Gaia

XSLaren edukia

Ezintasunaren Ikuspegi Berriak

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Irakasgai honek ezgaitasunaren inguruko marko muinbakar bat eraikitzeko aukera ematen digu elementu muinbakar funtsezkoetara hurbilpen bat eginez egungo momentu historikoan. Kontzeptu teoriko gaurkotu, adierazgarri eta eragingarriagoak, ezgaitasun egoeran dauden pertsonen gizarte partehartzearen eta euskarri sareak sortzea posible egiten duten praktiken bidean jarriz.



Bestalde, egun aipatutako planteamendu hauekin bat datozen errealitateak eraikitzen lagunduko dezaketen ikerketa ardatzak kokatzen ahaleginduko gara.







Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
CRUZ IGLESIAS, ESTHEREuskal Herriko UnibertsitateaDoktoreaElebidunaDidaktika eta Eskola Antolakuntzaesther.cruz@ehu.eus
OZERINJAUREGI BELDARRAIN, NAGOREEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaDidaktika eta Eskola Antolakuntzanagore.ozerinjauregi@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Desgaitasunaren adierari buruzko diskurtso propioa garatzea modu operatiboan, harremanak eta praktikak bideratzeko.40.0 %
Bizitzan zehar eskaintzak antolatzen dituzten zerbitzuen eta profesionalen sareaz jabetzea, erantzun-politiken aukerak eta mugak ulertuz.40.0 %
Komunitate akademikoak eta desgaitasun-egoeran dauden pertsonek balioetsitako arazoei buruzko ikuspegi praktiko eta ikerketa-ikuspegi berriak irekitzea.20.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala154560
Mintegia10010
Gelako p.505

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak15.0 % 30.0 %
Lan praktikoak20.0 % 40.0 %
Otras Evaluaciones15.0 % 30.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

- Ezgaitasunaren funtsezko alderdiak identifikatzen ditu, ulermen objektiborako beharrezko informazioa jaso eta elementu adierazgarrienak hautatuz.

- Ezgaitasunaren alorrean praktika zehatzen erabilpenak dituen banakako eta gizarte ondorioak argudiatzen ditu.

- Bizitzan zehar eskaintzen diren zerbitzu eta profesional sareak identifikatzen ditu, politika erantzun desberdinen aukera eta mugak ulertuz.

- Ezgaitasun egoeren inguruko mintzaldi berritzailea agertzen du, pertsona guztien eskubideak Inklusio sozio-hezitzailea funtsezko alderdi bezala harturik.

- Inklusio sozio-hezitzailea ardatz izan eta pertsona ororen eskubideen errespetua sustatzen duen, ezgaitasun egoeren gaineko, mintzaldi berritzailea aurkezten du.

- Komunitate akademiko bai desgaitasun egoeran dauden pertsonen aldetik balioetsitako ikerketa eta praktika ikuspegi berriak aztertzen ditu.

- Testuinguru inklusiboak eraikitzeko giza beharrizanen inguruko ikerketa lerro berriak diseinatzen ditu.

- Eskuratutako esperientzia eta ezagutzak asertibotasunez defendatzen ditu, aniztasunarekiko adeitsua den lengoaia zientifiko-teknikoa erabiliz.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Saioetako dinamikak eta berauetan garatutako prozesuak aintzat hartzeaz gain, amaierako ebaluazio egiteko 3 zereginez baliatuko gara:



Norberak hautatutako mintzagai baten lanketa: %40

Mintzagaien sintesi eta aurkezpen taldekatua: %30

Banakako txostena: ikaskuntza prozesuaren sintesia: %30



Kalifikazioa lortzeko nahitaezkoa da zeregin guztiak aurkeztea, horrela izan ezean, ebaluazioan “Ez aurkeztua” jasoko delarik. Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da ebaluaketa atal guztiak gainditzea.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Saioetako dinamikak eta berauetan garatutako prozesuak aintzat hartzeaz gain, amaierako ebaluazio egiteko 3 zereginez baliatuko gara:



Norberak hautatutako mintzagai baten lanketa: %40

Mintzagaien sintesi eta aurkezpen taldekatua: %30

Banakako txostena: ikaskuntza prozesuaren sintesia: %30



Kalifikazioa lortzeko nahitaezkoa da zeregin guztiak aurkeztea, horrela izan ezean, ebaluazioan “Ez aurkeztua” jasoko delarik. Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da ebaluaketa atal guztiak gainditzea.

Irakasgai-zerrenda

Etorkizuna: Giza eskubideak (USA) eta Zerbitzuen Sektore Planifikazioa (UE). Kontzeptuen berreraikitzea eta zientzia hegemonikoen aldaketa. Ezgaituetatik eskubidedun pertsonetara. Eskubidedun pertsonak gizarte testuinguruetan bizi dira. Gizarte testuinguru eragingarriak inklusiboak dira. Giza beharrizanei aurre egiteko testuinguru inklusiboak. Ekipo estrategikoak gizarte testuinguru egokietan ematen diete erantzun gizakien beharrizanei.



Kontzeptu aldaketen ondorioak euskarri zerbitzu eta premien ulermenean. Politika publikoak: euskarri sare baten sorkuntza bidean. Giza bizitzako premiei erantzun emanez. EAEko egungo gizarte zerbitzuen sarearen ahulgune eta indar guneen analisia. Saretik abiatutako berrikuntza aukerak. Zerbitzuen eskaintza ikuspegi berriak Europa eta mundu mailakoak. Giza beharrizanei erantzun emateko zerbitzu berrien diseinua.



Ezgaitasun gaiari lotutako datu baseak. Herritartasun aukera berriak: Bestearen ahots eta aurpegia; ezgaitua? Autodeterminazioa partehartze praktika berrien erreferente metodologiko gisa. Bizitza historiak eta memoria historia kolektiboak. Etorkizun berria: bizitza kalitatea; etengabeko hobekuntza; praktika profesional onak; PCP; bizi proiektuak. Instituzioen hobekuntza praktika onen bitartez. Gizarte espazioen sorkuntzari lotutako praktika profesionalen ikerketa. Profesional berriak (etiketatu gabeak) eta giza beharrizanei erantzuna (ezgaitasuna duten pertsonena).





Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

www.siis.net







Diputación Foral de Gipuzkoa (2015). Modelo de atención a personas con discapacidad y a personas con trastorno mental. Ordenación de la red foral de servicios de alojamiento, de día y ocupacionales en Gipuzkoa. . [En línea]. Disponible en



http://www.behagi.eus/files/informes/modelo-de-atencin-a-discapacidad-y-trastorno-mental.pdf







Oinarrizko bibliografia

Almeida, M. E., Angelino, M. A., Kipen, E., Lipschitz, A., Marmet, M., Rosato, A., & Zuttion, B. (2010). Nuevas retóricas para viejas prácticas. Repensando la idea de diversidad y su uso en la comprensión y abordaje de la discapacidad. Política y Sociedad, 47(1), 27-44. [En línea]. Disponible en: http://www.um.es/discatif/documentos/PyS/3_Retoricas.pdf



Barton, L. (2010). Superar las barreras de la discapacidad. Madrid: Morata.



Booth, T. y Ainscow, M. (2002). Guía para la evaluación y mejora de la educación inclusiva. Desarrollando el aprendizaje y la participación en las escuelas. Desarrollando el aprendizaje y la participación en las escuelas. Madrid: Consorcio Universitario para la Educación Inclusiva.

España. Real Decreto Legislativo 1/2013, de 29 de noviembre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley General de Derechos de las personas con Discapacidad y de su Inclusión Social. Boletín Oficial del Estado, 3 de diciembre de 2013, núm 289, pp. 95635 a 95673. [En línea]. Disponible en: https://www.boe.es/boe/dias/2013/12/03/pdfs/BOE-A-2013-12632.pdf



FEVAS. (2011). Guía de materiales para la Inclusión Educativa: Discapacidad Intelectual y del Desarrollo. Educación Secundaria. Gobierno Vasco. [En línea]. Disponible en:

Educación Infantil: http://fevas.org/?wpfb_dl=33

Primaria: http://fevas.org/?wpfb_dl=35

Secundara: http://fevas.org/?wpfb_dl=38



Fierro, A. (2009). Retos en investigación y tecnología educativas en el ámbito de las discapacidades. Siglo Cero, 40(1), 79-92, [En línea].Disponible en: http://sid.usal.es/idocs/F8/ART11728/Afierro.pdf



