Gaia
Literaturaren didaktika: Haur eta Gazte Literatura
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
A través de la literatura infantil y juvenil (LIJ) y su didáctica pretendemos ofertar una visión sobre qué es, cómo se utiliza, los recursos literarios existentes y cuál es su papel en la enseñanza. Desde la década de los 80 hasta la actualidad la LIJ ha evolucionado no solo cuantitativamente sino también cualitativamente, pero ese avanza no parece haber llegado a la enseñanza. Intentamos ofrecer una visión general y crítica que partiendo de las investigaciones de estas últimas décadas dé lugar a nuevos proyectos, tanto pedagógicos como investigadores.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ETXANIZ ERLE, XABIER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika | xabier.etxaniz@ehu.eus |
KORTAZAR URIARTE, JON BATTI | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebiduna | Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika | jon.kortazar@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Gaur egungo literatura ezagutu | 20.0 % |
Enseñanza-aprendizaje de la LIJ con un acercamiento entre las teorías y la práctica docente en las aulas. | 20.0 % |
Literaturaren bidez transmititzen diren baloreak | 20.0 % |
Talde lana eta norberaren garapena | 20.0 % |
Adquirir las destrezas necesarias para definir problemas, diseñar investigaciones, ejecutarlas, analizar estadísticamente los datos y redactar correctamente un informe científico. | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 20 | 25 | 45 |
Gelako p. | 20 | 35 | 55 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eztabaida taldean | 15.0 | 100 % |
Irakurketa eta analisi praktikoak | 25.0 | 20 % |
Proiektuen aurkezpena eta defentsa | 30.0 | 40 % |
Testuen analisia | 30.0 | 25 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 30.0 % | 30.0 % |
Azalpenak | 30.0 % | 30.0 % |
Lan praktikoak | 40.0 % | 40.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Ikasleek, izan duten esperientzian oinarrituz txosten bat egitea azalduz zer nolako esperientzia izan duten haur literaturarekin eta honen didaktikarekin. Irakur gidak gauzatzea irizpide literioak eta didaktikoak kontuan izanik. Azaldutako gai baten inguruan eginiko azterketaIrakasgai-zerrenda
1- Literaturaren kontzeptuaz2- Euskal literatura gaur egun
3- Haur eta gazte literatura
4- HGL eta Eskola
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Cerrillo, P. (2007). Literatura Infantil y Juvenil y educación literaria. Hacia una nueva enseñanza de la literatura. Barcelona: Octaedro.Cerrillo, P. y Sánchez Ortiz, C. (ed.) (2010). Tradición y modernidad de la literatura oral. Cuenca: Universidad de Castilla-La Mancha.
Colomer, T. (1998). La formación del lector literario. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez.
Colomer, T. (2010). Introducción a la literatura infantil y juvenil actual. Madrid: Síntesis
Duran, T. (2002). Leer antes de leer. Madrid: Anaya.
Duran, T. (2009). Álbumes y otras lecturas. Análisis de los libros infantiles. Barcelona. Ediciones OCTAEDRO.
Etxaniz, X. (1997). Euskal Haur eta Gazte Literaturaren Historia. Pamplona-Iruñea: Pamiela.
Etxaniz, X. (2007). Literatura eta ideología. San Sebastián-Donostia: Utriusque Vaconiae.
Hunt, P. (1991). Criticism, theory, & Children`s Literature. Oxford: Blackwell.
Hunt, P. (Ed.) (1996) Encyclopadia of Children`s Literature. London: Routledge.
López Gaseni, J. M. y Etxaniz, X. (2005). 90eko hamarkadako Haur eta Gazte Literatura. Pamplona-Iruñea: Pamiela.
Lluch, G. (2003). Análisis de narrativas infantiles y juveniles. Cuenca: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Castilla-La Mancha.
Lluch, G. (2010). Cómo seleccionar libros para niños y jóvenes. Gijón: Ediciones Trea.
Sánchez Corral, L. (1995). Literatura infantil y lenguaje literario. Barcelona: Paidós.
Ezin izan da edukia sortu, beranduago saiatu. Arazoak aurrera jarraitzen badu, jarri harremanetan CAUrekin (Tlf: 946014400 / Email: cau@ehu.eus / Web: https://lagun.ehu.eus).