Gaia

XSLaren edukia

Ikerketa/ekintza (I/E) gizarte eta hezkuntza arloko esku-hartzean

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Gizarte eta hezkuntza esku-hartzerako izaera metodologikoa duen 3 kredituko hautazko irakasgaia da. Bertan, ikasleak zentzuz eta zorroztasunez ikertzea ahalbidetzen duten funtsezko edukietara hurbildu nahi dira, ikerketa-ekintzaren metodologia erabiliz, prozedurazko gaiak zainduz eta lantzen diren pertsonei eta taldeei helduz.



Irakasgai hau Gizarte eta hezkuntza arloan esku hartzeko metodologiako moduluan txertatuta dago, Sormena eta gizarte eta hezkuntza prozesuak bideratzea eta Gatazken ebazpena pedagogiaren ikusmiratik izeneko irakasgaiekin batera. Modulu honetako ikasgaien bidez, ikasleek aukera dute gizarte eta hezkuntza testuinguruetan esku-hartzea lantzeko modu desberdinei buruzko ezagutza zabala garatzeko eta beren Master Amaierako Lana (MALa) proposatzeko.



Ikerketa/ekintza gizarte eta hezkuntza arloko esku-hartzean irakasgaia funtsezkoa da hezkuntzako profesionalek esku-hartze sozio-hezitzaileen eremuan egiten dituzten jarduerak ikertzeko asmoa duten pertsonentzat. Bertan gako estrategikoak ematen zaizkie, bai metodologikoak, bai erlazionalak, testuinguruetan murgiltzeko, esku-hartzeak diseinatzeko eta horien inguruan ikertzeko.



Irakasgai honi heltzeko modua bikoitza da: bat, hezkuntza esku-hartze bat diseinatu, inplementatu eta ebaluatzea, ikerketa-ekintzaren planteamenduetatik abiatuta (oinarri teoriko eta ideologikoak, esku hartzeko eta ikertzeko faseak, jarduera-prozedurak, parte hartzeko teknikak, gai etikoak ¿), eta bi, parte hartzen duten pertsonen eta taldeen artean sortzen diren partaidetza dinamikak, harremanak eta emozioak ikertzea, zalantzan jartzea eta hausnartzea (gazteak, hirugarren adina, esku hartzeko planteamendu bat).



Programa partekatzen eta koordinatzen duten bi irakaslek ematen dute irakasgaia, eta euskaraz zein gaztelaniaz jorratzen da. Gainera, ikasgai gisa eskaintzen da English Friendly Course programaren barruan, eta horregatik dago zabalik mugikortasun programetako ikasleentzat.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
HUEGUN BURGOS, ASIEREuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaDidaktika eta Eskola Antolakuntzaasier.huegun@ehu.eus
RECALDE RODRIGUEZ, MARIA ICIAREuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaDidaktika eta Eskola Antolakuntzaitziar.rekalde@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Gizarte eta hezkuntza arloan esku hartzeko proposamenak diseinatzeko gai izatea, ikerketa-ekintzan eta ikerketa-ekintza parte-hartzailean oinarrituta.30.0 %
Gogoeta egiteko gai izatea, ikuspegi kritiko eta etiko batetik, ikerketa-ekintzaren eta ikerketa-ekintza parte-hartzailearen esku-hartzeek pertsonengan, taldeetan zein zabaldutako partaidetza dinamiketan duten eraginaren inguruan.30.0 %
Hainbat kolektibo eta gizarte-talderentzako ikerketa-ekintza eta ikerketa-ekintza parte-hartzaileen ikerketan oinarritutako hezkuntzako esku-hartze proposamenak aztertu, balioztatu eta jakinarazteko gai izatea.40.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala154560
Mintegia10010
Gelako p.505

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Irakaskuntza-taldeak plataforma birtualaren bidez proposatutako jarduerak10.00 %
Irakurketa eta analisi praktikoak15.00 %
Kasu praktikoen ebazpena10.0100 %
Kasuen azterketa10.00 %
Talde-lana18.0100 %
Testuen analisia10.00 %
Txostenak eta azalpenak lantzea2.0100 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Lanen erakusketa, irakurketak...0.0 % 5.0 %
Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo arazoak)0.0 % 35.0 %
Talde-lanak (arazoak konpontzea, proiektuak diseinatzea)0.0 % 60.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

A.1. Ikasleek, ikasturtea amaitzean, gai izan behar dute ikerketa-ekintzan finkatutako esku-hartzearen planteamenduak eta aldaerak bereizteko.