Florian, L. (2013). La educación especial en la era de la inclusión:¿El fin de la educación especial o un nuevo comienzo? Revista Latinoamericana de Educación Inclusiva, 7(2), 27-36. . [En línea]. Disponible en: http://www.rinace.net/rlei/numeros/vol7-num2/art1.html



García, J. A. & Moreno, I. (2014). Escuela, diversidad cultural e inclusión. Madrid: La Catarata



Gobierno Vasco (2012). Plan estratégico de atención a la diversidad en el marco de una escuela inclusiva 2012-2016. Departamento de Educación: Vitoria-Gasteiz. [En línea]. Disponible en: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-detail/es/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/es_escu_inc/adjuntos/16_inklusibitatea_100/100011c_Pub_EJ_Plan_diversidad_c.pdf



Hegarty, S. (2008). Investigación sobre educación especial en Europa. Rice, 6(2), 191-199. [En línea]. Disponible en: https://revistas.uam.es/index.php/reice/article/view/5449/5887



Observatorio Estatal de la Discapacidad. (2017). Informe Olivenza 2017 sobre la situación general de la discapacidad en España. [En línea]. Disponible en: https://drive.google.com/file/d/1XRzRVnfoH9BHl0PpftprKv2TnVDDyGMq/view?usp=sharing



Observatorio sobre discapacidad y mercado de trabajo en España. (2014). Informe cero. Situación de las personas con Discapacidad en el mercado laboral. Ministerio de Trabajo y Seguridad Social: Madrid.



Organización Mundial de la Salud. (2001). Clasificación Internacional del Funcionamiento de la Discapacidad y la Salud. OMS: Ginebra. [En línea]. Disponible en: http://www.imserso.es/InterPresent2/groups/imserso/documents/binario/435cif.pdf



Sapon-Shevin, M. (2013). La inclusión real: Una perspectiva de justicia social. Revista de Investigación en Educación, 11(3), 71-85. [En línea]. Disponible en: http://reined.webs.uvigo.es/ojs/index.php/reined/article/viewFile/728/295



Scharlock, R. L. (2007): El Nuevo concepto de retraso mental: comprendiendo el cambio al término discapacidad intelectual. Siglo Cero, 38(4), 5-20. [En línea]. Disponible en: http://sid.usal.es/articulos/discapacidad/10365/8-2-6/el-nuevo-concepto-de-retraso-mental-comprendiendo-el-cambio-al-termino-discapacidad-intelectual.aspx



Tosi I., Ruiz, E. B., Peláez, L., Larrañaga, M., & Saavedra, E. (2016). Educación Inclusiva y Vida Independiente. Universitas: Revista de filosofía, derecho y política, 24, 134-164. [En línea]. Disponible en: http://dx.doi.org/10.20318/universitas.2016.3178



Verdugo, M. A. (2006). Cómo mejorar la calidad de vida de las personas con discapacidad. Amarú: Salamanca.

Aldizkariak

AMERICAN JOURNAL ON INTELLECTUAL AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES



APPLIED RESEARCH IN INTELLECTUAL DISABILITIES



AUTISM,



BOLETIN DEL REAL PATRONATO DE PREVENCION DE LA DISCAPACIDAD



DISABILITY & SOCIETY,



INTELLECTUAL DISABILITY RESEARCH,



INTERVENCIÓN PSICOSOCIAL. REVISTA SOBRE IGUALDAD Y CALIDAD DE VIDA,



LEARNING DISABILITIES,



MINUSVAL



RÉADAPTATION,



RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES,



SIGLO CERO



Estekak

http://www.aamr.org



http://www.disabilityalliance.org/about.htm



http://www.european-agency.org



http://www.eurydice.org .



http://www.feaps.org



http://www.inclusion-europe.org/main.php?news=ok



http://www.ed.gov (main web site) http://www.ed.gov/offices/OSERS / http://www.ed.gov/pubs/Prog95/index.html



http://www.who.int.



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak