Gaia

XSLaren edukia

Bibliografia, diru-laguntza eta jabetza intelektualarentzako tresnak (UPV/EHU)

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Ikastaro hau Materials for Energy Storage and Conversion (MESC+) Masterreko ikasleei zuzenduta dago. Ikasgaia masterraren hirugarren seihilekoan irakasten da eta 1,5 ECTS kreditu ditu. Masterreko lehen seihilekoan, ikasleek Warsaw University of Technology unibertsitatean gauzatzen dituzte irakasgaiak, hauen artean, "English and scientific paper writing" (TU6) irakasgaia nabarmendu behar da. Irakasgai honetan irakasten zaizkie: i) idazketarako gramatika eta egitura aurreratuak, ii) ingelesez komunikatzeko arintasuna, iii) testu teknikoen egiturak eta arauak, eta iv) ingelesez aurkezpenak egiteko tresnak. TU18 irakasgaia, "Garapen profesionala eta trebetasun bigunak" (TU19) irakasgaiarekin ere lotuta dago. Irakasgai hori hirugarren seihilekoan irakasten da, eta komunikazio- eta proiektu kudeaketa-alderdien ezaugarri garrantzitsuak lantzen ditu.

Testuinguru honetan, irakasgaiak honako hauek ditu ardatz: i) informazioa modu eraginkorrean bilatzeko eta kudeatzeko estrategiak lantzea; ii) Europar Batasuneko finantzaketa-iturriak aurkeztea, bai eta proposamenen egitura lantzea; eta iii) jabetza intelektualaren oinarrizko kontzeptuak irakastea, patenteak eta erabilgarritasun-ereduak ardatz hartuta.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
LARRAÑAGA ESPARTERO, AITOREuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebidunaMaterialen Zientzia eta Metalurgia Ingeniaritzaaitor.larranagae@ehu.eus
MUÑOZ UGARTEMENDIA, JONEEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebidunaMaterialen Zientzia eta Metalurgia Ingeniaritzajone.munoz@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Ikerketa bat egiteko gaitasuna eskuratzea, bilaketa bibliografikotik hasi eta emaitzak aurkezteraino, laborategiko lanetik igaroz, eta bere lan zientifikoari buruz argi entzuten eta erantzuten jakitea.50.0 %
Ingeles hizkuntzan trebetasunez mugitzen jakitea, bai ahozko komunikazioan, bai idatzizko komunikazioan, lanbide-giroan.50.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala121830
Gelako p.81220

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak10.050 %
Azalpenezko eskolak10.0100 %
Talde-lana30.010 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak40.0 % 60.0 %
Banakako eta/edo taldeko lana, entsegua20.0 % 40.0 %
Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo arazoak)20.0 % 40.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Ikasgai hau arrakastaz amaitzean, ikasleek:

• Informazio-iturri bakoitzaren ezaugarriak eta garrantzia identifikatuko dute.

• Kalitate-ebidentzietan oinarritutako informazioa sailkatuko dute.

• Informazioa eskuratzeko IKT desberdinak erabiliko dituzte.

• Informazio-bolumen handiak kudeatzeko gai izango dira eta gai edo arazo bati buruzko informazio zehatza bilatuko dute.

• Europako finantzaketa-iturri nagusiak eta deialdi mota bakoitzean aurkeztu beharreko informazioa identifikatuko dituzte.

• Ikerketaren emaitzak jabetza intelektual gisa identifikatuko dituzte.

• Jabetza intelektualeko eskubide desberdinak bereiziko dituzte

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Irakasgaiaren azken nota hiru atal ezberdinetan banatzen da:

• Aurkezpena %40

• Talde-lana %40

• Garatzeko galderak 10%







A) EBALUAZIO JARRAITUA

Erregularki klaseetara etortzen diren ikasleentzat (gutxienez %75ko asistentzia) eta jardueretan parte hartzen duten ikasleentzat.

GAINDITZEKO baldintza: 5 puntu ateratzea 10tik atal guztietan.



B) EBALUAZIO EZ-JARRAITUA

Erregularki klaseetara etortzen ez diren ikasleentzat (%75ko asistentzia baino gutxiago) edo erregularki etortzen diren ikasleentzat baina ebaluazio jarraian parte hartu nahi ez dutenentzat.

Ebaluazioa idatzizko azterketa bakarrean oinarrituko da.

* Azken oharrak:

1) Amaierako idatzizko azterketa erregularki klaseetara etortzen den baina ebaluazio jarraiaren bidez gutxieneko kalifikazioa lortzen ez duen ikaslearentzat ere egongo da eskuragarri.

2) Ikasle batek ez badu gainditzen edo ez du Ebaluazio jarraiko prozesuan parte hartzen eta ez du amaierako idatzizko Azterketarik egiten (Ebaluazio Jarraitua edo ez jarrai bidez), EZ AURKEZTUA kalifikazioa lortuko du.

Ez da salbuespenik egingo ebaluazio jarraian parte hartzen duten ikasleen asistentziari eta etxeko lanei dagokienez.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ohizko deialdia gainditzen ez duten ikasleak azken idatziko azterketa batekin ebaluatuko dira.



GAINDITZEKO baldintza: 5 puntu ateratzea 10tik

Irakasgai-zerrenda

1. Informazioa bilaketa eta kudeaketa

- Informazioa bilatzeko helburuak

- Bilaketa non egiten den

- Informazioa bilatzeko eta kudeatzeko tresnak

2. Europako finantziazioa eta proposamenen egitura

-Ikerketa-deialdi nagusien deskribapena eta helburuak

-Atal bakoitzaren egitura eta edukia

-Mezua hobetzeko tresnak

3. Jabetza intelektuala

- Jabetza intelektuala eta industriala.

- Zergatik patentatu?

- Nola interpretatu patente-dokumentu bat.

-Patentatzeko proiektuaren ohiko egoerak.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

• Testu liburua



• Ariketen liburua







Material guztia E-gelan dago eskuragarri.



Oinarrizko bibliografia

[1] Barrass R. Scientist must write. 2a ed. Londres: editorial Taylor and Francis Group; 2005

[2]. Laplante P. A. Technical Writing: A practical Guide for Engineers and Scientists. Boca Raton. Editorial CRC Press; 2012

[3] Álvarez Marañon G. El arte de presentar. 10 a ed. Barcelona: editorial Gestión 2000; 2018.

[4] Svetla Baykouchev. Managing Scientific Information and Research Data. Chandos Publishing; 2015.

Gehiago sakontzeko bibliografia

[1] Gastel B. y. Day R. A. How to Write and Publish a Scientific Paper. 8 a ed. Cambridge: editorial Cambridge University Press; 2017



[2] Berger R.E. A. A Scientific Approach to Writing for Engineers and Scientists.1a ed. New Jersey: Editorial John Wiley and Sons; 2014



[3] Donovan J. Método TED para hablar en público. 1a ed. España: editorial Ariel; 2014.



[4] E. & N. GLENDINNING. Oxford English for Electrical and Mechanical Engineering. Oxford: Oxford University Press. Student's book. ISBN-13: 978-0-19-457392-4.



[5] J. K. NEUFELD. A Handbook for Technical Communication. New Jersey: Prentice Hall International. ISBN-10: 0-133822923.



[6] Jose Luis Ortega. Academic Search Engines. Chandos Publishing; 2014.



Aldizkariak

- www.doaj.org (open access journals)



- Any English-written Journal related to Industrial Engineering.



- http://www.wordreference.com/es/







XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak