Gaia

XSLaren edukia

Komunikazio emozionala multimedia ingurunean

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Bietakoa
Hizkuntza
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Idazkera ziberperiodistikoaren oinarrizko printzipioak aztertzea da ikasgai honen helburua. Komunikabideek erabiltzen dituzten informazio-generoak eta narrazio-teknikak aztertzen dira, komunikabide digitaletako komunikazioaren oinarrizko ezaugarrietan oinarrituta: hipertestualitatea, multimedialtasuna eta interaktibitatea.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
AGIRREAZKUENAGA ONAINDIA, IRATIEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaKazetaritzairati.agirreazkuenaga@ehu.eus
MENDIGUREN GALDOSPIN, TERESEEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaKazetaritzaterese.mendiguren@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Controlar una respiración más completa, para controlar el flujo emocional en la elaboración de productos audiovisuales30.0 %
Impostar adecuadamente el cuerpo y la voz , para modular el flujo emocional en la elaboración de productos audiovisuales20.0 %
Expresarse sin interferencias ¿exceso de ansiedad- en la comunicación multimedia50.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala101525
Mintegia57.512.5
Gelako p.710.517.5
Laborategiko p.81220

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak20.050 %
Azalpenezko eskolak20.050 %
Jarduera autonomoak35.00 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Banakako eta/edo taldeko lana, entsegua100.0 % 100.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

- Informazio-mezuetan multimedia-komunikazioaren berezko ezaugarriak aztertzeko eta erabiltzeko gai izatea

- Zibermedioetan eta sare sozialetan informazioen gaitasun interaktiboak garatzeko gai izatea

- Multimedia-proiektu bat sortzeko gai izatea, plangintzatik hasi eta gauzatzeraino, horretarako beharrezkoak diren eduki guztiak sortuz

Irakasgai-zerrenda

1. Sarrera: ziberkazetaritza eta ziber-hedabideak; eboluzioa; Interneteko testuinguru mediatikoaren berezitasunak.

2. Interneteko kazetaritza-lengoaiaren ezaugarriak eta generoak:

2.1 Hipertestua/Hipermedia: kontzeptua, hipertestu-idazketaren teknikak. Genero hipertestualak: albistea, erreportajea, infografía.

2.2 Elkarreragina: kontzeptua eta erabilerak kazetaritzan. Genero dialogikoak: elkarrizketa eta besteak.

2.3 Multimediatasuna: kontzeptua; konbergentzia multimedia eta cross-media lana. Multimedia generoak: erreportajea.

2.4 Diseinua eta genero bisualak: Infografia.



Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

- LARRONDO URETA, Ainara; MESO AYERDI, Koldo eta PÉREZ DASILVA, Jesús Ángel. “Ziberkazetaritza eta genero berriak”. Multimedia komunikazioa: gaur egungo erronkak eta estrategia berriak, orr. 51-71.

- LARRONDO URETA, Ainara. “Konbergentzia mediatikoa: edukiak planifikatzeko, lantzeko eta hedatzeko modu berria”. Multimedia komunikazioa: gaur egungo erronkak eta estrategia berriak, orr. 89-111.



Gehiago sakontzeko bibliografia

- LARRONDO URETA, A. (2009). Los géneros en la Redacción Ciberperiodística: Contexto, teoría y práctica actual. Leioa: Servicio Editorial de la UPV/EHU.



- SALAVERRÍA, R. (2005). Redacción periodística en Internet. Pamplona: EUNSA.



- LARRAÑAGA, J. (Ed.). EITB aro digitalean. Kudeaketa estrategikoa konbergentziara bidean. Donostia: Udako Euskal Unibertsitatea (UEU).



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak