Gaia

XSLaren edukia

Gizarte eta Hezkuntzako Esku-hartzea Haurrekin eta Nerabeekin.

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Master honetako hiru ardatz nagusi eta derrigorrezkoak honako hauek dira: haurren eskubideak, gizarte ekimeneko esparru ikerketa eta kulturarteari atxikitako gertakariak.

Haurren Eskubideen eta hezkuntzaren irakasgaiean gai honekiko hurbilpen legal eta nazioartekoa egiten da.

Irakasgai honek, giza talde honi dagokion testuinguru praktiko eta errealetara gerturatzen du ezagupen orokorra. Horrela, ikasleek gertuko araudien berri izan dezakete eta babesik gabeko egoetan egon daitezkeen taldeetan arreta ezagutzeko aukera eskaintzen zaie: testuinguru irekia, harrera familiarra, erresidentziala, adopzioa.Irakasgaiak ere esparru honetan ikerketak burutzeko zenbait klabe emango ditu, gizarte hezitzaileei alde batetik baita beste hezkuntzako hainbat profesionalei ere, maiz aritzen direlako zeregin hauetan. Alegia, esku-hartzea ikerketa xede izan dadin eta ondorioz garrantzitsuak izan daitezkeen beste lanak burutzeko aukerara irekitzeko.



Ikasleek irakasgai honetan esparru profesionalean garrantzi handia duen gai bat topatu dezakete eta ikerketa lan lerro bat zabaldu, etorkizunean garrantzizko lanak bermatze aldera.



Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ARRIETA ARANGUREN, ELISABETEEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaHezkuntzaren Teoria eta Historiaelisabet.arrieta@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Zaurgarritasun pertsonal eta sozial bereziko egoeran dauden haur eta nerabeentzako gizarte- eta hezkuntza-arloko esku-hartzea arautzen duen lege- eta arau-esparru espezifikoa ezagutzea.20.0 %
Esku hartzeko baliabide bakoitzaren oinarrizko mendekotasun instituzionaleko sareak identifikatzeko eta ezartzeko gai izatea, azterketaren xederako egokiak diren iturri dokumentalak erabiliz..20.0 %
Haurrei eta nerabeei zuzendutako gizarte- eta hezkuntza-jardunbideen oinarrizko oinarri teorikoak ezagutzea15.0 %
Eremu horretako ikerketaren joerak eta orientabideak identifikatzea, modu eraikitzailean eta parte-hartzailean.20.0 %
Aurretiazko ikerketa-diseinu bat osatzea, garatutako baliabide eta/edo programetako batean kokatutako ikerketa-helburuak eta lan-hipotesiak ezarriz.25.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala104555
Mintegia15015
Gelako p.505

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak20.0 % 40.0 %
Garatu beharreko galderak20.0 % 50.0 %
Lan praktikoak30.0 % 80.0 %
Otras Evaluaciones30.0 % 30.0 %

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Irakasgaia lan jarrai batean kokatuko da eta Ebaluazioa ere jarraian egingo da, ikasleek prestatutako txosten baten arabera.



Aipaturiko txostenak lehen atalean oinarrizko araudia jasoko du eta irakasgaiarekin duen lotura azpimarratuko da. Jarraian ikasleak aukeratutako gai bat jorratuko du, ezagupenak sakonki bideratzeko aukera emango dioena. Lan lerro horrek etorkizunerako ikerketa bideak jorratzeko balio dezake.



Ikasleak, jarraiko ebaluazioa erabali edo ez, azken ebaluazioa erabiltzeko aukera izango du. Baina horretarako, ikasleek, irakasgaiaren irakasleari eta idatziz, ebaluazio jarraituari uko egiten diotela azaldu behar diote. Horretarako bi aste dituzte, irakasgaia indarrean jartzen den momentutik aurrera.



Azken froga aukeratzen duten ikasleek, txosten bat aurkeztu beharko dute, honako eduki hauekin:

a) Oinarrizko Araudiaren aipamena eta irakasgaiarekin duen lotura.

b)Ikasleak aukeratutako gai bat jorratuko da, ezagupenak bideratzeko. Lan lerro horrek etorkizunerako ikerketa bideak jorratzeko balio dezake.



Deialdiei uko egiteko:

Masterreko ikasleek ohiko deialdiari uko egin diezaiokete (ikus Masterreko araudia art. 2.2.2.



Eskubide hau lortzeko, uko idatziz egin behar da, deialdiaren aipamena eginez eta beti Masterreko Batzorde Akademikoari zuzenduaz.Masterreko idazkaritzak kudeatuko du.



Idatzia deialdiko aktak itxi baino 20 egun baina lehen aurkeztu beharko da.



El escrito de renuncia a ser evaluado se presentará no más tarde de 20 días naturales antes de la

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

El alumnado que se presente a la convocatoria extraordinaria deberá realizar la misma prueba de evaluación que en la modalidad de evaluación final de período ordinario. Presentará un dossier, tal y como se ha planteado en el párrafo anterior.



Renuncia a las convocatorias extraordinarias:

L@s estudianres del Máster podrán renunciar a ser evaluad@s en las convocatorias extraordinarias de cada curso. La presentación de dicha renuncia supondrá que la convocatoriaa objeto de renuncia no computa a efectos del art. 2.2.2 de la Normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios.



Este derecho se ejercitará mediante un escrito de solicitud de renuncia a ser evaluad@ en la convocatoria que corresponda y dirigido a la Comisión Académica del Máster. Dicho escrito se tramitará por medio de la secretaría administrativa del Máster.



El escrito de renuncia a ser evaluado se presentará no más tarde del 15 de julio de cada curso.

Irakasgai-zerrenda

1.- Araudia eta erakundeen esku-hartzea.

Ongizate Gizartearen bilakaera. Hiritarrekiko konpromezua eta haiekiko babes publikoa. Haur eta Nerabeen babesa.

Nazioarteko Araudiak, estatu mailakok, erkidegokoak. Konpetentzia mailak eta esku-hartze esparruak: udalak, lurralde historikoa eta erkidegoa. Araudi bereziak. Gizarte Zerbitzuen eskaintza.

2.- Haur eta Nerabeak.

Oinarrrizko teoriak. Haurren eskubideak. Gizarte ahulezia, arriskua eta tratu txarrak. Egoeren Diagnosia eta balorazioak egiteko tresnak.

3.- Giza hezitzaile esku-hartzea familiaren baitan.

Familien harrera. Erakundeen harrera. Gizarte aldaketak eta familia anitzak.

Familia gizarteratze eragilea. Familia, eskola eta komunitatea. Gaztetxoen parte hartzea.MENAk.

4.- Ikerketa Gizartea eta hezkuntza esparruan.

Egoera eta bilakaera ikerketa arlo honetan.Ikerketa eta profesionalen zereginak. Profesioaren perzepzioa eta kode deontologikoa.





Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Grupo HAURBABESA LANBIDE: El contexto institucional de la práctica profesional sobre infancia en desprotección en los tres territorios de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Revista Española de Educación Comparada, nº 13 (2007)



Ararteko: Informes ordinarios al Parlamento Vasco



Ararteko. Informes extraordinarios:



(2005): Situación de los menores extranjeros no acompañados en la CAPV. Vitoria-Gasteiz



(2009): La transmisión de valores a menores. Vitoria-Gasteiz



Dossier de Legislación específica de nivel autonómico:



Ley 3/2005, de 18 de febrero. de Atención y Protección a la infancia y la adolescencia.



Decreto 131/2008, de 8 de julio, regulador de los recursos de acogimiento residencial para la infancia y la adolescencia en situación de desprotección social.



Ley 12/2008, del 5 de diciembre, de Servicios Sociales.



FUNES ARTIAGA, J. (2008): El lugar de la infancia. Criterios para ocuparse de los niños y niñas hoy. Barcelona. Grao.



Oinarrizko bibliografia

AA. VV.: Infancia y adolescencia en dificultad social. Revista Pedagogía Social: nº 17 (2010).

AA. VV.: Educación Social en la Escuela, Revista Pedagogía Social: nº 15 (2008)

JOLONCH, A. (2002). Educació i infáncia en risc. Barcelona: Portic

VÉLAZ DE MEDRANO, C. (coord.): Educación y protección de menores en riesgo. Un enfoque comunitario. Barcelona. Grao

Gehiago sakontzeko bibliografia

AMOROS, P. y PALACIOS, J. (2004). Acogimiento familiar. Madrid: Alianza



BARUDY, J. y DANTAGNAN M. (2005): Los buenos tratos a la infancia. Parentalidad, apego y resiliencia. Barcelona. Gedisa



MARTÍN CABRERA, E ; RODRÍGUEZ, M. T y TORBAY BETANCOR, A. (2008): El acogimiento residencial en la protección a la infancia. Madrid: Pirámide.



AMORÓS, PALACIOS, FUENTES, LEÓN y MESAS, (2003): Familias canguro. Una experiencia de protección a la infancia. Barcelona. Fundación La Caixa



(2002): Programa para la formación de familias acogedoras de urgencia-diagnóstico. Barcelona. Fundación La Caixa



BRULLET C. Y GÓMEZ-GRANELL C. (2008): Malestares: infancia, adolescencia y familias. Barcelona. GRAO-CIIMU



FERNÁNDEZ DEL VALLE J. y BRAVO ARTEAGA, A. (2003): Situación actual del acogimiento familiar de menores en España. Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales/ Universidad de Oviedo.



AA.VV. (2000): Manual de buena práctica para la atención residencial a la infancia y adolescencia. Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales.



HERMOSO, E. / Et al.(2009): Manual de buenas prácticas en inclusión social y educativa con niños, niñas y jóvenes inmersos en procesos migratorios. Madrid. Cruz Roja Española



Aldizkariak

RES (Rev. de Educación Social), rev. digital en la página web eduso



Bienestar y Protección Infantil



Educación Social



Pedagogía Social



Zerbitzuan



Estekak

www.siis.net



www.eduso.net



www.ceespv.org



www.ararteko.net



www.savethechildren.es



www.oijj.org



www.euskadi.net



www.gipuzkoagazteria.net



www.infanciayfamilia.tk



www.agintzari.com



www.plataformadeinfancia.org



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak