Gaia
Komunikazio emozionala multimedia ingurunean
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Idazkera ziberperiodistikoaren oinarrizko printzipioak aztertzea da ikasgai honen helburua. Komunikabideek erabiltzen dituzten informazio-generoak eta narrazio-teknikak aztertzen dira, komunikabide digitaletako komunikazioaren oinarrizko ezaugarrietan oinarrituta: hipertestualitatea, multimedialtasuna eta interaktibitatea.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
AGIRREAZKUENAGA ONAINDIA, IRATI | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Kazetaritza | irati.agirreazkuenaga@ehu.eus |
MENDIGUREN GALDOSPIN, TERESE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Kazetaritza | terese.mendiguren@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Controlar una respiración más completa, para controlar el flujo emocional en la elaboración de productos audiovisuales | 30.0 % |
Impostar adecuadamente el cuerpo y la voz , para modular el flujo emocional en la elaboración de productos audiovisuales | 20.0 % |
Expresarse sin interferencias ¿exceso de ansiedad- en la comunicación multimedia | 50.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 10 | 15 | 25 |
Mintegia | 5 | 7.5 | 12.5 |
Gelako p. | 7 | 10.5 | 17.5 |
Laborategiko p. | 8 | 12 | 20 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 20.0 | 50 % |
Azalpenezko eskolak | 20.0 | 50 % |
Jarduera autonomoak | 35.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Banakako eta/edo taldeko lana, entsegua | 100.0 % | 100.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
- Informazio-mezuetan multimedia-komunikazioaren berezko ezaugarriak aztertzeko eta erabiltzeko gai izatea- Zibermedioetan eta sare sozialetan informazioen gaitasun interaktiboak garatzeko gai izatea
- Multimedia-proiektu bat sortzeko gai izatea, plangintzatik hasi eta gauzatzeraino, horretarako beharrezkoak diren eduki guztiak sortuz
Irakasgai-zerrenda
1. Sarrera: ziberkazetaritza eta ziber-hedabideak; eboluzioa; Interneteko testuinguru mediatikoaren berezitasunak.2. Interneteko kazetaritza-lengoaiaren ezaugarriak eta generoak:
2.1 Hipertestua/Hipermedia: kontzeptua, hipertestu-idazketaren teknikak. Genero hipertestualak: albistea, erreportajea, infografía.
2.2 Elkarreragina: kontzeptua eta erabilerak kazetaritzan. Genero dialogikoak: elkarrizketa eta besteak.
2.3 Multimediatasuna: kontzeptua; konbergentzia multimedia eta cross-media lana. Multimedia generoak: erreportajea.
2.4 Diseinua eta genero bisualak: Infografia.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
- LARRONDO URETA, Ainara; MESO AYERDI, Koldo eta PÉREZ DASILVA, Jesús Ángel. “Ziberkazetaritza eta genero berriak”. Multimedia komunikazioa: gaur egungo erronkak eta estrategia berriak, orr. 51-71.- LARRONDO URETA, Ainara. “Konbergentzia mediatikoa: edukiak planifikatzeko, lantzeko eta hedatzeko modu berria”. Multimedia komunikazioa: gaur egungo erronkak eta estrategia berriak, orr. 89-111.
Gehiago sakontzeko bibliografia
- LARRONDO URETA, A. (2009). Los géneros en la Redacción Ciberperiodística: Contexto, teoría y práctica actual. Leioa: Servicio Editorial de la UPV/EHU.- SALAVERRÍA, R. (2005). Redacción periodística en Internet. Pamplona: EUNSA.
- LARRAÑAGA, J. (Ed.). EITB aro digitalean. Kudeaketa estrategikoa konbergentziara bidean. Donostia: Udako Euskal Unibertsitatea (UEU).