Gaia

XSLaren edukia

Proiektuaren Garapena

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Proiektu Garapena irakasgaia Arkitekturako Unibertsitate Masterreko bi irakasgaietako bat da.

Irakasgaia ikasle bakoitzak, Master Gelako irakasleen laguntzarekin, proiektu oso baten lehen fasea egin dezan bideratuta dago. Fase hori Master Amaierako Lanean (MAL) garatuko da. Eremu profesionalean Oinarrizko Proiektua eta Gauzatze Proiektua garatzen diren antzera. Master Gela bakoitzak irakasgaia gainditzeko eskatzen diren ezaugarri zehatzak zehaztuko ditu Ikaslearen Gidan.

Ikastaroaren hasieran, edo aldez aurretik, ikasle bakoitzak garatu beharko duen proiektuaren gaia zehaztuko da, toki eta programa zehatz batean. Irakasleek eta ikasleek batera zehaztuko dituzte proiektuko gaiak, epaimahai bakoitzak aldez aurretik ezarritako zehaztapenen arabera.

Proiektuaren garapenean lekuaren alderdi fisikoak (topografia, klima, eguzkitzapena, etab.) aztertuko dira, bai eta historia, gizarte, kultura eta arkitektura aldetik ere. Halaber, programaren baldintza eta aukerei buruzko hausnarketa ere egingo da, antzeko erreferentzien azterketa barne.

Tokiari eragiten dion hirigintzako araudia aztertuko da, bai hura betetzeko, bai bidezkotzat jotzen diren aldaketak proposatzeko.

Eraikuntza-alderdiak eta alderdi materialak –egitura-ordena, materialtasuna, eraikuntza-sistema– hasierako fasetik hartuko dira proiektu arkitektonikoaren alderdi eratzailetzat.

Proiektuak aurreko alderdi guztiei erantzuten saiatuz prestatuko dira. Proiektua garatzeko saio kritikoak eta zuzenketak egin eta baloratuko dira.

Lauhilekoaren amaieran, aurreko prozesu osoaren ondorio gisa proiektu arkitektoniko bat aurkeztu eta defendatuko da epaimahaiaren aurrean.

Proiektuaren lehen fase hori Garapen Teknikoa irakasgaia eta Master Bukaerako Lana (MAL) egiteko oinarri gisa erabiliko da.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ASEGUINOLAZA BRAGA, IZASKUNEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaHirigintza eta Lurralde Antolakuntzaizaskun.aseguinolaza@ehu.eus
BAJO MARTINEZ DE MURGUIA, FERNANDOEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebakarraArkitekturako Proiektuakfernando.bajo@ehu.eus
BEGIRISTAIN MITXELENA, IÑAKIEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaArkitekturako Proiektuakinaki.begiristain@ehu.eus
BEGIRISTAIN MITXELENA, JON ANDONIEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego LankideaDoktoreaElebidunaArkitekturako Proiektuakjon.begiristain@ehu.eus
COLLANTES GABELLA, EZEQUIELEuskal Herriko UnibertsitateaLan Kontratudun Bitarteko IrakasleaDoktoreaElebidunaArkitekturako Proiektuakezekiel.collantes@ehu.eus
ETXEPARE IGIÑIZ, LAURENEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebidunaArkitektura Eraikuntzaklauren.etxepare@ehu.eus
GRIJALBA ASEGUINOLAZA, OLATZEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea)DoktoreaElebidunaHirigintza eta Lurralde Antolakuntzaolatz.grijalba@ehu.eus
IZKEAGA ZINKUNEGI, JOSE RAMONEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitate-Eskolako Irakaslego TitularraDoktoreaElebidunaArkitekturako Adierazpen Grafikoajoseramon.izkeaga@ehu.eus
LIZUNDIA URANGA, IÑIGOEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea)DoktoreaElebidunaArkitektura Eraikuntzakinigo.lizundia@ehu.eus
PULDAIN HUARTE, JAVIEREuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego LankideaDoktoreaElebidunaArkitekturako Proiektuakjavier.puldain@ehu.eus
SADABA FERNANDEZ, JUAN ANTONIOEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaArkitekturako Proiektuaksadaba@ehu.eus
SANGALLI UGGERI, MARIOEuskal Herriko UnibertsitateaLan Kontratudun Bitarteko IrakasleaDoktoreaElebakarraArkitekturako Proiektuakmario.sangalli@ehu.eus
SESE MADRAZO, LUIS RAMONEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebakarraArkitekturako Proiektuakluisramon.sese@ehu.eus
URANGA SANTAMARIA, ENEKO JOKINEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea)DoktoreaElebidunaArkitektura Eraikuntzakenekojokin.uranga@ehu.eus
VIAR FRAILE, IÑIGOEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebakarraArkitekturako Proiektuakinigo.viar@ehu.eus
ZULUETA GOYENECHEA, ALBERTOEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko KatedradunaDoktoreaElebakarraArkitektura Eraikuntzakalberto.zulueta@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Krokisak eta aurreproiektuak egiteko, gauzatzeko eta garatzeko gaitasuna.10.0 %
Oinarrizko proiektuak egiteko, gauzatzeko eta garatzeko gaitasuna.10.0 %
Gauzatze-proiektuak egiteko, gauzatzeko eta garatzeko gaitasuna.10.0 %
Hiri-proiektuak egiteko, gauzatzeko eta garatzeko gaitasuna.10.0 %
Obren zuzendaritza sortzeko, gauzatzeko eta garatzeko gaitasuna.10.0 %
Eraikinen eta hiri-espazioen programa funtzionalak garatzeko gaitasuna.10.0 %
Proiektu arkitektonikoaren eraikuntza eta egitura-alderdiak garatzeko gaitasuna.10.0 %
Eraikitako ondarea kontserbatzen, zaharberritzen eta birgaitzen esku hartzeko gaitasuna.10.0 %
Kritika arkitektonikoa egiteko gaitasuna.10.0 %
Hirigintza-planak edozein eskalatan idazteko eta kudeatzeko gaitasuna.10.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala6090150
Tailer Ind.6090150

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak15.080 %
Ikaslearen lan pertsonala160.010 %
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea85.080 %
Proiektuen aurkezpena eta defentsa40.060 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Proiektu bidezko ebaluazioa0.0 % 100.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

-Eraikin eta espazio publiko konplexuak diseinatu, pentsatu eta asmatzea.

-Hiri eta arkitekturarekiko kritika-gaitasuna garatzea, baita proposamenak egiteko gaitasuna ere.

-Interes arkitektoniko orokorreko irtenbideak proposatzea.

-Proiektu-estrategia eraginkorrak garatzea, interes orokorrekoak, konplexuak eta kalitatekoak.

- Arazoak ulertzeko abstrakzio-gaitasuna garatzea eta planteatutako arkitektura- edo hiri-egoera bakoitzerako irtenbide zehatzak proposatzea.

- Eraikinaren programa diseinatzea.

- Ingurune fisikoa aztertzea.

- Natur edo hiri-ingurunetan ezarpen-estrategia proposatzea.

- Ingurunearen beharrak eta eragina aztertu eta ulertzea.

- Ingurune horretan erantzuteko eta jarduteko estrategia proposatzea.

- Ingurune soziokulturala aztertzea.

- Alderdi soziokultural horiei erantzuteko estrategia proposatzea.

- Aztertutako baldintzatzaileei erantzuteko estrategien proposamen globalen krokisa egitea eta proiektuaren ideia orokorrak azaltzea.

- Tokian eta proiektuan aplika daitezkeen hirigintza-plangintzak aztertu eta ulertzea.

- Jarduketa osoa hiri-proiektu gisa ulertzea, Graduan lortutako ezagutzak aplikatuz.

- Alderdi materialak, eraikuntzakoak eta egiturazkoak proiektu arkitektonikoaren alderdi gisa integratzea.

- Proiektua garatzeko estrategia bat proposatzea, aplikatu beharreko hirigintza-araudia kontuan hartuta, arau horiek aplikatuz edo proiektua garatzeko plangintza egokia ezarriz.

- Proiektu baten prozesu osoa ezagutu eta ulertzea, oinarrizko proiektutik gauzatze proiektura eta obra zuzendaritzara.

- Aurreproiektu bat, aurretik proposatutako ideia eta estrategien garapen koherente eta arrazoitu gisa garatu eta defendatzea.

- Programa behar fisiko eta sozialetara egokitzen dela kritikoki egiaztatzea.

- Araudiak orokorrean betetzea.

- Prozesu osoaren ondorio gisa, proiektu bat modu egokian garatu eta grafikoki irudikatzea.

- Proiektu arkitektonikoaren defentsa publikoa egitea



AA04- Zeregin baten aurrean dituen indarguneak eta ahuleziak zehazten ditu, eta zeregin hori garatzeko une bakoitzean egin beharreko hobekuntzak ezartzen ditu.

AA07.- Argumentu sinesgarriekin defendatzen ditu bere erabakiak eta proiektu arkitektoniko baten garapenean bere gain hartutako arriskuak.

AA11- Kritikak modu eraikitzailean onartzen ditu, hobetzeko aukerak baloratuz eta bere jardueran integratuz.

KO06- Bere ideiak eta argudioak modu ulergarrian eta ezarritako irizpide formalen arabera jakinarazten ditu.

KO07- Norberaren ideiak komunikazio-eraginkortasunez adierazten ditu, hitzezko eta hitzik gabeko hizkuntzaren arteko koherentziari eutsiz.

IE03.- Irtenbide berritzaileak proposatzen ditu egoera edo arazo baten aurrean.

IE06.- Esku-hartze profesionaleko eremuren bati lotutako berrikuntza-proiektu bat diseinatzen du, planteatutako beharrei eta eskaerei erantzuteko.

IE11.- Beste arlo batzuetako kontzeptuak eta prozedurak transferitzen ditu jakintza-arlo batera, behar diren aldaketak eta egokitzapenak eginez.

KP02 - Egoera baten azpian dagoen arazoa identifikatzen du, behar den informazioa bilduz eta ulermen objektiborako elementu garrantzitsuak hautatuz.

PK07.- Arazo edo egoera bat konpontzeko bideak deskribatzen ditu, eta horietako bakoitza arrazoitzen du.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Deialdi arruntean, garatutako proiektua aurkeztuko da, irakasleek emandako jarraibideen arabera.

Ariketak eta lanak adierazitako formatuen arabera (euskarri digitala eta/edo papera) entregatuko dira, data eta orduan.

Proiektua ezarritako egunean aurkeztu eta defendatu ezean, deialdiari uko egiten zaiola ulertuko da.

Irakasgai-zerrenda

- Gaia. Programa eta tokia.

- Ingurune fisiko eta sozialaren azterketa.

- Analisiari erantzuteko estrategiak garatzea.

- Konponbideen hasierako proposamenak.

- Proposamenak kritikatu eta berrikustea.

- Aurreproiektua garatzea.

- Aurreproiektua kritikatu eta berrikustea.

- Arkitektura-proiektu bat garatzea.

- Arkitektura-proiektuaren kritika eta berrikuspena.

- Master amaierako lanerako sarrera.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Epaimahai bakoitzak bere Ikaslearen Gidan sartuko du garatu beharreko gai eta programekin bat datorren bibliografia.

Oinarrizko bibliografia

Epaimahai bakoitzak bere Ikaslearen Gidan sartuko du garatu beharreko gai eta programekin bat datorren bibliografia.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Epaimahai bakoitzak bere Ikaslearen Gidan sartuko du garatu beharreko gai eta programekin bat datorren bibliografia.

Aldizkariak

Epaimahai bakoitzak bere Ikaslearen Gidan sartuko du garatu beharreko gai eta programekin bat datorren bibliografia.

Estekak

Epaimahai bakoitzak bere Ikaslearen Gidan sartuko du garatu beharreko gai eta programekin bat datorren bibliografia.

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak