Gaia
Proiektuaren Garapena
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Proiektu Garapena irakasgaia Arkitekturako Unibertsitate Masterreko bi irakasgaietako bat da.Irakasgaia ikasle bakoitzak, Master Gelako irakasleen laguntzarekin, proiektu oso baten lehen fasea egin dezan bideratuta dago. Fase hori Master Amaierako Lanean (MAL) garatuko da. Eremu profesionalean Oinarrizko Proiektua eta Gauzatze Proiektua garatzen diren antzera. Master Gela bakoitzak irakasgaia gainditzeko eskatzen diren ezaugarri zehatzak zehaztuko ditu Ikaslearen Gidan.
Ikastaroaren hasieran, edo aldez aurretik, ikasle bakoitzak garatu beharko duen proiektuaren gaia zehaztuko da, toki eta programa zehatz batean. Irakasleek eta ikasleek batera zehaztuko dituzte proiektuko gaiak, epaimahai bakoitzak aldez aurretik ezarritako zehaztapenen arabera.
Proiektuaren garapenean lekuaren alderdi fisikoak (topografia, klima, eguzkitzapena, etab.) aztertuko dira, bai eta historia, gizarte, kultura eta arkitektura aldetik ere. Halaber, programaren baldintza eta aukerei buruzko hausnarketa ere egingo da, antzeko erreferentzien azterketa barne.
Tokiari eragiten dion hirigintzako araudia aztertuko da, bai hura betetzeko, bai bidezkotzat jotzen diren aldaketak proposatzeko.
Eraikuntza-alderdiak eta alderdi materialak –egitura-ordena, materialtasuna, eraikuntza-sistema– hasierako fasetik hartuko dira proiektu arkitektonikoaren alderdi eratzailetzat.
Proiektuak aurreko alderdi guztiei erantzuten saiatuz prestatuko dira. Proiektua garatzeko saio kritikoak eta zuzenketak egin eta baloratuko dira.
Lauhilekoaren amaieran, aurreko prozesu osoaren ondorio gisa proiektu arkitektoniko bat aurkeztu eta defendatuko da epaimahaiaren aurrean.
Proiektuaren lehen fase hori Garapen Teknikoa irakasgaia eta Master Bukaerako Lana (MAL) egiteko oinarri gisa erabiliko da.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ASEGUINOLAZA BRAGA, IZASKUN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Hirigintza eta Lurralde Antolakuntza | izaskun.aseguinolaza@ehu.eus |
BAJO MARTINEZ DE MURGUIA, FERNANDO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Arkitekturako Proiektuak | fernando.bajo@ehu.eus |
BEGIRISTAIN MITXELENA, IÑAKI | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Arkitekturako Proiektuak | inaki.begiristain@ehu.eus |
BEGIRISTAIN MITXELENA, JON ANDONI | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Lankidea | Doktorea | Elebiduna | Arkitekturako Proiektuak | jon.begiristain@ehu.eus |
COLLANTES GABELLA, EZEQUIEL | Euskal Herriko Unibertsitatea | Lan Kontratudun Bitarteko Irakaslea | Doktorea | Elebiduna | Arkitekturako Proiektuak | ezekiel.collantes@ehu.eus |
ETXEPARE IGIÑIZ, LAUREN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Arkitektura Eraikuntzak | lauren.etxepare@ehu.eus |
GRIJALBA ASEGUINOLAZA, OLATZ | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea) | Doktorea | Elebiduna | Hirigintza eta Lurralde Antolakuntza | olatz.grijalba@ehu.eus |
IZKEAGA ZINKUNEGI, JOSE RAMON | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitate-Eskolako Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Arkitekturako Adierazpen Grafikoa | joseramon.izkeaga@ehu.eus |
LIZUNDIA URANGA, IÑIGO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea) | Doktorea | Elebiduna | Arkitektura Eraikuntzak | inigo.lizundia@ehu.eus |
PULDAIN HUARTE, JAVIER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Lankidea | Doktorea | Elebiduna | Arkitekturako Proiektuak | javier.puldain@ehu.eus |
SADABA FERNANDEZ, JUAN ANTONIO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Arkitekturako Proiektuak | sadaba@ehu.eus |
SANGALLI UGGERI, MARIO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Lan Kontratudun Bitarteko Irakaslea | Doktorea | Elebakarra | Arkitekturako Proiektuak | mario.sangalli@ehu.eus |
SESE MADRAZO, LUIS RAMON | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Arkitekturako Proiektuak | luisramon.sese@ehu.eus |
URANGA SANTAMARIA, ENEKO JOKIN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea) | Doktorea | Elebiduna | Arkitektura Eraikuntzak | enekojokin.uranga@ehu.eus |
VIAR FRAILE, IÑIGO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebakarra | Arkitekturako Proiektuak | inigo.viar@ehu.eus |
ZULUETA GOYENECHEA, ALBERTO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebakarra | Arkitektura Eraikuntzak | alberto.zulueta@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Krokisak eta aurreproiektuak egiteko, gauzatzeko eta garatzeko gaitasuna. | 10.0 % |
Oinarrizko proiektuak egiteko, gauzatzeko eta garatzeko gaitasuna. | 10.0 % |
Gauzatze-proiektuak egiteko, gauzatzeko eta garatzeko gaitasuna. | 10.0 % |
Hiri-proiektuak egiteko, gauzatzeko eta garatzeko gaitasuna. | 10.0 % |
Obren zuzendaritza sortzeko, gauzatzeko eta garatzeko gaitasuna. | 10.0 % |
Eraikinen eta hiri-espazioen programa funtzionalak garatzeko gaitasuna. | 10.0 % |
Proiektu arkitektonikoaren eraikuntza eta egitura-alderdiak garatzeko gaitasuna. | 10.0 % |
Eraikitako ondarea kontserbatzen, zaharberritzen eta birgaitzen esku hartzeko gaitasuna. | 10.0 % |
Kritika arkitektonikoa egiteko gaitasuna. | 10.0 % |
Hirigintza-planak edozein eskalatan idazteko eta kudeatzeko gaitasuna. | 10.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 60 | 90 | 150 |
Tailer Ind. | 60 | 90 | 150 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 15.0 | 80 % |
Ikaslearen lan pertsonala | 160.0 | 10 % |
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea | 85.0 | 80 % |
Proiektuen aurkezpena eta defentsa | 40.0 | 60 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Proiektu bidezko ebaluazioa | 0.0 % | 100.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
-Eraikin eta espazio publiko konplexuak diseinatu, pentsatu eta asmatzea.-Hiri eta arkitekturarekiko kritika-gaitasuna garatzea, baita proposamenak egiteko gaitasuna ere.
-Interes arkitektoniko orokorreko irtenbideak proposatzea.
-Proiektu-estrategia eraginkorrak garatzea, interes orokorrekoak, konplexuak eta kalitatekoak.
- Arazoak ulertzeko abstrakzio-gaitasuna garatzea eta planteatutako arkitektura- edo hiri-egoera bakoitzerako irtenbide zehatzak proposatzea.
- Eraikinaren programa diseinatzea.
- Ingurune fisikoa aztertzea.
- Natur edo hiri-ingurunetan ezarpen-estrategia proposatzea.
- Ingurunearen beharrak eta eragina aztertu eta ulertzea.
- Ingurune horretan erantzuteko eta jarduteko estrategia proposatzea.
- Ingurune soziokulturala aztertzea.
- Alderdi soziokultural horiei erantzuteko estrategia proposatzea.
- Aztertutako baldintzatzaileei erantzuteko estrategien proposamen globalen krokisa egitea eta proiektuaren ideia orokorrak azaltzea.
- Tokian eta proiektuan aplika daitezkeen hirigintza-plangintzak aztertu eta ulertzea.
- Jarduketa osoa hiri-proiektu gisa ulertzea, Graduan lortutako ezagutzak aplikatuz.
- Alderdi materialak, eraikuntzakoak eta egiturazkoak proiektu arkitektonikoaren alderdi gisa integratzea.
- Proiektua garatzeko estrategia bat proposatzea, aplikatu beharreko hirigintza-araudia kontuan hartuta, arau horiek aplikatuz edo proiektua garatzeko plangintza egokia ezarriz.
- Proiektu baten prozesu osoa ezagutu eta ulertzea, oinarrizko proiektutik gauzatze proiektura eta obra zuzendaritzara.
- Aurreproiektu bat, aurretik proposatutako ideia eta estrategien garapen koherente eta arrazoitu gisa garatu eta defendatzea.
- Programa behar fisiko eta sozialetara egokitzen dela kritikoki egiaztatzea.
- Araudiak orokorrean betetzea.
- Prozesu osoaren ondorio gisa, proiektu bat modu egokian garatu eta grafikoki irudikatzea.
- Proiektu arkitektonikoaren defentsa publikoa egitea
AA04- Zeregin baten aurrean dituen indarguneak eta ahuleziak zehazten ditu, eta zeregin hori garatzeko une bakoitzean egin beharreko hobekuntzak ezartzen ditu.
AA07.- Argumentu sinesgarriekin defendatzen ditu bere erabakiak eta proiektu arkitektoniko baten garapenean bere gain hartutako arriskuak.
AA11- Kritikak modu eraikitzailean onartzen ditu, hobetzeko aukerak baloratuz eta bere jardueran integratuz.
KO06- Bere ideiak eta argudioak modu ulergarrian eta ezarritako irizpide formalen arabera jakinarazten ditu.
KO07- Norberaren ideiak komunikazio-eraginkortasunez adierazten ditu, hitzezko eta hitzik gabeko hizkuntzaren arteko koherentziari eutsiz.
IE03.- Irtenbide berritzaileak proposatzen ditu egoera edo arazo baten aurrean.
IE06.- Esku-hartze profesionaleko eremuren bati lotutako berrikuntza-proiektu bat diseinatzen du, planteatutako beharrei eta eskaerei erantzuteko.
IE11.- Beste arlo batzuetako kontzeptuak eta prozedurak transferitzen ditu jakintza-arlo batera, behar diren aldaketak eta egokitzapenak eginez.
KP02 - Egoera baten azpian dagoen arazoa identifikatzen du, behar den informazioa bilduz eta ulermen objektiborako elementu garrantzitsuak hautatuz.
PK07.- Arazo edo egoera bat konpontzeko bideak deskribatzen ditu, eta horietako bakoitza arrazoitzen du.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Deialdi arruntean, garatutako proiektua aurkeztuko da, irakasleek emandako jarraibideen arabera.Ariketak eta lanak adierazitako formatuen arabera (euskarri digitala eta/edo papera) entregatuko dira, data eta orduan.
Proiektua ezarritako egunean aurkeztu eta defendatu ezean, deialdiari uko egiten zaiola ulertuko da.
Irakasgai-zerrenda
- Gaia. Programa eta tokia.- Ingurune fisiko eta sozialaren azterketa.
- Analisiari erantzuteko estrategiak garatzea.
- Konponbideen hasierako proposamenak.
- Proposamenak kritikatu eta berrikustea.
- Aurreproiektua garatzea.
- Aurreproiektua kritikatu eta berrikustea.
- Arkitektura-proiektu bat garatzea.
- Arkitektura-proiektuaren kritika eta berrikuspena.
- Master amaierako lanerako sarrera.