Gaia

XSLaren edukia

Hizkuntzaren Didaktika: Ahozko eta Idatzizko Hizkuntzaren Irakaskuntza eta Ikaskuntza

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Euskara

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ENCINAS REGUERO, MARIA DEL CARMENEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebidunaFilologia Grekoamariadelcarmen.encinas@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Conocer los curriculos de Lenguas de la Educación Secundarioa obligatoria y postobligatoria y sus fundamentos teóricos con el fin de juzgar adecuadamente las propuestas de programa.20.0 %
Contrastar los criterios oficiales con las propuestas vehiculadas en el material escolar para poder establecer criterios de selección de dicho material.Secundaria y conocer las posibilidades expresivas de dichos textos literarios.20.0 %
Detectar las necesidades específicas del alumnado en el orden lingüístico y discursivo a fin de poder ajustar los programas.20.0 %
Controlar y regular los propios modos de exposición con el fin de adaptarlos a distintas audiencias y diferentes objetivos didácticos.20.0 %
Atender a los aspectos contextuales, organizativos, icónicos, conceptuales y formales para valorar los textos y discursos de un modo crítico y elaborar otros.10.0 %
Elaborar secuencias didácticas que fijen prioridades sobre el objeto de enseñanza y el modo y grado de apropiación del mismo llevado a cabo por parte del alumnado.10.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala153045
Gelako p.151530

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Eskola magistralak10.0100 %
Eztabaida taldean5.0100 %
Irakurketak10.010 %
Iturriak eta baliabideak erabiltzea10.010 %
Lan-erakusketa10.0100 %
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea5.050 %
Talde-lana25.050 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak20.0 % 40.0 %
Lan praktikoak60.0 % 80.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Gaur egungo hizkuntzak irakasteko metodo aktiboetan oinarritutako ikaskuntza-hizkuntzazko irakaskuntzako testuinguruak diseinatzea.



Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko ikasgelan ahozko hizkuntza garatzeko material didaktikoak eraikitzea.



Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko ikasgelan hizkuntza idatzia garatzeko material didaktikoak eraikitzea.



Ahozko eta idatzizko hizkuntza testuinguru elebidun eta eleanitzetan garatzeko proiektu didaktiko-linguistiko berritzaileak diseinatzea.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Bi ebaluazio-modalitate daude:



Etengabeko ebaluazioa: ikasleak ikasturtean zehar egindako lan, jarduera edo testen bidez ebaluatuko dira.



Azken ebaluazioa: ikasleak azterketa baten bidez ebaluatuko dira, galdera teorikoak eta/edo praktikoak barne hartuta. Gainera, lanen bat egiteko eta entregatzeko ere eskatuko zaio.



Uko egiteko eskubidea:

1.Etengabeko ebaluazioa:

a. Azken probaren balioa % 40tik gorakoa bada, aurkezten ez den ikaslea ez-aurkeztutzat joko da.

b. Amaierako probarik ez badago edo horren balioa % 40tik beherakoa bada, ikasleak deialdiari uko egin ahal izango dio irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



2. Azken ebaluazioa:

a. Azken probara aurkeztu ez den ikaslea ez-aurkeztutzat kalifikatuko da.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ez-ohiko deialdiko ebaluazio-irizpideak ohiko deialdirako erabiltzen diren berberak izango dira, salbuespen batekin: etengabeko ebaluazioko lanak suspenditzen dituzten ikasleek azken ebaluazioa egin beharko dute ez-ohiko deialdian.

Irakasgai-zerrenda

1. EAEko curriculumak.

2. Ahozko hizkuntzaren eta idatzizko hizkuntzaren arteko desberdintasunak.

3. Ahozko hizkuntzaren didaktika.

4. Hizkuntza idatziaren didaktika.

5. Kontzientzia metalinguistikoa eta gramatika.

6. Unitate didaktikoak planifikatzea.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

EAEko curriculum-dekretuak.







Ikasturtean zehar adierazi eta zehaztuko diren irakurketak.

Oinarrizko bibliografia

Camps, A., Guasch, O. y Ruiz Bikandi, U. (2010). ¿La didáctica de la lengua (las lenguas) y la literatura?. Textos, 55, 71-80.

Europako Kontseilua. (2005). Ikaskuntza, irakaskuntza eta ebaluziorako Europako Erreferentzia Markoa. Donostia: Habe.

Ruiz Bikandi, U. (koord.) (2011). Didáctica de la lengua castellana y la literatura. Formación del profesorado. Educación Secundaria. Bartzelona: Graó.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Abascal, D. (2010). ¿Evaluación del uso oral como proyecto de centro¿. Textos, 53, 48-57.



Bosch, C. eta Palou, J. (koord.) (2005). La lengua oral en la escuela. Graó.



Calsamiglia, H. eta Tusón, A. (2008). Las cosas del decir. Ariel.



Cassany, D. (2006). Tras las líneas. Sobre la lectura contemporánea. Anagrama.



Cassany, D. (2006). Taller de textos. Leer, escribir y comentar en el aula. Paidós.



Castelló, M. (Koord.) (2007). Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Conocimientos y estrategias.



Garzia, J. (2008). Jendaurrean hizlari. Alberdania.



Goikoetxea, N. (2008). Gaitasun komunikatiboa lantzeko proposamena?. Hizpide, 69, 86-105.



Pérez Esteve, P. eta Zayas, F. (2007). Competencia en comunicación lingüística. Alianza.



Tusón, A. (2011). ¿El desarrollo de la competencia comunicativa oral en el aula de lengua?. Textos, 56, 66-74.



Vila, M. (koord.). (2005). El discurso oral formal. Graó.



Zelaieta, E. (2011). Unibertsitateko ikasleen gaitasun komunikatiboa lantzen: taldekako eztabaidak ikasgelan?. Tantak, 23, 57-79.



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak