Gaia

XSLaren edukia

Mugikorrean eramateko irratia

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Bietakoa
Hizkuntza
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Ikus-entzuneko komunikabideetan zein multimedia esparruetan lan egiten duten kazetariek eta eduki-hornitzaileek egungo irratiaren ekoizpen teknikak eta adierazpen-baliabideak ezagutu behar dituzte. Entzuleriak aldatu dira, eta "millennials" direlakoek baztertu dituzte bide eta euskarri tradizionalak sare sozialek, aplikazioen eta azken belaunaldiko telefono mugikorrek eskaintzen dituzten bitartekoez baliatzen dira munduarekiko harremantzeko.

Horrekin batera istorioak azaltzeko modu berriak sortu dira, narrazio-mota berriak, baita irratian ere. Irratiak beti jakin izan du egokitzen, baina





Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ARRIAGA AZCARATE, TANIAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea)DoktoreaElebidunaIkus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitateatania.arriaga@ehu.eus
FERNANDEZ ASTOBIZA, MIREN ITXASOEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea)DoktoreaElebidunaIkus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitateaitxaso.fernandez@ehu.eus
GUTIERREZ PAZ, MIREN ARANTZAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaIkus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitateamirenarantza.gutierrez@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Conocer los procesos específicos de producción y realización radiofónicos en soportes s multimedia e Internet, y analizar y valorar las propuestas artísticas y de futuro (programas radiofónicos creativos, mezcla de diversos sonidos...).20.0 %
Planificar y elaborar contenidos radiofónicos específicos, montajes y creaciones sonoras dirigidas especialmente a soportes multimedia e Internet (radiomovies, soundscapes, radiodramas, reportajes sonoros...).40.0 %
Profundizar en el conocimiento y utilización de los recursos técnicos que ofrecen los sistemas digitales de edición multipista, así como las nuevas posibilidades expresivas auspiciadas por Internet10.0 %
Profundizar en el conocimiento y manejo de diversos editores multipista (tanto los de software libre como licenciados y experimentar con los recursos sonoros para contar historia30.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala101525
Mintegia57.512.5
Ordenagailuko p.1522.537.5

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak10.080 %
Azalpenezko eskolak25.0100 %
Oinarrizko trebetasun instrumentalak eskuratzea20.080 %
Talde-lana20.080 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Bertaratzea eta Parte-hartzea10.0 % 20.0 %
Lan praktikoak80.0 % 90.0 %

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ebaluazio jarraituaren bidez ebaluatuko da ikasgaia.

Izan ere ikasgelan parte-hartzeak ikasgaiaren % 20 da; lan praktikoen bidez notaren % 80 lortuko da. Honako irizpideen arabera:

1. Minutu bateko irrati-pieza baten eraketa, grabazioa, edizioa eta hedapena (sare sozialen bidez) %30

2. Gehienez 5 minutuko iraupena izango duen irrati-pieza baten errealizaioa % 50



Ebaluazio jarraituari uko egingo dion ikasleak aurretik zehazturiko bi irrati-lan aurkeztu beharko ditu baita alde teorikoari dagokion 3500 hitz izango dituen idazlan bat ere.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ebaluazio jarraituari uko egingo dion ikasleak bete beharreko baldintzak bete beharko dio; hau da, irrati-lanak eta 3500 hitz izango dituen lan teorikoa egin beharko ditu.

Irakasgai-zerrenda

Eduki teorikoak:

1. Poltsikoan eramateko irratia: transistoretik app-etara.

2. Entzuleri globaletik entzuleri zehatzetara: entzulearen araberako irrati-programazioa.

3. Irrati-softwarea: nola egin podcast bat, artxibo-zerrendak (playlist)

4. Irratia 4.0

Eduki praktikoak:

1. Soinu-iturriak: sakelako telefonoa grabagailu/editore moduan erabili

2. Soinu-edizioa (editore multipista)

3. Nola egin podcast bat

4. Mugikorrean eramateko irrati-pieza baten eraketa ideiatik azken artxibora:

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Audio-editorea (aukeran, Audacity, Protools, Q-base...)

Oinarrizko bibliografia

- Eskolako apunteak.

- Gutierrez Paz, Arantza eta Fernandez Astobiza, Itxaso. Irratsaio bat egiteko tailer praktikoa. UEU; Bilbo, 2005.

- Gutierrez Paz, Arantza. Soinu-adierazpena (apunteak)

Gehiago sakontzeko bibliografia

• Arheim, Rudolf. Estética radiofónica. Gustavo Gili; Bartzelona, 1980.



• Balsebre, Armand. El lenguaje radiofónico. Catedra; Madril, 1994.



• Cebrián Herreros, Mariano. La radio en la convergencia multimedia, Madril, 2001.



• Chion, Michel. La audiovisión. Paidós; Bartzelona, 1993.







• Keith, Michael. Técnicas de producción en radio. IORTV; Madrid, 1992.



• Hausman, C; Benoit, P.; O´Donnell. C. Producción de la Radio moderna. Paraninfo, 2001.



• Ortzin Sobrino, Miguel Angel eta Lopez Vidales, Nereida (ed.). Radio 3.0 Una nueva radio para una nueva era. Fragua; Madril, 2011.



Aldizkariak

Uztaro

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak