Gaia

XSLaren edukia

Hezkuntza Artistikoaren Oinarriak 2: Egungo Arazo eta Planteamenduak

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Ikasgai honek, Arte bisualen hezkuntzaren bestelako ikuspegia planteatzen du: ikus kulturako artefaktu guztiak kontuan eukiz eta ekoizpen zein interpretazio kritikorako jarduerak sustatuz. Hezkuntzaren ikuspegi konplexuagoa mahaigaineratuz Arteak arazo eta proiektuen bidez lantzeko hezkuntza perspektiba eskeintzen du.

GAITASUNAK:

1. Proiektuen bidezko lanen oinarri teorikoak ezagutu eta bigarren hezkuntzan eskaintzen dituzten aukerak ezagutu eta aztertu.

2. Hezkuntzako materialak sortzeko eta aukeratzeko erizpideak, diziplinartekotasunetik eta arte garaikideek eta kultura bisualeko produktuek eskaintzen dituzten aukerei zabalik.

3. Arte Hezkuntza proiektuak diseinatzeko eta burutzeko gai izatea, bai banaka zein kolektiboki. Publikoki hauek antolatzeko eta aurkezteko ahalmena4. Gaiaren inguruko oinarrizko bibliografia eta sareko eta aldizkari espezializatuetako beste iturri dokumentalak maneiatzeko gaitasuna.

4. Bigarren hezkuntzako arazo edota aprendizai artistikoarekin zerikusia duen kuestio bat aztertzeko gaitasuna, banaka zein kolektiboki, beharrezkoa den dokumentazioa erabiliz eta txosten bat osatuz.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
HERRERA RUIZ DE EGUINO, NAIARAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea)DoktoreaElebidunaPlastika Adierazpidearen Didaktikanaiara.herrera@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Conocer los soportes conceptuales y las problemáticas abiertas desde el punto de vista psicopedagógico, artístico, social y cultural que ilustran y ayudan a la reflexión sobre la educación artística en secundaria en el momento actual.15.0 %
Analizar las pautas de cambio social y cultural en las que estamos viviendo, en especial las relativas a los cambios en la infancia/adolescencia, la importancia de la visualidad y los cambios en el arte, como referentes de las actuales propuestas para la educación artística.15.0 %
Analizar críticamente el papel de los productos de la cultura actual que lindan, cuestionan y conviven con el arte, en la construcción de la experiencia estética y de las identidades en la adolescencia.15.0 %
Conocer planteamientos actualizados sobre los procesos de enseñanza y aprendizaje en el arte, para aplicarlos reflexivamente a propuestas educativas en distintos contextos de secundaria, valorando y seleccionando recursos materiales, técnicos y creativos.15.0 %
Conocer estrategias y técnicas de evaluación en educación artística y entenderla como un instrumento de regulación y estímulo al esfuerzo20.0 %
Ser capaces de investigar de manera individual o en grupo, incorporando la documentación y bibliografía necesaria, así como construir un informe organizado, sobre un problema o cuestión de aprendizaje artístico en Secundaria Obligatortia y Bachillerato de Artes..20.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala153045
Gelako p.151530

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak20.0100 %
Mintegiak30.015 %
Testuen analisia25.020 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak40.0 % 60.0 %
Lan praktikoak20.0 % 30.0 %
OTROS20.0 % 30.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

1/ Hezkuntza Artistikoari dagozkion ikuspegi eta metodologia berriak ezagutzen ditu.

2/ Ikus-kulturak ikasketa prozesuan duen eragina identifikatzen du eta harekiko begirada kritikoa bultzatuko duten ikasketa proposamenak diseinatzen ditu.

3/ Hezkuntza testuinguruak ikasketa prozesuan duen eragina identifikatzen du.

4/ Hezkuntza testuingurua osatzen duten espazio eta ikusizko elementuekiko begirada kritikoa du eta horrekiko eraldaketa ekintzak bultzatzen ditu.

5/Prozesu artistikoen bidez, ezagutzak eta gaitasun intelektual eta emozionalak eskuratzean oinarritutako proposamenak burutzen ditu.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

OHIKO DEIALDIA

Ikasgaiaren ebaluazioa jarraia da eta azken kalifikazioa aurretik derrigorrez eginbeharreko lanen kalifikazioen batezbestekoa izango da. Lan hauekin ikasgaiaren konpetentziak zein zeharkakoak eskuratuko dira. Beraz, ikasleek ikasturtean zehar eta esandako epeen barruan honakoak entregatu beharko dituzte:

· Banakako lanak, gelakoak zein gelaz kanpokoak (%40)

· Talde lanak, gelakoak zein gelaz kanpokoak (%60)

Lan hauen berri e-gelan izanen duzue eta bakoitzak bere zehaztapenak izanen du: notaren porzentai zehatza zein ebaluazio irizpideak.

Ikasgaiaren gaitasunak eskuratzeko ezarritako minimoak betetzen ez badira, ikasleria ezohiko deialdira aurkeztu beharko da.

Ebaluazio sistemari uko egitea

Ikasleak eskubidea izango du azken ebaluazio bidez ebaluatua izateko. Eskubide horretaz baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Azken ebaluazioa

Idatzizko froga bat izango da (%60) eta lan ezberdinak aurkeztu beharko dira (%40); azken hauek, kurtsoan zehar egin diren eta e-gelan eskuragarri egongo diren antzeko lanak izango dira. Azterketen data ofizialean zehaztutako frogara ez aurkezteak automatikoki dagokion deialdiari uko egitea dakar eta, beraz, kasu horretan «ez-aurkeztua» izango da kalifikazioa.

Deialdiari uko egitea

Ebaluazio jarraiaren kasuan, azken frogaren balioa %40 baino altuagoa denez azken frogara ez aurkeztea aski izango da azken kalifikazioa «ez-aurkeztua» izan dadin.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

EZOHIKO DEIALDIA

Irakasgaia ohiko deialdian gainditu ez duten ikasleek, aukeratutako ebaluazio sistema edozein izanda ere, deialdi honetan lan batzuk eta idatzizko froga bat gainditu beharko dituzte. Lanak ikasturtean zehar egindakoak izanen dira, aldaketa txiki batzuekin bere momentuan zehaztuko direnak. Beraz, deialdi honen azterketa data ikasleak:

1. Eskatu zaizkion lanak entregatu beharko ditu (%40)

2. Idatzizko froga bat burutu beharko du, garatzeko galderak eta ebatzi beharreko arazoak izango dituena (%60)

Ezohiko deialdiari uko egiteko nahiko izango da bertara ez aurkeztea.

Irakasgai-zerrenda

*EZ DIT AURREKO BLOKEETAN IDAZTEN UZTEN

EDUKIAK

1. Hezkuntza orokorra eta artistikoaren egungo egoera.

2. Arazo eta proiektuetatik abiaturiko lana (APL):

-eskola ezagutzak antolatzeko beste moduak.

-APL estruktura orokorrak

3. Arte Hezkuntzan APL:

-azterketa, diseñua, metodologia, arazoak- gaiak, ebaluazioa

METODOLOGIA

Ikasgaiaren edukiak lantzeko metodologia aktiboak eta parte-hartzaileak burutuko dira eta aldi berean zeharkako konpetentziak garatuko dira (ahozko komunikazioa, multimedia, etab.) Saio teoriko-praktikoak izanen dira eta edukiak denon artean eraiki behar izango dira taldeka zein banakako jardueren bidez. Haien azalpen zehatza e-gelan eskegiko da dagozkien ebaluazio erizpide zein notaren porzentaiarekin. Ikasketara bideraturiko tareak burutuko dira hala nola: kasu estudioak, testu eta irudien azterketa eta arazoen ebazpenak. Lan guzti hauek (irakurketak, ahozko eta idatzizko aurkezpenak, eztabaidak…e.a) irakaslegoak tutorizaturiko ditu beraz, asistentzia ezinbestekoa izanen da klasean eginbeharreko praktika eta lanak burutu ahal izateko eta dinamiketan partehartzea baloratuko da. Tutoretza orduetan ere ikasleen lanen inguruko zalantzak edota ikasgaiaren bestelako zailtasunak argitu ahal izanen dira

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

DERRIGORREZKO MATERIALAK



E-gelan kurtsoan zehar eskegitzen joango diren artikuluak, bideoak eta webguneak, bai irakasleak zein ikasleek proposaturikoak.



Oinarrizko bibliografia

Aguirre, I. (2000). Teorías y Prácticas en Educación Artística. Ideas para una revisión pragmatista de la experiencia estética. Iruña: Nafarroako Unibertsitate Publikoa.

Barragán J.M., Figueras E.(1999). Los proyectos de trabajo en Educación Artística. Guías Praxis para el profesorado de la ESO

Domínguez Chillón, Gloria (2000). Proyectos de trabajo. Una escuela diferente. Madrid: La muralla.

Freedman, K. (2003): Enseñar la cultura visual. Barcelona: Octaedro (2006)

Efland, A. D., Freedman K. eta Stuhr, P. (1996). La educación en el arte postmoderno. Bartzelona: Paidós, 2003.

Hernández, F.; Ventura, M. (1992). Curriculuma lan proiektuen bidez nola antolatu, Leioa: EHUko argitalpen zerbitzua (2010)

Hernández, F.; Sancho, J. M. (1993). Para enseñar no basta con saber la asignatura. Bartzelona: Paidós

Hernández, F.( 1997 ). Educación y cultura visual. Sevilla: Publicaciones M.C.P.E. (Edición revisada en Octaedro, serie Intersecciones, 2000)

Hernández F.(2004). “Pasión por el proceso de conocer” en Cuadrenos de Pedagogía, nº332, febrero 2004.

Hernández, F. (2007). Espigador@s de la Cultura Visual. Otra narrativa para la educación de las artes visuales. Bartzelona: Octaedro.

Marcellán Baraze, I.(2012). Experiencia de trabajo con imágenes mediáticas en un aula de 5º de primaria. En Invisibilidades Revista Ibero-americana de pesquisa em educaçao, cultura e artes, nº 2.

Marcellán Baraze, I.;Calvelhe L.; Agirre I.; Arriaga A. (2013) Estudio sobre jóvenes productores de cultura visual: evidencias de la brecha entre la escuela y la juventud. En Arte, individuo y sociedad nº 25 (3)

Martín García X. (2006). Investigar y aprender. Cómo organizar un proyecto. Barcelona: Horsori,

Ventura M., Hernández F., Morejón L. (2002): ¿Rotko, una escusa para el cruce de miradas¿. En Aula de Innovación Educativa, nº116

Vidiella J., Ventura M., Hernández F.(2004). ¿Mas allá de Lucian Freud¿, en Cuadernos de Pedagogía, nº332, febrero 2004

Estekak

http://www.euskadi.eus/decretos-curriculares-de-la-capv/web01-a3hbhezi/es/



Euskal Autonomi Elkarteko kurrikuluma dekretuak



Cartografías. Arte + Educación: https://cartografiasarteducadores.com/#colectivo



Investigación sobre la figura del arteducador en España.



http://www.transversalia.net/



Transversalia, un proyecto que indaga en las relaciones entre las prácticas artísticas y educativas a través de talleres, seminarios y recursos online. Estas experiencias operan como espacios propositivos, laboratorios pedagógicos desde los que formular respuestas a estas cuestiones y diseñar experiencias, situaciones y materiales para activar en las aulas.



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak