Gaia

XSLaren edukia

Gaitasun sozialak

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Bietakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Pertsonen ezaugarri artean gizarte-taldeetan parte hartzen dutela,da eta gizarte-harremanen bilakaeraren ondoriozko ikaskuntza-prozesu baten emaitza dela elkarrekintza. Gizarte-harremanek, jokabide behagarriek eta ikasiek, aukera ematen digute beste pertsona batzuekin elkarreragiteko, horretarako garatu ditugun trebetasunen arabera, eta aukera ematen digute besteekiko harreman positiboa izateko, egoera konprometituak konpontzeko edo emozioak modu egokian adierazteko.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
DIAZ GORRITI, VIRGINIAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea)DoktoreaElebidunaGizarte Psikologiavirginia.diaz@ehu.eus
OTEGI OLASO, JOSE RAMONEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaIngeniaritzako Proiektuakjoserra.otegi@ehu.eus
TOLEDO GANDARIAS, NEREAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego OsoaDoktoreaElebidunaIngeniaritzako Proiektuaknerea.toledo@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Proiektuak kudeatzeko diziplinaren ezagutza teknikoko arloen oinarri teorikoak definitzen dituzten prozesuen eta tresnen ezagutzak aplikatzea.40.0 %
Proiektu-proposamenak garatzea, proiektuak kudeatzeko diziplinaren ezagutza teknikoko arloen oinarri teorikoak definitzen dituzten prozesuak eta tresnak erabiliz.40.0 %
Proiektuak modu eraginkorrean zuzentzeko antolatzeko eta kudeatzeko gaitasuna garatzea, proiektuen diziplinako tresna teorikoak eta teknikoak erabiliz.20.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala101020
Mintegia101525
Gelako p.102030

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak30.010 %
Azalpenezko eskolak30.033 %
Talde-lana15.010 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Bertaratzea eta Parte-hartzea10.0 % 30.0 %
Azalpenak0.0 % 20.0 %
Idatzizko azterketa20.0 % 30.0 %
Lan praktikoak0.0 % 50.0 %
Lanak taldeka idaztea0.0 % 50.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Irakasgai hau behar bezala amaitzen duen ikasleak gai izan behar du:

- Erakunde batek erabiltzen duen antolamendu-egitura mota identifikatzea.

- Proiektuen arabera lan egiten duen erakunde baten antolaketa-eskema diseinatzea.

- Antolakunde mota bakoitzaren abantailak eta desabantailak ebaluatzea

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Irakasgaiaren ebaluazioa etengabe egiten da, ikasturtean zehar.

Irakasgaiaren kalifikazioan honako faktore hauek hartzen dira kontuan:

Asistentzia (% 30): asistentzia derrigorrezkoa ez izan arren, oso gomendagarria da gelan garatzen diren edukiengatik. Horregatik, bertaratzea azken kalifikazioaren kalkuluaren parte da.

Banakako lanak (% 40): ikasgaiaren hasieran izendatutako lan bat entregatu beharko dute ikasleek. Lana eGelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Azterketa (% 30): proiektuen zuzendaritzako profesionalen elkarteen ziurtapen-azterketetan gertatzen den bezala, azterketa test bidezkoa izango da, erantzuteko hainbat aukerarekin. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 4tik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanak ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.

Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ikasleak irakasgai honen Etengabeko Ebaluazioari uko egitea erabakitzen badu, idatziz jakinarazi beharko du banakako lana aurkezteko azken eguna baino lehen. Egun hori ikasgelan entregatutako Ikaslearen Gidan aurkituko duzu, eGela plataforman.

Kasu horretan, ikasgaia gainditzeko, ikaslea idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko da. Azterketa horretan, modu jarraituan ebaluatutako ikasleek egindako azterketan planteatutakoez gain, beste galdera batzuk ere jaso ahal izango dira, eta deialdiari dagokion lauhilekoan ikasitako eduki guztiak jasoko dira. Ebaluazio hori ahozko azterketa batekin osatuko da, eta idatzizko azterketaren egunean bertan egingo da, deialdi horretan izena eman duten ikasleei hitzordua eskatu ondoren. Ahozko azterketan, ikasgelan ikasitako edukiei buruz galdetuko zaie ikasleei, bai eta dagokion lauhilekoan egindako jarduerei buruz ere. Ikasleak, ikasgaia gainditzeko, bi probak gainditu beharko ditu.

Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri (deialdi guztietan aplikatu ahal izango da: ohikoa, ohiz kanpokoa eta aurrerapena).



Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Las personas que deban someterse a la convocatoria extraordinaria lo harán en el mismo modo en el que se presentaron en la convocatoria ordinaria. Es decir, quienes se sometieron a la evaluación continua, completarán las pruebas (trabajo individual, trabajo en equipo, examen) que no superaron en la convocatoria ordinaria.

Ezohiko deialdira aurkeztu behar duten pertsonek ohiko deialdian aurkeztu ziren modu berean egingo dute. Hau da, ebaluazio jarraitua egin zutenek ohiko deialdian gainditu ez zituzten probak osatuko dituzte (banakako lana, talde-lana, azterketa).

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.

Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ebaluazio jarraituari uko egin ziotenek idatzizko eta ahozko azterketa bat egingo zaie, aurreko atalean deskribatutakoak bezalakoa (Deialdi arrunta: orientabideak eta uko egitea).



Irakasgai-zerrenda

Asertibitatearen, gaitasun eta trebetasun sozialaren eta adimen emozionalaren kontzeptuak argitzea.

Pentsamenduen eta sinesmenen polaritateak portaeran duen eragina argitzea.

Hitzezko eta hitzik gabeko komunikazioaren osagaiak ezagutzea (adierazpena, eragina, igorpena, harrera, mezua eta feedbacka).

Komunikazioan jarrera asertiboak garatzea.

Eskaerak adieraztea eta baztertzea pertsonen arteko testuinguruetan, eskubideen kudeaketan oinarrituta.

Desadostasuna, interes-gatazka, jarrera kontrajarriak, boterearen kudeaketa eta ahalduntzea kudeatzea.

Portaera-aldaketak eskatu beharrak dakarren estresa kudeatzea, aldaketarako joera eta proaktibitatea sortzeko eragina irizpidetzat hartuta.

Kritika kudeatzea, eskakizun handiko inguruneetan egokitzeko, hobetzeko eta ikasteko aurre egiteko estrategia gisa.

Jarrera edo portaera irrazional, disruptibo edo disipatiboek alda dezaketen bizikidetza bideratzeko bideak ezagutzea.

Pertsonen arteko komunikazioan agresibitatea interpretatzeko eta kudeatzeko estrategiak ezagutzea.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Egelan dauden gardenkiak.



Garcia, A, J. (2016) (coord.). Competencias Sociales en las Relaciones Interpersonales y Grupales. Madrid: Pirámide.



Kerzner, H. , (2006). Project Management: A systems approach to planning, scheduling and controlling. Ed. John Wiley.



Project Management Institute (2013). A Guide to the Project Management Book of Knowledge, Project Management Institute.



Villanueva, R. (2005). Como mejorar tus habilidades sociales: programa de asertividad, autoestima e inteligencia emocional. Valencia: ACDE. (4ª Edición, 2014).



Oinarrizko bibliografia

Garcia, A, J. (2016) (coord.). Competencias Sociales en las Relaciones Interpersonales y Grupales. Madrid: Pirámide.

Kerzner, H. , (2006). Project Management: A systems approach to planning, scheduling and controlling. Ed. John Wiley.

Project Management Institute (2013). A Guide to the Project Management Book of Knowledge, Project Management Institute.

Villanueva, R. (2005). Como mejorar tus habilidades sociales: programa de asertividad, autoestima e inteligencia emocional¿. Valencia: ACDE. (4ª Edición, 2014).

Gehiago sakontzeko bibliografia

Alonso, M., Cantero, I.F. y Gonzalez, M.D. (2012). La asertividad laboral. Revista de la Asociación Gallega de Psiquiatría, 81-88.







Garcia, A.J. (2012). ¿Cómo podemos mejorar perfeccionar nuestras habilidades de comunicación interpersonal?. En Y. Troyano y A.J. Garcia (coords.). Comunicación eficaz. Optimizando las relaciones interpersonales. Santiago de Compostela: Andavira Editora.







Goleman, D. (1995). Emotional Intelligence. Nueva York.: Bantam.







Hermosilla, D., Amutio, A., da Costa, S. y Páez, D. (2016). El Liderazgo transformacional en las organizaciones: variables mediadoras y consecuencias a largo plazo. Journal of Work and Organizational Psychology 32, 135¿143.







Troyano, Y. y Garcia, A.J. (2015). Comunicación interpersonal en relaciones sociales eficaces. Santiago de Compostela: Andavira Editora.







Del Prette, Z & Del Prette, A. (2021) Social Competence and Social Skills. A Theoretical and Practical Guide, Springer



Aldizkariak

International Journal of Project Management



Project Management Journal



Estekak

www.pmi.org (2021)



www.ipma.ch (2021)







XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak