Gaia

XSLaren edukia

Semantika eta Pragmatikako Oinarriak

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Semantika eta Pragmatika bi arlo osagarriak dira, euren aztergaia giza hizkuntzen espresioen esanahia baita. ‘Esanahi’ kontzeptua heterogeneoa da. Hori dela eta, sistema kognitibo desberdin daude bere eremu linguistikoan. Sistema kognitibo hauen funtzionamendua ulertu ahal izateko, lanabes teoriko eta metodologiko desberdinak erabili behar dira.

Ikastaroaren helburua ikasleei Semantika eta Pragmatikako azterketa metodoak aurkeztea izango da. Prestakuntza honi esker, ikasleek lanabes teorikoak semantika eta pragmatikako fenomenoetara aplikatu ahalko dituzte. Horregatik, Semantika eta Pragmatikako egungo ikerketetan erabiltzen diren baliabide formalak eta kontzeptualak jaso eta erabiltzeko gaitasuna garatu beharko dute. Halaber, ikasleek Semantika eta Pragmatikako fenomeno nagusiak identifikatzeko sena garatuko dute.

Irakaskuntza teorikoarekin batera, ikastaroak aldi praktikoa dauka. Puntu honetan, ikasleek ariketak egin beharko dituzte, fenomeno zehatzen analisia egiteko gaitasuna eskuratu dezaten. Halaber, teoria semantikoan eta pragmatikoan sortzen diren galdera teorikoak bereganatu ditzaten, ariketak proposatuko dira.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
GARCIA MURGA, FERNANDOEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebidunaHizkuntzalaritza Orokorrafernando.garcia@ehu.eus
VICENTE CRUZ, BEGOÑAEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebakarraIngeles Filologiabegona.vicente@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Extraer las propiedades semánticas de las lenguas naturales y las condiciones pragmáticas del discurso.20.0 %
Identificar y aportar evidencia a favor o en contra de hipótesis en el ámbito de la semántica y la pragmática basándose en el uso de la evidencia empírica.20.0 %
Ser capaz de entender y utilizar el razonamiento de las propuestas teóricas más influyentes sobre la semántica y la pragmática de las lenguas naturales.20.0 %
Ser capaz de elaborar reseñas críticas de artículos relacionados con los temas tratados en el curso y dar respuesta a problemas centrales planteados en la semántica y la pragmática.20.0 %
Ser capaz de entender y utilizar la terminología específica más usual en el campo de la semántica y la pragmática.20.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala18018
Gelako p.12012
Ordenagailuko p.04545

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpen teorikoak30.00 %
Banakako eta/edo taldeko lana45.00 %
Gai bat idatziz garatzea0.00 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Bertaratzea eta Parte-hartzea20.0 % 0.0 %
Etengabeko ebaluazioa80.0 % 0.0 %

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

De acuerdo con la decisión de la Comisión Académica del Máster Universitario en Lingüística Teórica y Experimental, “El alumno que haya realizado el 25% de los trabajos/ejercicios no podrá renunciar a la convocatoria correspondiente”.

Irakasgai-zerrenda

Tema 1 SEMANTIKA ETA PRAGMATIKAREN HASTAPENAK

Tema 2 SEMANTIKA FORMALA

Tema 3 GIZA HIZKUNTZEN EGITURA SEMANTIKOA

- ERREFERENTZIA ETA KUANTIFIKAZIOA

- MODALITATEA

Tema 4 INPLIKATURAK

Tema 5 HIZKETA EKINTZAK

Tema 6 TESTUINGURUAREN DINAMIKA





Oharra: “Ebaluazio sistema hau aurrez-aurreko eskoletarako dago pentsatua eta egokitu egingo da larrialdi egoera berririk sortuko balitz. Kasu horretan, irakasleak EGELAn zintzilikatuko du irakasgaiaren programa eguneratua eta ebaluazio sistema berria”.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Nahitaez erabili beharreko materiala







Chierchia, Gennaro & Sally McConnell-Ginet (1990), Meaning and Grammar: an introduction to Semantics, Cambridge, MA, MIT Press, capítulo 1.



Huang, Yan (2007) Pragmatics. Oxford, O.U.P. (Capítulos 2 y 4)



Grice, H.P. 1975 “Logic and conversation”, in Cole, P. and Morgan, J.L. (eds.) Syntax and



semantics 3: Speech acts. New York: Academic Press, 41-58.



Portner, Paul (2005) What is Meaning. Oxford, Blackwell, capítulo 6 (‘Quantifiers’) y pp: 154-157 (‘Modality’)



Oinarrizko bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala



Chierchia, Gennaro & Sally McConnell-Ginet (1990), Meaning and Grammar: an introduction to Semantics, Cambridge, MA, MIT Press, capítulo 1.

Huang, Yan (2007) Pragmatics. Oxford, O.U.P. (Capítulos 2 y 4)

Grice, H.P. 1975 “Logic and conversation”, in Cole, P. and Morgan, J.L. (eds.) Syntax and

semantics 3: Speech acts. New York: Academic Press, 41-58.

Portner, Paul (2005) What is Meaning. Oxford, Blackwell, capítulo 6 (‘Quantifiers’) y pp: 154-157 (‘Modality’)

Gehiago sakontzeko bibliografia

OINARRIZKO BIBLIOGRAFIA







SEMANTIKA







García Murga, Fernando (2014) Semántica. Madrid, Síntesis



Heim, Irene eta Angelika Kratzer (1998): Semantics in Generative Grammar. Blackwell.



Kearns, Kate (2000) Semantics. New York, St. Martin’s Press, second edition.



Löbner, Sebastian (2002) Understanding semantics. Oxford, Oxford University Press











PRAGMATIKA



Ariel, M. (2010): Defining Pragmatics. Cambridge University Press, Cambridge.



Huang, Y. (2007) Pragmatics Oxford, Oxford University Press.



Levinson, S.C. (2000) Presumptive meanings. Cambridge, Cambridge University Press



Roberts, C. (1996), «Information structure in discourse: Towards an integrated formal theory of pragmatics», Working Papers in Linguistics, pp. 91-136, Ohio, Ohio State University Department of Linguistics.



Aldizkariak

Cognition



Journal of Pragmatics



Journal of Semantics



Linguistics & Philosophy



Mind and Language



Natural Language and Linguistic Theory



Natural Language Semantics



Semantics and Linguistic Theory (SALT)



Semantics & Pragmatics



Estekak

Semántica:



http://semanticsarchive.net/







http://plato.stanford.edu







PRAGMÁTICA



Relevance theory online bibliographic service:



http://www.ua.es/personal/francisco.yus



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak