Gaia

XSLaren edukia

Garapen profesionala eta gaitasun bigunen garapena (UPV/EHU)

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Garapen Profesionala eta Zehar-konpetentzien Garapena irakasgaia nahitaezkoa da, eta Energia Biltegiratzeko eta Bihurtzeko Materialen Erasmus Mundus masterrean (MESC+) ematen da. Irakasgai honek prestakuntza sakona emango du garapen profesionalaren esparruan, teknikoak ez diren gaitasunak sustatuz, baina zientzia edo zientziarekin lotutako gaietan karrera profesional arrakastatsu baterako oso garrantzitsuak direnak.



Ikertzaile ona izateko, funtsezkoa da ezagutza sortzeko trebetasun tekniko bikainak eskuratzea. Hala ere, ezagutza hori partekatzeko, beste pertsona batzuekin elkarlanean modu lerrokatu eta eraginkorrean lan egiteko eta ikerketarekin lotutako baliabideak kudeatzeko gaitasunak bihurtzen du zientzialari arrakastatsua; bere taldeari, bere lan-erakundeari, komunitate zientifikoari eta munduari laguntzen diona.



Ikastaro honek zeharkako konpetentzien garapenean sakonduko du, hala nola komunikazioan eta lidergoan, talde-lana, asertibitatea, erabakiak hartzea, denboraren kudeaketa, karrera profesionalerako prestakuntza eta abar sustatzeko estrategiak eta tresnak eskainiz.



Azken batean, irakasgai honen helburua masterrak eskaintzen duen prestakuntza zientifikoa osatzea eta ikasleari karrera profesional arrakastatsua eraikitzeko behar dituen baliabideak ematea da..

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
URZELAI AZPELETA,ASIERCIC ENERGIGUNEBesteakDoktorea

Gaitasunak

IzenaPisua
Ikerketa bat egiteko gaitasuna eskuratzea, bilaketa bibliografikotik hasi eta emaitzak aurkezteraino, laborategiko lanetik igaroz, eta bere lan zientifikoari buruz argi entzuten eta erantzuten jakitea.50.0 %
Ingeles hizkuntzan trebetasunez mugitzen jakitea, bai ahozko komunikazioan, bai idatzizko komunikazioan, lanbide-giroan.50.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala101525
Gelako p.101525

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak5.0100 %
Azalpenezko eskolak10.0100 %
Eztabaidak5.0100 %
Talde-lana30.00 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Ahozko azterketa40.0 % 80.0 %
Etengabeko ebaluazioa20.0 % 60.0 %
Lan praktikoak20.0 % 40.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Irakasgai honen Ikaskuntza Emaitzek garapen profesionalaren esparruan sakondu nahi dute, baita zeharkako konpetentzien eskurapenean ere. Beraz, irakasgaia arrakastaz gainditzen duten ikasleak gai izan behar dira:

- Hitzezko eta hitzik gabeko komunikazioaren oinarrizko elementuak identifikatzea.

- Modu eraginkorrean komunikatzea hainbat egoeratan: bilerak, elkarrizketak, aurkezpenak...

- Lidergo eraginkor motak identifikatzea

- Komunikazio-trebetasunak ulertzea eta praktikan jartzea, hala nola entzute aktiboa, asertibitatea eta indarkeriarik gabeko komunikazioa.

- Talde-lan on baten gakoak identifikatzea.

- Talde-lana errazten duten portaerak eta lana oztopatzen dutenak ulertzea eta barneratzea.

- Denbora behar bezala kudeatzeko gakoak identifikatzea.

- Zereginak garrantziaren eta/edo presaren arabera lehenestea eta lehentasunaren arabera behar bezala banatzea.

- Proiektu baten zatiak eta edukia identifikatzea (helburuak, zereginak, metodologia, aurrekontua, etab.).

- Proiektu baten faseak identifikatzea: idazketa, aurkezpena, abiarazteko bilera, gauzatzea, tarteko bilerak, entregatzekoak, justifikazioak.

- Proiektu erraz bat diseinatzea eta idaztea.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Hauen bidez ebaluatuko dira ikasleak:

- Ahozko aurkezpenaren ariketa.

- Ikasle bakoitzak ikasgelako ariketei ateratzen dien probetxuaren etengabeko segimendua (taldeko dinamikak, role-playing, eztabaidak, etab.).

- Ikasgelan ikusitako talde-lanaren konpetentziaren balorazioa.



Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Test motako azterketa, non gai-zerrendako alderdi nagusi guztiak errepasatuko diren.

Irakasgai-zerrenda

Hau izango da eskola teoriko eta praktikoen edukia:

1. Komunikazioa.

1.1. Nola komunikatu eraginkortasunez eta nola ziurtatu mezua interesatzen zaigun bezala iristen zaiola hartzaileari.

1.2. Nola izan asertiboa (vs. pasiboa edo agresiboa).

1.3. Komunikazio eraginkorreko prozesuaren adibidea: nola izan lan-elkarrizketa on bat

2. Garapen pertsonalerako oinarrizko konpetentziak.

2.1. Lidergoa.

2.2. Talde-lana.

2.3. Proaktibitatea eta ekintzailetza.

3. Denboraren kudeaketa: nola antolatu denbora zeregin asko ditugunean eta nola ikasi zereginak modu antolatuan lehenesten.

4. Proiektuen garapena (hastapenak): proiektuak antolatzeko oinarrizko gakoak (idazketa, justifikazioa, etab.).

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Lehenengo eskola-egunean, behar den materiala banatuko da (paper-zorroa/txostena); alegia, material teorikoa eta praktikoa. Ikasleak eGela plataforman ere izango du eskolak ulertzeko eta haien segimendu bizkorra egiteko behar den materiala.

Oinarrizko bibliografia

- Goleman, Daniel. "Emotional Intelligence"

- Mack, Chris. A. "How to Write a Good Scientific Paper". Available at (https://spie.org/samples/9781510619142.pdf)

- Lusk, Liam. "Presentation Skills: How to Make A Great Presentation" (Kindle Edition)



Gehiago sakontzeko bibliografia

- The 7 Habits of Highly Effective People: Stephen Covey



- Focus: The Hidden Driver of Excellence: Daniel Goleman



- https://www.aje.com/dist/docs/Guide-Creating-Effective-Scientific-Figures-for-Publication.pdf



- Guide to Making Effective Presentations Paperback by Dr. John Hodges Reed



Estekak

- https://www.ted.com/talks/nancy_duarte_the_secret_structure_of_great_talks?referrer=playlist-how_to_make_a_great_presentation



- https://www.mindtools.com/



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak