Gaia

XSLaren edukia

Informazioaren eta ezagueraren kudeaketa

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Bietakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Irakasgai honen helburua ikasleei behar besteko ezagutza ematea da, antolaketa-egitura bat garatzeko gai izan daitezen, proiektu baten zuzendaritzaren fase guztietan sortzen diren ezagutza eta informazio guztiak arintzeko, ezartzeko, eguneratzeko eta ustiatzeko.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
OTEGI OLASO, JOSE RAMONEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaIngeniaritzako Proiektuakjoserra.otegi@ehu.eus
RUIZ MINGUELA, LUIS FRANCISCOEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego ElkartuaElebakarraIngeniaritzako Proiektuakluisf.ruizminguela@ehu.eus
TOLEDO GANDARIAS, NEREAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego OsoaDoktoreaElebidunaIngeniaritzako Proiektuaknerea.toledo@ehu.eus
ZAMANILLO ELGUEZABAL, IBONEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebakarraEnpresen Antolakuntzaibon.zamanillo@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Proiektuetan informazioa, komunikazioa eta giza baliabideak kudeatzeko dauden ezagutzak, tresnak eta estrategiak aplikatzea, haien garapena optimizatzeko.30.0 %
Proiektuetan informazioa, komunikazioa eta giza baliabideak kudeatzeko dauden tresnak eta estrategiak garatzea, haien garapena optimizatzeko.30.0 %
Proiektuetan informazioa, komunikazioa eta giza baliabideak kudeatzeko proposamenak eta planak zuzentzea.40.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala101020
Gelako p.102030
Ordenagailuko p.101525

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak25.010 %
Azalpenezko eskolak30.033 %
Talde-lana20.010 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Bertaratzea eta Parte-hartzea10.0 % 30.0 %
Lan praktikoak30.0 % 60.0 %
Test motako azterketa20.0 % 40.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Irakasgai hau gainditzen duen ikasleak gai izan beharko du:

- Informazioaren kudeaketaren oinarrizko kontzeptuak ulertzea. Informazioa eta ezagutza bereiztea.

- Ezagutza kudeatzeko oinarrizko teknikak eta tresnak erabiltzea.

- Proiektuetan informazioa eta ezagutza egoki kudeatzea ahalbidetuko duten datu-egiturak ezartzea.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Irakasgaiaren ebaluazioa etengabe egiten da, ikasturtean zehar.

Irakasgaiaren kalifikazioan honako faktore hauek hartzen dira kontuan:

Asistentzia (% 20): asistentzia derrigorrezkoa ez izan arren, oso gomendagarria da gelan garatzen diren edukiengatik. Horregatik, bertaratzea azken kalifikazioaren kalkuluaren parte da.

Talde-lanak (% 60): irakasgaiaren hasieran, 3 eta 6 pertsona bitarteko lantaldeei atxikiko zaizkie ikasleak. Gela honetako talde-lana oso garrantzitsutzat jotzen da, eta, horregatik, garrantzi handia du ikasleen ebaluazioan. Talde bakoitzak aukeratutako lan bat entregatu beharko du irakasgaiaren hasieran. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Egutegiak horretarako aukera ematen badu, lana ahoz ere defendatuko da. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Azterketa (% 20): proiektuen zuzendaritzako profesionalen elkarteen ziurtapen-azterketetan gertatzen den bezala, azterketa test bidezkoa izango da, erantzuteko hainbat aukerarekin. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 4tik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.

Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ikasleak irakasgai honen Etengabeko Ebaluazioari uko egitea erabakitzen badu, idatziz jakinarazi beharko du banakako lana aurkezteko azken eguna baino lehen. Egun hori ikasgelan entregatutako Ikaslearen Gidan aurkituko duzu, eGela plataforman.

Kasu horretan, ikasgaia gainditzeko, ikaslea idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko da. Azterketa horretan, modu jarraituan ebaluatutako ikasleek egindako azterketan planteatutakoez gain, beste galdera batzuk ere jaso ahal izango dira, eta deialdiari dagokion lauhilekoan ikasitako eduki guztiak jasoko dira. Ebaluazio hori ahozko azterketa batekin osatuko da, eta idatzizko azterketaren egunean bertan egingo da, deialdi horretan izena eman duten ikasleei hitzordua eskatu ondoren. Ahozko azterketan, ikasgelan ikasitako edukiei buruz galdetuko zaie ikasleei, bai eta dagokion lauhilekoan egindako jarduerei buruz ere. Ikasleak, ikasgaia gainditzeko, bi probak gainditu beharko ditu.

Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri (deialdi guztietan aplikatu ahal izango da: ohikoa, ohiz kanpokoa eta aurrerapena).

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ezohiko deialdira aurkeztu behar duten pertsonek ohiko deialdian aurkeztu ziren modu berean egingo dute. Hau da, ebaluazio jarraitua egin zutenek ohiko deialdian gainditu ez zituzten probak osatuko dituzte (banakako lana, talde-lana, azterketa).

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.

Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ebaluazio jarraituari uko egin ziotenek idatzizko eta ahozko azterketa bat egingo zaie, aurreko atalean deskribatutakoak bezalakoa (Deialdi arrunta: orientabideak eta uko egitea).





Irakasgai-zerrenda

Informazioa eta ezagutza zer den esaten dugunean ulertu behar diren oinarrizko definizioen eta kontzeptuen hastapenak.

Teknologia aldaketaren kudeaketan

IKTak garatzeko eta ezartzeko estrategia

Ezagutzaren kudeaketa. Oinarrizko kontzeptuak; motak; ereduak.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Irakasgaia egela plataformaren bidez kudeatzen da. Bertan, ikasgelan erabilitako gardenkiak eta bestelako material lagungarriak aurkituko dira. Banakako eta taldeko lanen enuntziatuak eta horiek kargatzeko lekuak ere hor aurkituko dira.

Oinarrizko bibliografia

Choo C. : “The knowing organization”, New York, Oxford University Press, 1998

Nonaka, I, Takeuchi, H: “The knowledge creating company: how Japanese companies create the dynamics of innovation”, Oxford University Press, 1995

Gehiago sakontzeko bibliografia

César Pérez López y Daiel Santín González "Mineria de datos. técnicas y herramientas" . Ed Thomson. Davenport, T, Laurence P.: “Working knowledge: how organizations manage what they know”, Harvard Business Press, 2000



Dixit, A., Nalebuff, B.: “Thinking strategically”, W.W. Norton, New York, 1991



James, D : “Game Theory at Work: How to Use Game Theory to Outthink and Outmaneuver Your Competition”, McGraw-Hill Professional, 2003



Jay, L.: “Strategic intelligence: business intelligence, competitive intelligence, and knowledge management”, CRC Press, 2006 Gleick, J: “Chaos – making a new science”, Penguin Books, Harmondsworth, Middlesex, 1987



Krathwohl, D. R. (2002). A revision of Bloom’s taxonomy: An overview. Theory into practice, 41(4), 212-218



Sven, J, Henrik L.: “Intelligent management in the knowledge economy”, Edward Elgar Publishing, 2003



Von Krogh, Nonaka I.: “Enabling knowledge creation: how to unlock the mystery of tacit knowledge and release the power of innovation”, Oxford University Press, 2000



Von Krogh, Roos, J.: “Knowing in firms: understanding, managing and measuring knowledge”, Sage Publications, London, 1998



Wiig, K.: “Knowledge management foundations: thinking about thinking. How people and organizations create, represent and use knowledge”, Schema Press, Arlington, 1993



Wiig, K: „People-focused knowledge management: how effective decision making leads to corporate success”, Butterworth-Heinemann, 2004



Aldizkariak

International Journal of Project Management



Project Management Journal



Estekak

https://www.pmi.org/ (2021)



http://www.ipma.world/ (2021)



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak