Gaia

XSLaren edukia

Bibliografia, diru-laguntza eta jabetza intelektualarentzako tresnak (UPV/EHU)

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Ikastaro hau ikasle helduentzat diseinatuta dago hirugarren mailako erakunde batean. Ikastaroak ikasleen behar espezifikoak asetzen ditu; izan ere, gramatika, lexikoa, erregistroa, ikasteko trebetasunak, diskurtsoa eta generoa kontuan hartuta egindako jardueretarako hizkuntza egokia lantzen du. Gainera, ikasleak gai dira profesionalki ingelesez aurkezteko, horrek bultzada bat eman baitiezaieke beren karrerei eta eskailera korporatibo baterantz bultza baititzake.



Ikastaroa diziplina espezifiko baterako diseinatuta dago, Industria Ingeniaritzarako, eta zehatzago, Ingeniaritzako Material Aurreratuetarako. Hizkuntza-sistemen nolabaiteko ezagutza suposatzen da [bestela esanda, gutxienez tarteko maila (B2) duten ikasleentzat diseinatuta dago].



Ez da beharrezkoa esatea hizkuntza frankoa funtsezko tresna dela ingeniarientzat. Arrakasta profesionala eta teknologia berrien eta zientziaren ezagutza oso lotuta daude. Abangoardiako aurkikuntzak, oro har, ingelesez inprimatutako artikulu zientifikoetan argitaratzen dira.



Gure ikuspegi komunikatiboa ikasleei honako hauetan laguntzea izango da:



1 Ingeniaritzako materialekin lotutako lanbide-inguruneetan ahozko eta idatzizko komunikazio arina izateko behar diren termino espezifikoak erabiltzea.



Luzera ertaineko testuetan (350-500 hitz) idatzizko komunikazio eraginkorra izateko behar diren hizkuntza-egiturak behar bezala erabiltzea.



3 Ahozko eta idatzizko testuak ingeles espezifikoan ulertzea, geroko galderei behar bezala erantzuteko.



4 Lanbidean eska daitezkeen ahozko eta idatzizko komunikazio mota guztietan modu ulergarrian adieraztea.



Gainera, honako hauek egiten lagunduko die:



1. Ingelesa eremu guztietan erabiltzearen aldeko jarrera erakustea, komunikatzeko eta gelako jardueretan parte hartzeko ahalegina eginez, bai eta ikasteko zailtasunak gainditzeko ere.



2 Ahozko aurkezpenak bezalako jardueren garrantziaz jabetzea.



Ikaskuntza-prozesua edukian oinarritutako materialen bidez garatuko da, ikaslearen behar espezifikoetarako diseinatutako ariketa eta jarduerekin.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
SARASUA OIZ, JOSE RAMONEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko KatedradunaDoktoreaElebidunaMaterialen Zientzia eta Metalurgia Ingeniaritzajr.sarasua@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Ikerketa bat egiteko gaitasuna eskuratzea, bilaketa bibliografikotik hasi eta emaitzak aurkezteraino, laborategiko lanetik igaroz, eta bere lan zientifikoari buruz argi entzuten eta erantzuten jakitea.50.0 %
Ingeles hizkuntzan trebetasunez mugitzen jakitea, bai ahozko komunikazioan, bai idatzizko komunikazioan, lanbide-giroan.50.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala121830
Gelako p.81220

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak8.0100 %
Azalpenezko eskolak12.0100 %
Talde-lana30.00 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak20.0 % 40.0 %
Garatu beharreko galderak10.0 % 30.0 %
Lan praktikoak40.0 % 60.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Ikastaro hau arrakastaz amaitzean, ikasleak espero da gai izatea:



RA1-Iinformazio iturri bakoitzaren ezaugarriak eta garrantzia identifikatzeaz.

RA2-Kalitatea kriterioan oinarritutako informazioa sailkatzea.

RA 3: IKT desberdinak erabili informazioa eskuratzea.

RA 4: Informazio bolumen handiak maneiatzea eta gai edo arazo bati buruzko informazio zehatza bilatzea.

RA 5- Formatu normalizatuan elementu grafikoak eta erreferentzia bibliografikoak sartzeko irizpideak modu egokian aplikatzea.

RA 6 - Artikulu zientifiko baten atal desberdinak egituratzea eta idaztea.

RA 7- Hizkuntza zientifikoaren elementu egokiak erabiltzea.

RA 8- Jendeaurre tekniko baten aurrean lan zientifikoak behar bezala aurkeztea.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Gainditzeko: 5 bat atera behar da 10etik



Gainditutakoa lortzeko baldintzak/murrizketak:



A) Etengabeko ebaluazioa



Eskoletara erregulartasunez joaten diren ikasleentzat (hau da,% 75etik gora) eta ondoren aipatutako jardueretan* parte hartzen dutenentzat (itema versus kalifikazio osoak):



Rol-jokoa* = 1

Betetako eta garaiz entregatutako zereginak* = 2

Ahozko aurkezpena* = 3

Asistentzia erregularra (gutxienez% 75) = 3

Asistentzia erregularra (% 100) = 1

Guztira = 10



B) Ebaluazio ez jarraitua



Eskoletara erregulartasunez joaten ez diren ikasleentzat (hau da,% 75 baino gutxiago) edo erregulartasunez joaten direnentzat, baina ebaluazio jarraituan interesik ez dutenentzat. Orduan, Kudeaketako araudiaren 43. artikuluko 1.c atalean jasotako baldintzak betetzen dituzten ikasleek kalifikazio bat lortuko dute "amaierako ebaluazioa" izeneko sistemaren bidez. Marka hori idatzizko azterketa batek bakarrik emango du.



Azken oharrak:



1) Azken azterketa idatzia eskoletara erregulartasunez joaten diren baina ebaluazio jarraituaren bidez onarpen-kalifikaziorik lortzen ez duten ikasleek ere izango dute.



2) Ikasle batek ez badu onartzen edo ez badu parte hartzen Etengabeko Ebaluazioaren prozesuan, eta ez bada Azken Azterketa idatzira aurkezten (Etengabeko Ebaluazioaren edo Etengabeko Ebaluazioaren bidez), ez du kalifikaziorik lortuko (ez AURKEZTUA/ez da aurkeztu), eta gaia bertan behera utzi duela iritziko zaio.



Etengabeko ebaluazio-prozesuan parte hartzen duten ikasleentzat ez da salbuespenik egingo bertaratzeari eta garaiz entregatutako zereginei dagokienez.

Ordutegiari dagokionean, behar bezala informatzen da masterraren webgunean: http://www.ehu.eus/es/web/masteringenieriamaterialesavanzados/egutegia-eta-ordutegia

"Ordutegia eta egutegia/ordutegia" web atalean, aurreko ikasturteko maiatzean, hurrengo ikasturteko ordutegiak eskegi ziren, ohiko deialdiaren datak barne.

Gainera, hurrengo estekan 3. eta 4. deialdietako epaimahaiak daude: http://www.ehu.eus/es/web/masteringenieriamaterialesavanzados/presentación

Bestalde, aipatutako lehen estekan Word fitxategia deskarga daiteke uko egiteko beharrezkoak diren azalpenekin ("ordutegia eta egutegia/irakaskuntza-egutegia" atala), bere atalaren arabera (lehen orria): deialdiaren deuseztapena.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Gainditzeko: 5 bat atera behar da 10etik



Aurkeztu ez diren edo lehen aldiz gainditu ez duten ikasleak (urtarrilean), ekainean aurkez daitezke berriro. Ebaluazioa idatzizko azterketa baten bidez egingo da.



Etengabeko ebaluazio-prozesuan parte hartzen duten ikasleentzat ez da salbuespenik egingo bertaratzeari eta garaiz entregatutako zereginei dagokienez.



Ordutegiari dagokionean, behar bezala informatzen da masterraren webgunean: http://www.ehu.eus/es/web/masteringenieriamaterialesavanzados/egutegia-eta-ordutegia

"Ordutegia eta egutegia/ordutegia" web atalean, aurreko ikasturteko maiatzean, hurrengo ikasturteko ordutegiak eskegi ziren, aparteko deialdiaren datak barne.



Irakasgai-zerrenda

Zientzialariek idatzi egin behar dute. Zientzialariek hitz egin behar dute.

Testu zientifikoak aztertzea. Artikulu zientifikoen egitura.

Txosten zientifikoak egiteko estrategiak.

Hitzak eta terminoak aukeratzea eta erabiltzea testu zientifikoetan

Artikulu zientifikoak egiteko estrategiak.

Lan zientifikoak ahoz aurkezteko estrategiak.

Idakera zientifikoa eta aurkezpenak.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

- Benetako materialak, simulatuak eta benetakoak (neurrira egindakoak), ikaslearen ikasgaiaren interesekin zuzenean lotuta daudenak eta irakasleak entregatzen dituenak.







- Hiztegi elebakarrak.



Oinarrizko bibliografia

- J. M. GONZÁLEZ ARDEO. Scientific Writing and Presentation [Notes delivered by the lecturer].

- BARRASS, R. "Scientists must write", Routledge, Taylor & Francis Ed. (2002).

- WALTERS, D. E., WALTERS G. C. Scientists must speak, Routledge, CRC Press (2011).

- E. & N. GLENDINNING. Oxford English for Electrical and Mechanical Engineering. Oxford: Oxford University Press. Student's book. ISBN-13: 978-0-19-457392-4.

- Oxford Advanced Learner's Dictionary. 7th edition. Oxford University Press. ISBN-13: 978-0-19-4316064. ISBN-10: 0-194316068.

- R. V. HUGHSON. The Language of Chemical Engineering in English. New York: Regents Publishing Co. ISBN-0: 0-883453487.

- T. DUDLEY-EVANS. Writing Laboratory Reports. Australia: Nelson Wadsworth. ISBN-13: 978-0170067409. ISBN-10: 0-170067408. (Limited availability).

- J. K. NEUFELD. A Handbook for Technical Communication. New Jersey: Prentice Hall International. ISBN-10: 0-133822923.

Gehiago sakontzeko bibliografia

- J. COCA PRADOS. Inglés para Química e Ingeniería Química. Barcelona: Ariel Editorial. ISBN: 978-84-344-8053-7.



- F. ZIMMERMAN. English for Science. New Jersey: Prentice Hall. ISBN-13: 978-0-13-2821797. ISBN-10: 0-13221796.



- W. SULLIVAN. Engineering Economy: International Version. 14th edition. New Jersey: Prentice Hall. ISBN-13: 98-0132083423. ISBN-10: 0-13-08342-6.







Aldizkariak

- www.doaj.org (open access journals)



- Any English-written Journal related to Industrial Engineering.



- http://www.wordreference.com/es/







Estekak

- www.audioenglish.net



- http://ie.tamu.edu



- http://jobsearch.about.com/od/jobapplications/Job_Applications.htm



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak