Gaia
Hizkuntzaren Didaktika: Oinarri Teorikoak eta Didaktikoak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Bigarren Hezkuntzan ingeleseko irakasle izateko ezagutza, trebezia eta ilusioa garatzea da irakasgai honen helburua. Hezkuntza arloko inpaktu sozialaren ebidentziak oinarri hartuta, ingelesa ikasteko baldintza onenak nola sortzen diren irakastea da xedea, kontuan hartuta ikasle guzti-guztiak barne hartzea ezinbestekoa dela, ikasleen profila edozein dela ere. Horrek esan nahi du irakasleek modu eraginkorrean sustatu behar dutela ikasle guztien emaitza-berdintasuna, nazioartean onartutako akordio eta konbentzioen ildotik, hala nola Nazio Batuen Garapen Iraunkorreko Helburuen 4. helburua, "Hezkuntza inklusiboa, ekitatiboa eta kalitatezkoa bermatzearen" alde egiten duena, edo Haurren Eskubideei buruzko Nazio Batuen Konbentzioaren 29. artikulua, zeinak defendatzen baitu "haurren hezkuntza bideratu behar da haurren nortasuna, ahalmena eta gaitasun fisikoa eta mentala potentzialtasun osoan garatzera". Nazioarteko komunitate zientifikoak baliozkotutako ikerketak erakusten du helburu horiek lor daitezkeela eta, izatez, inpaktu sozialari buruzko ebidentzia zientifikoak aplikatzen dituzten eskoletan lortzen direla. Beraz, irakasgai honen helburua da Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako graduetako 4. mailako ikasleek irakaskuntza-lana egiteko aukera emango dien ezagutza eskuratzea, ikasle guztien emaitza-berdintasuna bermatzeko, haien profila edozein izanda ere.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ZUBIRI ESNAOLA, HARKAITZ | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika | harkaitz.zubiri@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Conocer los curriculos de Lenguas de la Educación Secundarioa obligatoria y postobligatoria y sus fundamentos teóricos con el fin de juzgar adecuadamente las propuestas de programa | 20.0 % |
Contrastar los criterios oficiales con las propuestas vehiculadas en el material escolar para poder establecer criterios de selección de dicho material.Secundaria y conocer las posibilidades expresivas de dichos textos literarios | 20.0 % |
Detectar las necesidades específicas del alumnado en el orden lingüístico y discursivo a fin de poder ajustar los programas | 20.0 % |
Controlar y regular los propios modos de exposición con el fin de adaptarlos a distintas audiencias y diferentes objetivos didácticos | 20.0 % |
Atender a los aspectos contextuales, organizativos, icónicos, conceptuales y formales para valorar los textos y discursos de un modo crítico y elaborar otros | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 15 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Aurkezpenak eta Komunikazioak | 6.0 | 0 % |
Azalpenezko eskolak | 5.0 | 80 % |
Eskola magistralak | 9.0 | 0 % |
Eztabaida taldean | 4.0 | 60 % |
Gai bat idatziz garatzea | 5.0 | 0 % |
Galdetegiak sortzea | 12.0 | 0 % |
Irakurketa eta analisi praktikoak | 12.0 | 33 % |
Iturriak eta baliabideak erabiltzea | 10.0 | 0 % |
Kasuen analisia | 6.0 | 60 % |
Kasuen azterketa | 4.0 | 80 % |
Oinarrizko trebetasun instrumentalak eskuratzea | 2.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Banakako eta/edo taldeko lana, entsegua | 25.0 % | 25.0 % |
Foroetan parte hartzea | 25.0 % | 25.0 % |
Idatzizko azterketa (arazoak) | 20.0 % | 20.0 % |
Idatzizko azterketa (teoria) | 10.0 % | 10.0 % |
Lan praktikoak | 20.0 % | 20.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
- Ikasleak gai dira beren ezagutza lanbiderako profesionaltasunez erabiltzeko, eta beren ikasketa eremuan gai dira argudioak lantzeko eta defendatzeko eta arazoei konponbideak emateko.– Ikasleak gai dira datu esanguratsuak jasotzeko eta interpretatzeko eta haiekin analisiak egiteko, zeinetan izaera soziala, zientifikoa edo etikoa duten hausnarketak barne hartzen dituzten.
– Aniztasun linguistikoa eta kulturala dagoen testuinguruetan, hizkuntzen ikaskuntza eraginkortasunez sustatzen dakite.
– Aniztasuna dagoen testuinguruetan, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideak ardatz hartuta diseinatzen dituzte ikasketa espazioak eta esku-hartzen dute espazio hauetan.
– Barneratu dute bizitzan zehar irakasle funtzioa egokitu egin behar dela aldaketa zientifiko, pedagogiko eta sozialetara.
– Eskolako hizkuntza (euskara) ekoizten eta ulertzen dute, testuinguru eleanitzetan irakasle lanean jarduteko bezain beste.
– Ikasgelaren ezagutza eta ikasgela kudeatzeko ezagutza praktikoa garatu dute. Ikasgelako interakzio eta komunikazio prozesuak ezagutzen dituzte, eta ikasgelan ezagutza eta bizikidetza sustatzeko trebeziak dauzkate.