A.2. Ikasleek, ikastaroa amaitzean, gai izan behar dute esku hartzeko proposamen metodologiko baten funtsezko ezaugarriak identifikatzeko, ikerketa-ekintzaren aldaeretan oinarrituta.

A.3. Ikasleek, ikasturtea amaitzean, gai izan behar dute ikerketa-ekintzan oinarritutako esku-hartze proposamen baten faseak deskribatzeko.

A.4. Ikasleek, ikastaroa amaitzean, gai izan behar dute ikerkuntza-ekintzan eta ikerketa-ekintza parte hartzailean ohikoenak diren partaidetza eta ikerketa teknikak aztertzeko.

B.1. Ikasleek, ikastaroa amaitzean, gai izan behar dute deskribatzeko zer eragin duten esku-hartzeek pertsona eta talde parte-hartzaileengan, ikerketa- ekintzan eta ikerketa-ekintza parte-hartzailean oinarrituta.

B.2. Ikasturtea amaitzean, ikasleek gai izan behar dute ikerketa-ekintzan oinarritutako esku-hartzearen eragina aztertzeko eta interpretatzeko, ikuspegi etiko eta kritiko batetik.

B.3. Ikasleek, ikastaroa amaitzean, gai izan behar dute ikerketa, ekintza eta parte-hartze dinamikak eta horiek subjektuengan izan dezaketen eragina justifikatzeko.

D.1. Ikasleek, ikasgaia amaitzean, gai izan behar dute ikerketa-ekintzatik eta ikerketa-ekintza parte-hartzailetik abiatutako esku-hartzeen eta ikerketen funtsezko elementu guztiak aztertzeko.

D.2. Ikasleek, ikasgaia amaitzean, gai izan behar dute irizpide zientifikoen arabera eta kritikoki balioztatzeko esku hartzeko metodologia horietan oinarritutako esku-hartzeetan erabiltzen diren fase eta tresna guztiak.

D.3. Ikasleek, ikasgaia amaitzean, gai izan behar dute irizpide zientifikoek eta etikoek bermatutako idatzizko txosten bat ahoz aurkeztu eta defendatzeko, gizarte eta hezkuntza arloko esku-hartzerako proposamen bati buruzkoa, ikerketa-ekintzaren eta ikerketa-ekintzaren parte-hartzaileen oinarrien arabera.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ikasgaia etengabe honakoen bidez ebaluatuko da:

1. Lan praktikoak. Ikasleek banakako eta taldekako jarduerak egingo dituzte ikasgelan eta ikasgelatik kanpo: artikulu zientifikoak irakurri eta aztertu, introspekzio-ariketak egin, arazo eta egoera dilematikoei heldu, eztabaidak egin eta taldean eta gelan bateratzea (azken kalifikazioaren % 60).

2. Amaierako txosten idatzia, I-E eta I-E-P oinarri hartzen dituen gizarte eta hezkuntza arloko esku-hartze proposamen bati buruzkoa (azken kalifikazioaren% 30).



3. I-E eta I-E-P oinarri hartzen dituen gizarte eta hezkuntza arloko esku-hartze proposamen bati buruzkoa txosten idatzi baten azalpena, defentsa eta ahozko kritika (amaierako kalifikazioaren% 5).



4. Ikasleek ikasgaiaren garapenean zehar eskuratutako ikaskuntzei buruzko hausnarketa dokumentua (amaierako kalifikazioaren% 5).



Amaierako ebaluazioa. Hainbat arrazoi direla medio, proposatutako metodologia eta ebaluazio jarraituaren sistema jarraitu ezin duten ikasleek aukera izango dute irakasgaia egiteko, irakasleei ebaluazio jarraituari uko egitea idatziz aurkeztuz. Horretarako, 2 asteko epea izango dute, eskolak hasten direnetik hasita.

Amaierako ebaluazio sistema aukeratzen duten ikasleek gaitasunen garapena egiaztatu beharko dute, etengabeko ebaluazioan parte hartu ezin duten eta amaierako proba batera aurkezten diren ikasleentzat erabilitako prozedura berari jarraituz. Proba horrek hainbat garapen galdera izango ditu (masterrak ezarritako egunean eta orduan egin beharrekoak) gaikako nukleoei eta gai horretan landutako irakurketei buruz (kalifikazioaren% 50), eta entregatzeko moduko galdera bakarra, azken txostena, notaren gainerako% 50arekin kalifikatuko dena.

Uko egitea. Ikasleek uko egin ahal izango diote deialdi arruntean ebaluatua izateari, artikulu honen ondorioetarako zenbatu ez dezaten. 2.2.2 unibertsitate-masterretako ikasleen iraunkortasunari buruzko araudia. Eskubide hori erabiltzeko, uko egiteko eskabide idazkia bidaliko zaio Masterraren Batzorde Akademikoari, eta administrazio-idazkaritzaren bidez izapidetuko da. Idazkia irakasgaiaren irakaskuntza aldia amaitu baino lehen aurkeztuko da.

Plagioa. Irakasgai honek plagio kasuetarako prebentzioari eta jardunari buruzko protokoloa betetzen du, bai eta ebaluazio probetan eta lan akademikoetan kopia edo iruzurra egiteari buruzkoa ere, eta, beraz, EHUk zehaztuta dituen neurriak aplikatuko ditu, bertan aurreikusitako edozein egoera hautemanez gero. Era berean, ikerketako etika-protokoloei eta UPV/EHUk hizkuntzaren erabilera ez-sexistarako ezartzen dituen orientabideei erantzuten die.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ohiko deialdian irakasgaia gainditzen ez duten ikasleek, deialdi horretan aukeratutako ebaluazio sistema edozein dela ere, ezohiko deialdiaren amaierako ebaluazio probara aurkezteko eskubidea izango dute.

Proba horrek hainbat garapen-galdera izango ditu (masterrak ezarritako egunean eta orduan egin beharrekoak) gaikako nukleoei eta gai horretan landutako irakurketei buruz (kalifikazioaren% 50), eta entregatzeko moduko galdera bakarra, azken txostena, notaren gainerako% 50arekin kalifikatuko dena. Garapen galderetarako eta azken txostenerako orientabideak ohiko deialdiaren atalean daude jasota.

Uko egitea. Masterreko ikasleek uko egin ahal izango diote ezohiko deialdian ebaluatua izateari, artikulu honen ondorioetarako zenbatu ez dezaten. 2.2.2 unibertsitate-masterretako ikasleen iraunkortasunari buruzko araudia. Eskubide hori erabiltzeko, uko egiteko eskabide-idazkia bidaliko zaio Masterraren Batzorde Akademikoari, eta administrazio-idazkaritzaren bidez izapidetuko da. Idazkia ikasturte bakoitzeko uztailaren 15a baino lehen aurkeztu behar da.

Irakasgai-zerrenda

1. multzoa. Ikerketa-Ekintza (I-E), hezkuntzan esku hartzeko metodologia gisa

1. I-Eren epistemologia ikerketa-metodologietan

2. I-Eren eraldaketa historikoak

3. I-En finkatutako esku-hartzearen funtsezko ezaugarriak

4. Gizarte eta hezkuntza arloko esku-hartzearen planteamenduak I-Etik: gogoetarako etapak/zikloak

5. I-E: esperientziak eta praktikak gizarte eta hezkuntza esparruetan oinarritutako esku-hartzearen praktika metodologikoa



2. multzoa. Ikerketa, ekintza eta partaidetza (I-E-P), gizartean eta hezkuntzan parte hartzeko eta dinamizatzeko esku hartzeko metodologia gisa.

6. I-Etik Ikerketa/ekintza parte-hartzailera (I-E-P)

7. I-E-P ibilbidean finkatutako esku-hartzearen funtsezko ezaugarriak

8. I-E-Pren praktika metodologikoa: esku-hartze parte hartzailerako etapak eta tresnak

9. I-E-Prekin gizarte eta hezkuntza arloetan esku hartzeko esperientziak



3. multzoa. Harreman-trebetasunak Ikerketa-Ekintzan eta Ikerketa-Ekintza Parte-hartzailean

10. Pertsonen arteko harremanak gizarte eta hezkuntza arloan parte hartzeko eta dinamizatzeko esku-hartzean

11. Talde-dinamizazioaren izaera praktikoa eta I-E-Pn duen garrantzia

12. Taldea dinamizatzeko estiloak

13. I-E/I-E-Pren praktika metodologikoa: entzutearen eta itzulketen garrantzia

14. Talde-dinamizazioko eta kudeaketako esperientziak I-E-Prekin eremu ez formaletan esku hartzean

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

- Ander-egg, E. (1990). Repensando la Investigación-Acción Participativa. Vitoria: Lumen Humanitas.



- Blandez, J. (1996). La investigación-acción: un reto para el profesorado. Barcelona: INDE.



- Bradbury, H. (2014). Action research journal¿s special issue: development, aid and social transformation. Action research, 12 (4), 444-447.



- Kemmis, S. & Mctaggart, R. (1998). Cómo planificar la investigación-acción. Barcelona: Laertes.



- Kemmis, S. (1990). Improving Education through Action Research. En O. Zuber-Skerrit, Action Research for Change and Development. Australia.



- Kumar, R. (2012). A participatory action research training initiative to improve police effectiveness. Action research, 10 (3), 225-243.



- Latorre, A. (2003). La investigación-acción. Conocer y cambiar la práctica educativa. Barcelona: Graó.



- Martí, J. (2012). La investigación-acción participativa. Estructura y fases. La investigación social participativa. Construyendo ciudadanía 1, 73-117. Disponible en: http://www.redcimas.org/wordpress/wpcontent/uploads/2012/08/m_JMarti_IAPFASES.pdf



- Ross-Fisher, Roberta (2008). Action research to improve teaching and learning. Kappa Delta Pi Record, 44, 160-164.



- Villasante, T.R., Montañés, M., y Martí, J. (2000). La investigación social participativa. Madrid: El viejo topo.



- VV.AA. (2015). Metodologías participativas. Socio praxis para la creatividad social. Madrid: Dextra Editorial.



Oinarrizko bibliografia

Ander-egg, E. (1990). Repensando la Investigación-Acción Participativa. Vitoria: Lumen Humanitas.

Blandez, J. (1996). La investigación-acción: un reto para el profesorado. Barcelona: INDE.

Bradbury, H. (2014). Action research journal´s special issue: development, aid and social transformation. Action research, 12 (4), 444-447.

Kemmis, S. & Mctaggart, R. (1998). Cómo planificar la investigación-acción. Barcelona: Laertes.

Kemmis, S. (1990). Improving Education through Action Research. En O. Zuber-Skerrit, Action Research for Change and Development. Australia.

Kumar, R. (2012). A participatory action research training initiative to improve police effectiveness. Action research, 10 (3), 225-243.

Latorre, A. (2003). La investigación-acción. Conocer y cambiar la práctica educativa. Barcelona: Graó.

Martí, J. (2012). La investigación-acción participativa. Estructura y fases. La investigación social participativa. Construyendo ciudadanía 1, 73-117. Disponible en: http://www.redcimas.org/wordpress/wpcontent/uploads/2012/08/m_JMarti_IAPFASES.pdf

Ross-Fisher, Roberta (2008). Action research to improve teaching and learning. Kappa Delta Pi Record, 44, 160-164.

Villasante, T.R., Montañés, M., y Martí, J. (2000). La investigación social participativa. Madrid: El viejo topo.

•VV.AA. (2015). Metodologías participativas. Socio praxis para la creatividad social. Madrid: Dextra Editorial.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Arostegi, Maritxu. (2015). Dr. Fleming HLHI-ko Irakasleen prestakuntza beharren diagnosia eta horri buruzko hausnarketa. Tantak, 27 (2), 9-40 orr.



Barceló, T. (2008). Entre personas una mirada cuántica a las relaciones humanas. Bilbao: Desclée de Brouwer.



Huegun, A. (2004). Hezitzaileen prestakuntza esperientziala: aisialdiko hezitzaileen harreman-trebetasunak lantzeko proposamen bat. (Doktore tesia). Hezkuntzaren teoria eta Historia saila. Euskal Herriko Unibertsitatea.



Huegun, A. eta Jauregi, P. (2005). Sentitu. Donostia: Utriusque Vasconiae.



Marchioni, M. (2001). Comunidad, Participación y Desarrollo. Teoría y metodología de la intervención comunitaria. Madrid: Editorial Popular.



Rekalde, Itziar, Vizcarra, María Teresa, y Macazaga, Ana María (2014). La observación como estrategia de investigación para construir contextos de aprendizaje y fomentar procesos participativos. Educación XX1, 17 (1), 201-220. doi: 10.5944/educxx1.17.1.1074



Rekalde, Itziar, Vizkarra, Maria Teresa, y Makazaga, Ana María (2011). La aventura de investigar: Una experiencia de Investigación-Acción Participativa. Aula abierta, 39 (1), 93-104.



Suciu, Lavinia (2014). The role of communication in building the pedagogical relationship. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 4000-4004.



Van Manen, M. (1998): El tacto en la enseñanza. El significado de la sensibilidad pedagógica. Barcelona: Paidós.



Vizkarra, Maria Teresa, Makazaga, Ana María, y Rekalde, Itziar (2013). El proceso de acompañamiento en la construcción participativa de una normativa. Revista Española de Orientación y psicopedagogía, 24 (1), 110-120.

Aldizkariak

- Action research Review



- Revista de Educación (Ministerio, Madrid)



- Revista Educación XX1



- Revista Española de Pedagogía



- Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado



- Revista de Psicodidáctica



- Revista de Educación Social



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak