Gaia
Kontratuak eta aspektu legalak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgai honen helburua da ikasleei proiektuen zuzendariek dituzten eskubideak eta betebeharrak ulertzeko aukera ematea, bai eta horiek ez betetzearen ondorioak ere. Eta proiektuaren berezko ezagutza-arloetako baten funtsezko alderdiak aztertzea: hornikuntza.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
OTEGI OLASO, JOSE RAMON | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Ingeniaritzako Proiektuak | joserra.otegi@ehu.eus |
RAMIREZ PASCUAL, MANUEL | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Ingeniaritzako Adierazpen Grafikoa | manuel.ramirez@ehu.eus |
TOLEDO GANDARIAS, NEREA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Osoa | Doktorea | Elebiduna | Ingeniaritzako Proiektuak | nerea.toledo@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Proiektuak kudeatzeko diziplinaren ezagutza teknikoko arloen oinarri teorikoak definitzen dituzten prozesuen eta tresnen ezagutzak aplikatzea | 40.0 % |
Proiektu-proposamenak garatzea, proiektuak kudeatzeko diziplinaren ezagutza teknikoko arloen oinarri teorikoak definitzen dituzten prozesuak eta tresnak erabiliz. | 60.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 10 | 10 | 20 |
Mintegia | 10 | 15 | 25 |
Gelako p. | 10 | 20 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 30.0 | 10 % |
Azalpenezko eskolak | 30.0 | 33 % |
Talde-lana | 15.0 | 10 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 0.0 % | 30.0 % |
Idatzizko azterketa | 20.0 % | 50.0 % |
Txostenak eta azalpenak lantzea | 30.0 % | 70.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Irakasgai hau behar bezala amaitzen duen ikasleak gai izan behar du:- Proiektuetan erabiltzeko araudiek ezartzen dituzten lege-alderdiak ezagutzea.
- Proiektuaren zuzendariek dituzten eskubideak eta betebeharrak ezagutzea, bai eta horiek ez betetzearen ondorioak ere, kontratuan jasota daudenak.
- Kontratuaren egitura eta zikloa aztertzea.
- Horniduraren funtsezko alderdiak aztertzea, proiektuaren ezagutza-arlo gisa.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Irakasgaiaren ebaluazioa etengabe egiten da, ikasturtean zehar.Irakasgaiaren kalifikazioan honako faktore hauek hartzen dira kontuan:
Asistentzia (% 25): asistentzia derrigorrezkoa ez izan arren, oso gomendagarria da gelan garatzen diren edukiengatik. Horregatik, bertaratzea azken kalifikazioaren kalkuluaren parte da.
Banakako lanak (% 40): ikasgaiaren hasieran izendatutako lan bat entregatu beharko dute ikasleek. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du.
Azterketa (% 35): proiektuen zuzendaritzako profesionalen elkarteen ziurtapen-azterketetan gertatzen den bezala, azterketa test bidezkoa izango da, erantzuteko hainbat aukerarekin. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 4tik gorako kalifikazioa lortu beharko du.
Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.
Lanen batek ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.
Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.
Ikasleak irakasgai honen Etengabeko Ebaluazioari uko egitea erabakitzen badu, idatziz jakinarazi beharko du banakako lana aurkezteko azken eguna baino lehen. Egun hori ikasgelan entregatutako Ikaslearen Gidan aurkituko duzu, eGela plataforman.
Kasu horretan, ikasgaia gainditzeko, ikaslea idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko da. Azterketa horretan, modu jarraituan ebaluatutako ikasleek egindako azterketan planteatutakoez gain, beste galdera batzuk ere jaso ahal izango dira, eta deialdiari dagokion lauhilekoan ikasitako eduki guztiak jasoko dira. Ebaluazio hori ahozko azterketa batekin osatuko da, eta idatzizko azterketaren egunean bertan egingo da, deialdi horretan izena eman duten ikasleei hitzordua eskatu ondoren. Ahozko azterketan, ikasgelan ikasitako edukiei buruz galdetuko zaie ikasleei, bai eta dagokion lauhilekoan egindako jarduerei buruz ere. Ikasleak, ikasgaia gainditzeko, bi probak gainditu beharko ditu.
Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri (deialdi guztietan aplikatu ahal izango da: ohikoa, ohiz kanpokoa eta aurrerapena).
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ezohiko deialdira aurkeztu behar duten pertsonek ohiko deialdian aurkeztu ziren modu berean egingo dute. Hau da, ebaluazio jarraitua egin zutenek ohiko deialdian gainditu ez zituzten probak osatuko dituzte (banakako lana, azterketa).Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.
Lanen batek ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.
Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.