Irakasgai honetan eskatzen diren gaitasunak honakoak dira:
I. Bigarren/atzerriko hizkuntzaren ikaskuntzari buruzko testu zientifikoak irakurtzea, aztertzea eta azaltzea.
II. Bigarren/atzerriko hizkuntzaren literatura zientifikoan oinarrituz, ikasgelako egoerak interpretatzea eta baloratzea.
Irakasgaiaren ikaskuntzaren emaitzak
i. Solasaldi dialogiko pedagogikoetan aktiboki parte hartzen du eta testu zientifikoak eraginkortasunez irakurtzen, aztertzen eta azaltzen ditu.
ii. Literatura zientifikoko kontzeptuak maila teorikoan identifikatzen ditu eta azaltzen ditu.
iii. Funtsezkoak diren kontzeptu teorikoak praktikan identifikatzen ditu, teoria eraginkortasunez aplikatzen du eta horren arabera aztertzen ditu egoerak, indarguneak identifikatzen ditu eta arazoak gainditzeko konponbideak proposatzen ditu.
Conocer los fundamentos lingüísticos, psicolingüísticos y sociolingüísticos de la didáctica de la lengua, para analizar las distintas situaciones y fenómenos de la didáctica de la primera y segunda lengua en el contexto escolar.
Conocer los programas de educación bilingüe y multilingüe, teniendo en cuenta la diversidad lingüística y cultural de la escuela.
Saber seleccionar las herramientas más adecuadas para la didáctica de la lengua en función de las necesidades del aula.
Reconocer los aspectos que conforman la competencia comunicativa en la práctica del aula, teniendo en cuenta las distintas lenguas y los hablantes para crear secuencias didácticas inclusivas basadas en el currículo escolar.
Irakasgai-zerrenda
1. Inpaktu sozialaren ebidentzietan oinarritutako bigarren hizkuntzen irakaskuntza1.1 Hezkuntza eraldatzailea: itxaropen handiak ikasle guztientzat
1.2 oinarri zientifikorik ez duten hezkuntzaren arloko sinesmenak
1.3 hezkuntzan gizarte-eraginaren ebidentziak identifikatzeko irizpideak.
2. Hizkuntzaren ikaskuntzara bideratutako Interakzioa eta Aldamiajea Garapen Hurbileko Eremuan
2.1 Interakzioetan parte hartzeak ikaskuntza sortzen du
2.2 Garapen Hurbileko Eremua eta Aldamiajea (Scaffolding) testuinguru eleanitzetan eta kulturanitzetan
2.3 taldekatzeko ereduak: inklusioa, mixture, streaming, tracking.
2.5 familiek parte hartzeko ereduak
2.6 talde interaktiboak
2.7 solasaldi dialogikoak
2.8 liburutegi tutorizatuak
3. Lankidetzazko interakzioak indarkeriarik gabeko testuinguruetan. Gatazkak Prebenitzeko eta Konpontzeko Eredu Dialogikoa
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
¿ 97/2010 DEKRETUA, martxoaren 30ekoa, Euskal Autonomia Erkidegoan Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma sortu eta ezartzeko den Dekretua aldatzen duena.¿ Calsamiglia, H. eta Tusón, A. (2008). Las cosas del decir. Barcelona: Ariel.
¿ Camps, A., Guasch, O. y Ruiz Bikandi, U. (2010). ¿La didáctica de la lengua (las lenguas) y la literatura¿. Textos, 55, 71-80.
¿ Carlino, P. (2005). Escribir, leer y aprender en la universidad. Una introducción a la alfabetización académica. Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica Argentina.
¿ Cassany, D. (2006). Taller de textos. Leer, escribir y comentar en el aula. Bartzelona: Paidós.
¿ Castelló, M. (Koord.) (2007). Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Conocimientos y estrategias.
¿ Goikoetxea, N. (2008). ¿Gaitasun komunikatiboa lantzeko proposamena¿. Hizpide 69, 86-105.
¿ González Piñeiro, M.; Guillén Díaz, C.; Vez, J. M. (2010). Didáctica de las lenguas modernas: competencia plurilingüe e intercultural. Madrid: Síntesis.
¿ Pérez Cabello, A. M. (2011). Enseñar y aprender a comunicarse en una segunda lengua. Barcelona: Ice-Horsori.
¿ Pérez Esteve, P. eta Zayas, F. (2007). Competencia en comunicación lingüística. Madril: Alianza.
¿ Rivas, Teresa (2011). ¿Evaluar en el área de lengua y literatura¿. Didáctica de la lengua castellana y la literatura. Bartzelona: gráo. 61-78.
¿ Ruiz Bikandi, U. (Ap.) (2009). Bigarren hizkuntzaren didaktika Haur eta Lehen Hezkuntzan. Bilbo: EHU.
¿ Ruiz Bikandi, U. (Coor.) (2011). Didáctica de la lengua castellana y la literatura. Barcelona: Graó
¿ Tusón, A. (2011). ¿El desarrollo de la competencia comunicativa oral en el aula de lengua¿. Textos, 56. 66-74.
¿ Zabaleta, I. (2010). Hizkuntzaren zientziak hizkuntzaren pedagogian. Donostia: Jakin.