Gaia
Ingeniaritza Mekanikoaren Aplikazioak Industrian
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Ikasgaia ingeniaritzak industrian dituen aplikazioen hasierako zati bat da, eta, ondoren, distantzia hurbileko eta ertaineko automobilen eta trenbideen sektoreko enpresetara bisitak egiten dira batez ere, master honetako irakasgaietako irakasleen zuzendaritzapean. Ikasleek sektore horien errealitate industriala barrutik ezagutu dezaten planteatzen da irakasgaia. Ikasleek lan bat gainditu eta azterketa bat onartu behar dute, bisita, prozesu eta produktu horien asimilazioa eta aprobetxamendua frogatzeko.1. gaia. Automobila eta autobusak fabrikatzeko prozesua
2. gaia: Automobilgintzako eta osagaietako industria osagarria
3. gaia: Trenbide-sistema
4. gaia: Trenbideko ibilgailua
5. gaia. Beste industria mekaniko bat
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
CORRAL SAIZ, JAVIER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Ingeniaritza Mekanikoa | j.corral@ehu.eus |
GARCIA VADILLO, ERNESTO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebakarra | Ingeniaritza Mekanikoa | ernesto.garciavadillo@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Ser capaz de concebir los procesos de fabricación de los automóviles y autobuses | 20.0 % |
Ser capaz de concebir los procesos de diseño, cálculo, análisis, fabricación, ensayo y pruebas de los principales subconjuntos de los vehículos de carretera | 20.0 % |
Ser capaz de comprender y coordinar la señalización ferroviaria, los sistemas de explotación y los sistemas de conducción. | 20.0 % |
Ser capaz de comprender la estructura de las cajas ferroviarias y sus procesos de fabricación, así como sus conexiones, al bogie. | 20.0 % |
Ser capaz de concebir la estructura de los bogies y sus componentes, así como las configuraciones de suspensiones primarias y secundarias. | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 5 | 7.5 | 12.5 |
Landa p. | 25 | 37.5 | 62.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 5.0 | 100 % |
Ikaslearen lan pertsonala | 20.0 | 0 % |
Kasu praktikoen ebazpena | 50.0 | 50 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 20.0 % | 60.0 % |
Garatu beharreko galderak | 0.0 % | 50.0 % |
Idatzizko azterketa | 40.0 % | 80.0 % |
Lan praktikoak | 0.0 % | 50.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Automobilak eta autobusak fabrikatzeko prozesuak asmatzeaErrepideko ibilgailuen azpimultzo nagusien diseinu-, kalkulu-, analisi-, fabrikazio-, saiakuntza- eta proba-prozesuak asmatzea
Trenbide-seinaleak, ustiapen-sistemak eta gidatze-sistemak ulertzea eta koordinatzea.
Trenbide-kutxen egitura eta fabrikazio-prozesuak ulertzea, bai eta Bogierako konexioak ere.
Bogien egitura eta osagaiak ulertzea, bai eta esekidura primarioen eta sekundarioen konfigurazioak ere.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ikasgaia sei industria mekanikotan praktikak egiteko bisitetan datza, hiru printzipioz automobilgintzarekin lotutakoak eta beste hiru trenbide-sektorearekin lotutakoak. Ikasgaiaren kalifikazioa egindako bisita-kopuruarekiko eta haren aprobetxamenduarekiko proportzionala da, ikuspegien presentzialtasunaren bidez edo egindako bisitei buruzko galderen bidez edo egindako ikuspegiekin lotutako lanen baten bidez neurtuta.Osasun egoerak aurrez aurreko irakaskuntza edota ebaluazioa eragotziz gero, onlineko jarduerara joko da eta ikasleei aldaketa horren berri emango zaie.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ikasgaia sei industria mekanikotan praktikak egiteko bisitetan datza, hiru printzipioz automobilgintzarekin lotutakoak eta beste hiru trenbide-sektorearekin lotutakoak. Ikasgaiaren kalifikazioa egindako bisita-kopuruarekiko eta haren aprobetxamenduarekiko proportzionala da, ikuspegien presentzialtasunaren bidez edo egindako bisitei buruzko galderen bidez edo egindako ikuspegiekin lotutako lanen baten bidez neurtuta.Osasun egoerak aurrez aurreko irakaskuntza edota ebaluazioa eragotziz gero, onlineko jarduerara joko da eta ikasleei aldaketa horren berri emango zaie.
Irakasgai-zerrenda
1. Gaia: automobila eta autobusak fabrikatzeko prozesua1.1. Kapitulua: automobil-fabrikatzailea bisitatzea (Valladolid FASA, Palentzia FASA, General Motors-Figueruelas, SEAT-Landaben, Mercedes Benz-Vtoria)
1.1.1. Osagaiak jasotzea
1.1.2. Piezen estanpazioa
1.1.2. Muntaketa-katea
1.1.3. Tratamenduak eta pintura
1.1.4. Ibilgailu amaitua
1.2. Kapitulua: autobus-fabrikatzailea bisitatzea (Irizar)
1.2.1. Profilak konfiguratzea
1.2.2. Lanabesen diseinua eta fabrikazioa
1.2.3. Muntatzeko eta mihiztatzeko prozesua
1.2.4. Gainazaleko, pinturako eta akaberako tratamenduak
1.2.5. Probak. Iraultzeko entsegua.
2. gaia: automobilgintzaren eta osagaien industria osagarria
2.1 kapitulua: motelgailuen fabrikatzaileak (Tenneco Automotive Ibérica, Ermua) industria osagarriaren fabrikatzailea bisitatzea
2.1.1. Osagaiak jasotzea
2.1.2. Muntatzeko eta mihiztatzeko prozesua
2.1.3. Probak eta saiakuntzak
2.2 kapitulua: Industria osagarriaren fabrikatzailea bisitatzea. Barra egonkortzaileen fabrikatzaileak, junturak eta esekidura-azpiegiturak (Inauxa, Amurrio)
2.2.1. Osagaiak fabrikan jasotzea
2.2.2. Osagaiak muntatzea eta mihiztatzea
2.2.3. Probak eta saiakuntzak
3. gaia: trenbide-sistema
3.1. kapitulua: trenbide-obra lineala (Obra linealak3 Metro Bilbao; Obra Y-Vasca)
3.1.1. Trazadura-proiektua
3.1.2. Lur gaineko obrak eta lurpeko obrak
3.1.3. Bidea makineria astunarekin muntatzea
3.1.4. Bidearen akabera
3.2. Kapitulua: trenbide-ustiapena (Metro Bilbaoko aginte-postua)
3.2.1. Ustiapen-sistemak
3.2.2. Zerbitzuko grafikoa
3.2.3. Gorabeherak konpontzeko estrategiak. Sorospena.
3.3. Kapitulua: trenbideko segurtasuna (kabinan gidatzeko praktikak)
3.2.1. Hildako gizona
3.2.2. Seinaleztapena. ATP, ato
3.2.3. Euroloop, ERTMS
3.4. Tren-ustiapeneko enpresen mantentze-lanak (Metro Bilbao Sopelana, Ariz, Euskotren Durango eta Renfe Olabeaga lantegiak)
3.4.1. Mantentze prebentiboa eta prediktiboa
3.4.2. Errodadura-profilak gainbegiratzea
3.4.3. Lubakia torneatzea
4. gaia: trenbide-ibilgailua
4.1. Kapitulua: tren-ibilgailuaren kutxa (Talgo fabrika - Rivabellosa)
4.1.1. Fabrikazio-fluxua
4.1.2. Aluminio estrubatuko profilak
4.1.3. Profilen soldadura
4.1.4. Muntaia-tresnak. Kutxa mihiztatzea
4.1.5. Etetea. Pendulazio naturala
4.1.6. Abiadura handiko balazta-ekipoa
4.1.7. Beste ekipo batzuk eta akabera
3.2. Kapitulua: Bogia eta bere osagaiak (CAF-Beasain; Bizkaia Ferroviaria)
4.2.1. Ardatzak forjatzea
4.2.2. Gurpilak forjatzea eta ijeztea
4.2.3. Bogiea muntatzea. Saiakuntzak.
5. gaia: beste industria mekaniko bat
5.1 kapitulua: haize-sorgailuen industria (Gamesa Eólica)
5.1.1. Haize-sorgailuaren proiektua
5.1.2. Osagaiak eta muntaketa
5.1.3. Haize-sorgailua zerbitzuan
5.2. Kapitulua: turbinen industria (ITP)
5.2.1. Turborreaktoreak eta haien osagaiak
5.2.2. Behe-presioko turbina
5.2.3. Osagaiak fabrikatzea eta muntatzea
Ikasgai honetarako aurrebaldintzak: ikasten egotea ¿Automobilak ¿eta ¿Trenbideak ¿.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
- Heisler, H.; Advanced Vehicle Technology. Arnold, 1989- Reimpell, J.; Stoll, H.; The Automotive Chassis: Engineering Principles. SAE, 1996
Aldizkariak
- Automotive Engineering International, SAE- Railway Gazzette International
Estekak
- www.renault.es- www.opel.es
- http://www.mercedes-benz.es/content/spain/mpc/mpc_spain_website/es/home_mpc/passengercars/home/world/MBE/factory.html
- http://www.vw-navarra.es/fabrica/Estructura.aspx
- http://www.tenneco.com/
- www.inauxa.es
- www.metrobilbao.net
- www.ets-rfv.euskadi.net
- www.euskotren.es
- www.renfe.com
- www.adif.es
- www.jez.es
- www.amufer.es
- www.talgo.com
- www.caf.es