGOA (UPV/EHU), Madrid y Bilbao, 93-136.
SANAHUJA, José Antonio (2013): “La pobreza y la desigualdad como potenciadores del riesgo de conflictos violentos”, en Cuadernos de Estrategia, nº 159, 110-141.
Tema 2.
AGENDA VASCA DE COOPERACIÓN AL DESARROLLO (2017), Documentos de trabajo sobre acción humanitaria (docs. 1 y 2), Gobierno Vasco.
PÉREZ DE ARMIÑO, Karlos e Iker ZIRION LANDALUZE (2010), La acción humanitaria como instrumento para la construcción de la paz. Herramientas, potencialidades y críticas, Cuadernos de Trabajo, nº 51, Hegoa.
RUIZ-GIMÉNEZ, Itziar (2017), “Una mirada crítica al ‘humanitarismo’ desde los estudios pospositivistas”, Revista CIDOB d’Afers Internacionals, 117, 173-196.
Oinarrizko bibliografia
Tema 1.SAILLARD, Dominique (2010): “Siempre desobedientes! Educar para la paz desde el feminismo”, en AAVV: Género en la Educación para el Desarrollo. Abriendo la mirada a la interculturalidad, los pueblos indígenas, la soberanía alimentaria y la educación para la paz, ACSUR y HEGOA (UPV/EHU), Madrid y Bilbao, 93-136.
SANAHUJA, José Antonio (2013): “La pobreza y la desigualdad como potenciadores del riesgo de conflictos violentos”, en Cuadernos de Estrategia, nº 159, 110-141.
Tema 2.
PÉREZ DE ARMIÑO, Karlos e Iker ZIRION LANDALUZE (2010), La acción humanitaria como instrumento para la construcción de la paz. Herramientas, potencialidades y críticas, Cuadernos de Trabajo, nº 51, Hegoa.
RUÍZ-GIMÉNEZ, Itziar (2017), “Una mirada crítica al ‘humanitarismo’ desde los estudios pospositivistas”, Revista CIDOB d’Afers Internacionals, 117, 173-196.