Gaia
Dokumentazio Historikoaren Analisia
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Metodologías y técnicas para discernir el valor y la calidad de las informaciones contenidas en los registros escritos, orales y visuales, necesarios para la elaboración del relato histórico.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
DE ZABALLA BEASCOECHEA, ANA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebakarra | Amerikaren Historia | ana.dezaballa@ehu.eus |
PASTOR DIAZ DE GARAYO, ERNESTO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Erdi Aroaren Historia | ernesto.pastor@ehu.eus |
REGUERA ACEDO, JESUS IGNACIO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Aro Berriaren Historia | jesusignacio.reguera@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Analisi eta sintesirako, arrazoinamendu kritikorako eta antolakuntzarako gaitasuna erakustea, Europako eta Mundu Atlantikoko historiarekin erlazionatutako ezagutza historiografikoei dagokienez. | 25.0 % |
Historialariaren analisi metodoak, teknikak eta tresnak aplikatzen jakitea, kritikoki aztertzeko hainbat motatako iturri eta dokumentu historikoak. | 25.0 % |
Ahoz eta idatziz komunikatzeko gai izatea, historialariaren terminologia eta teknikak erabilita, ezagutza zientifikoaren transferentzia hobetzeko. | 25.0 % |
Dokumentazio historikoa biltzeko tresna espezifikoak egoki erabiltzen jakitea, informazioaren eta komunikazioaren teknologia berriak barne. | 25.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 20 | 30 | 50 |
Gelako p. | 30 | 45 | 75 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Banakako eta/edo taldeko lana | 75.0 | 0 % |
Praktikak eta mintegiak | 20.0 | 100 % |
Teoria | 30.0 | 100 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Banakako eta/edo taldeko lana, entsegua | 40.0 % | 80.0 % |
Etengabeko ebaluazioa, eskoletara joanda | 10.0 % | 20.0 % |
Idatzizko edo ahozko probak | 30.0 % | 60.0 % |
Irakasgai-zerrenda
1. Construir la realidad mediante el lenguaje (oral, escrito y visual)2. Análisis crítico de los testimonios del pasado (reciente y lejano)
3. Problemas y limitaciones del registro escrito
4. El valor de la palabra: la oralidad como materia histórica
5. Ver y mirar: la imagen y el lenguaje objetual
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
BLOCH, M. Introducción a la historia. Madrid, Fondo de Cultura Económica, 2001 (1949).BONNASSIE, P. Vocabulario básico de la Historia Medieval. Barcelona, 1983.
HINRICHS, E., Introducción a la Historia de la Edad Moderna. Akal. Madrid, 2001.
RODRIGUEZ GARCIA, J.-CASTILLA SOTO, J., Diccionario de términos de Historia de España. Edad Moderna. Ariel. Barcelona, 1998.
Oinarrizko bibliografia
ALVAREZ FERNÁNDEZ, M.-RIVERO, L., Cronología histórica universal por países. Ed. Globo. Madrid, 1994.ARTOLA, M., Textos fundamentales para la Historia. Madrid, 1973
BOUDET, J., Cronología universal Espasa. Espasa-Calpe. Madrid. 1997.
CAMARERO, M., Introducción al comentario de textos. Madrid, 1998.
CAPDEVILLA, I., Cuadros sinópticos de Historia Universal y de América. Barcelona, 1975.
CLANCHY, J. et alii, Cómo se hace un trabajo académico. Guía práctica para estudiantes universitarios. Zaragoza, 2000.
CORTÁZAR, G.-RUIZ VALENCIANO, J.,Cómo estudiar Historia. Guía para estudiantes. Barcelona, 1985.
CORTÁZAR, R.-RUIZ VALENCIANO, J., Cómo estudiar los textos históricos. Madrid, 1988.
CHEVALIER, J. J., Los grandes textos políticos. Desde Maquiavelo a nuestros días. Aguilar. Madrid, 1974.
DÍAZ PLAJA, F., Historia de España en sus documentos. 2 Vols. Madrid, 1987-88.
DÍEZ, M.-FERNÁNDEZ, J. J., El aprendizaje a través del comentario de texto. Madrid, 1991.
GOMBRICH, E., Breve historia del mundo. "El recuerdo nos sirve para proyectar luz sobre el pasado". Barcelona, 1999.
GIRALT, E., Textos, mapas y cronología de Historia Moderna y Contemporánea. Barcelona, 1976.
HERNÁNDEZ M., Comentario de textos históricos. Madrid, 1978.
HERRERA, A., Antología del Renacimiento a la Ilustración. Textos de Historia Universal. México, 1972.
LARA PEINADO, F., Comentario de textos históricos. Lérida, 1987.
LEÓN, V., La Historia en sus textos. Europa Ilustrada. Madrid, 1989.
LÓPEZ-CORDÓN, M. V.-MARTINEZ CARRERAS, J. U., Análisis y comentario de textos históricos. II. Edad Moderna y Contemporánea. Alhambra. Madrid, 1985.
Gehiago sakontzeko bibliografia
CHASTANG, P. Lire, écrire, transcrire : le travail des rédacteurs de cartulaires en Bas-Languedoc (XIe-XIIIe siécles). Paris, 2002.MCKITTERICK, R. History and memory in the Carolingian world. Cambridge, 2004.
RABANAL, M. A.-LARA, F., Comentario de textos históricos. Madrid, 1997.
RUIZ DE LA PEÑA, J. I. Introducción al estudio de la Edad Media. Madrid, 1984.
RUIZ GÓMEZ, F. Introducción a la Historia Medieval. Epistemología, metodología y síntesis. Madrid, 1998.
SALY, P., Le commentaire de documents en histoire. Armand Colin. Paris, 1997.
SÁNCHEZ MARCOS, F. (Ed.), Prácticas de Historia Moderna. PPU. Barcelona, 1990.
THULLIER, G. et alii, Cómo preparar un trabajo de Historia. Métodos y Técnicas. Oikos-Tau. Barcelona, 1988
VILAR, P. Iniciación al vocabulario del análisis histórico. Barcelona, 1982.
Aldizkariak
Historia.Instituciones.DocumentosHispania
Studia Historica , Historia Medieval
Studia Histórica, Historia Moderna
Cuadernos de Historia Moderna
Estekak
http://www.dmgh.de/http://www.fsanmillan.org/index.jsp
http://hwaet.heroku.com/charters?q=&page= (Anglo-Saxon chartes)
http://corpus.cirp.es/codolga/
http://www.documentacatholicaomnia.eu/_index.html
http://www.snae.org/badator.es.php
http://www.creloc.net/
http://www.personales.ulpgc.es/mronquillo.dch/Fuentes%20y%20Bibliografia.htm
http:/pares.mcin.es/