Ebaluazio jarraituari uko egin ziotenek idatzizko eta ahozko azterketa bat egingo zaie, aurreko atalean deskribatutakoak bezalakoa (Deialdi arrunta: orientabideak eta uko egitea).
Irakasgai-zerrenda
Proiektuetan aplikatu beharreko legeria eta kontratuak proiektuetan duen zeregina aztertzea.Proiektuekin lotutako eta araudian aurreikusitako zenbait prozedura aztertzea, hala nola horien esleipena eta izapidetzea.
Kontratuen definizioa eta ezaugarriak aztertzea. Haren egitura eta ohiko klausula motak aztertzea, batez ere kontratuak aldatzeko mekanismoei dagokienez. Azkenik, kontratazio-prozesua eta kontratua kudeatzeko prozesua berrikustea.
Proiektuen kudeaketaren inguruan ohikoenak diren kontratu-motak berrikusten dira, hala nola lan-kontratuak, salerosketa, errentamendua, lankidetza, giltza eskura, etab. Azkenik, interes bereziko kontratuak berrikusiko dira, hala nola sektore publikoko kontratuak eta kontratu arinak.
Hornikuntzek proiektuaren zuzendaritzan duten garrantzia aztertzea, baita dauden kudeaketa-ereduak ere. Hornikuntzen eta egungo joeren azterketa estrategikoa. Azkenik, horniduretan alderdi etikoak aurkeztea.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Irakasgaia egela plataformaren bidez kudeatzen da. Bertan, ikasgelan erabilitako gardenkiak eta bestelako material lagungarriak aurkituko dira. Banakako eta taldeko lanen enuntziatuak eta horiek kargatzeko lekuak ere hor aurkituko dira.Oinarrizko bibliografia
Project Management Institute A Guide to the Project Management Book of Knowledge, Project Management Institute. 2013.Gehiago sakontzeko bibliografia
- Eggleston, Brian. The New Engineering Contract. A commentary. Blackwell Publishing. Oxford, Great Britain, 2003.- Federación Internacional de Ingenieros Consultores. Condiciones de contratación para proyectos EPC / llave en mano. Asince (Asociación Española de Consultores en Ingeniería y Organización) e Icex (Instituto Español de Comercio Exterior). Madrid, 2001.
- Federación Internacional de Ingenieros Consultores. Condiciones de contratación para proyecto y obra. Asince (Asociación Española de Consultores en Ingeniería y Organización) e Icex (Instituto Español de Comercio Exterior). Madrid, 2001.
- Martínez Gallego, Eva María. La formación del contrato a través de la oferta y la aceptación. Marcial Pons, Ediciones jurídicas y sociales, S.A. Madrid, 2000.
- Nellore, Rajesh. Managing Buyer-Supplier Relations. The winning edge through specification management. Routledge. London & New York, 2001.
- Rosen, Harold J. Construction Specifications Writing. Principles and Procedures. John Wiley & Sons, Inc. New York, 1999.
Aldizkariak
- Acquisition Review Quarterly. http://www.dau.mil/pubs/arqtoc.asp- European Journal of Purchasing & Supply Management. http://gort.ucsd.edu/newjour/e/msg02712.html
- International Journal of Project Management. http://www.sciencedirect.com/science/journal/02637863
- International Journal of Project Organisation and Management.
- http://www.inderscience.com/browse/index.php?journalCODE=ijpom
- International Journal of Purchasing and Supply Management. http://www.napm.org/AboutISM/ijop.cfm
- Journal of Management in Engineering. http://ojps.aip.org/meo/?jsessionid=62271062847122852
- Management Science. http://www.jstor.org/journals/00251909.html
- Project Management Journal. http://pmi.org/info/PIR_PMJournal.asp
- The Journal of Supply Chain Management. http://www.napm.org/Pubs/journalscm/index.cfm
Estekak
- Asociación Española de Ingeniería de Proyectos (AEIPRO). http://www.aeipro.com. 2010.- Asociación Española de Responsables de Compras y Existencias (AERCE). http://www.aerce.org. 2010.
- International Project Management Association (IPMA). http://www.ipma.ch. 2010.
- Kalms, Bryan. Developing Specifications for Purchasing. Basado en el libro ¿Guide to Specification Managament¿ publicado por el Purchasing Reform Group, Commonwealth Department of Administrative Services. Queensland, EEUU, 1993. http://www.qgm.qld.gov.au/bpguides/specif/index.html.
- Oriel, John. Guide to Specification Writing for U.S. Goverment Engineers. NAWCTSD. http://www.ntsc.navy.mil/Resources/Library/Acqguide/spec.htm. 2002.
- Project Management Institute (PMI). http://www.pmi.org. 2010.
- The Institution of Civil Engineers. The New Engineering Contract. Tomas Telford Limited. London, 2001. http://www.neccontract.com.