Gaia
Sormena eta erabakien hartzea
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Sormena ideia edo kontzeptu berriak sortzeko gaitasuna da, irtenbide originalak sortzeko. Aldi berean zerbait berria eta erabilgarria erditzeko prozesua da. Sormena gizakiaren ezinbesteko elementua da, garapen pertsonalaren motorra, eta kultura guztien aurrerapenaren oinarria izan da. Askotan, sormena pertsonen berezko gaitasuntzat hartzen da. Hala ere, sormena garatu egin daiteke. Arazo jakin bati aurre egiteko sormena hobetzea ahalbidetzen duten teknika errazak daude. Laburbilduta, esan daiteke erabakiak hartzea pertsonak bi aukera edo gehiagoren artean hautatzeko prozesua dela. Enpresetako kudeatzaileentzat, erabakiak hartzeko prozesua da, zalantzarik gabe, erantzukizun handienetako bat. Erakunde batean erabakiak hartzeak irismen zabala du, eta garrantzi handiko lau arlo hartzen ditu: estrategikoa, antolamendukoa, kudeaketakoa eta kontrolekoa. Erabakiak hartzeak osagai arrazional bat du, metodo eta tresnetan oinarritua, eta beharrezkoa da hori ezagutzea, erabakiak hartzetik eratorritako emaitzak eraginkorrak izan daitezenIrakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
LLANO CASTRESANA, URTZI | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea) | Doktorea | Elebiduna | Ingeniaritzako Adierazpen Grafikoa | urtzi.llano@ehu.eus |
SANCHEZ FUENTE, FRANCISCO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Enpresen Antolakuntza | francisco.sanchez@ehu.eus |
TOLEDO GANDARIAS, NEREA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Osoa | Doktorea | Elebiduna | Ingeniaritzako Proiektuak | nerea.toledo@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Proiektuetan informazioa, komunikazioa eta giza baliabideak kudeatzeko dauden ezagutzak, tresnak eta estrategiak aplikatzea, haien garapena optimizatzeko. | 30.0 % |
Proiektuetan informazioa, komunikazioa eta giza baliabideak kudeatzeko dauden tresnak eta estrategiak garatzea, haien garapena optimizatzeko. | 20.0 % |
Proiektuetan informazioa, komunikazioa eta giza baliabideak kudeatzeko proposamenak eta planak zuzentzea | 50.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 10 | 10 | 20 |
Mintegia | 10 | 15 | 25 |
Gelako p. | 10 | 20 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 15.0 | 10 % |
Azalpenezko eskolak | 30.0 | 33 % |
Talde-lana | 30.0 | 10 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 10.0 % | 30.0 % |
Idatzizko azterketa | 20.0 % | 40.0 % |
Lan praktikoak | 30.0 % | 50.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Berrikuntza sustatzea, proiektuen barruan hobetzeko mekanismo gisa.Erabakiak hartzeko hainbat metodo eta tresna aplikatzea.
Taldeko erabakiak hartzearen onurak aztertzea.
Problemak sormenez ebazteko hainbat metodo eta tresna aplikatzea.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Irakasgaiaren ebaluazioa etengabe egiten da, ikasturtean zehar.Irakasgaiaren kalifikazioan honako faktore hauek hartzen dira kontuan:
Asistentzia (% 25): asistentzia derrigorrezkoa ez izan arren, oso gomendagarria da gelan garatzen diren edukiengatik. Horregatik, bertaratzea azken kalifikazioaren kalkuluaren parte da.
Banakako lanak (% 25): ikasgaiaren hasieran izendatutako lan bat entregatu beharko dute ikasleek. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du.
Talde-lanak (% 40): irakasgaiaren hasieran, 3 eta 6 pertsona bitarteko lantaldeei atxikiko zaizkie ikasleak. Gela honetako talde-lana oso garrantzitsutzat jotzen da, eta, horregatik, garrantzi handia du ikasleen ebaluazioan. Talde bakoitzak aukeratutako lan bat entregatu beharko du irakasgaiaren hasieran. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Egutegiak horretarako aukera ematen badu, lana ahoz ere defendatuko da. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du.
Azterketa (% 45): proiektuen zuzendaritzako profesionalen elkarteen ziurtapen-azterketetan gertatzen den bezala, azterketa test bidezkoa izango da, erantzuteko hainbat aukerarekin. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 4tik gorako kalifikazioa lortu beharko du.
Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.
Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.
Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.
Ikasleak irakasgai honen Etengabeko Ebaluazioari uko egitea erabakitzen badu, idatziz jakinarazi beharko du banakako lana aurkezteko azken eguna baino lehen. Egun hori ikasgelan entregatutako Ikaslearen Gidan aurkituko duzu, eGela plataforman.
Kasu horretan, ikasgaia gainditzeko, ikaslea idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko da. Azterketa horretan, modu jarraituan ebaluatutako ikasleek egindako azterketan planteatutakoez gain, beste galdera batzuk ere jaso ahal izango dira, eta deialdiari dagokion lauhilekoan ikasitako eduki guztiak jasoko dira. Ebaluazio hori ahozko azterketa batekin osatuko da, eta idatzizko azterketaren egunean bertan egingo da, deialdi horretan izena eman duten ikasleei hitzordua eskatu ondoren. Ahozko azterketan, ikasgelan ikasitako edukiei buruz galdetuko zaie ikasleei, bai eta dagokion lauhilekoan egindako jarduerei buruz ere. Ikasleak, ikasgaia gainditzeko, bi probak gainditu beharko ditu.
Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri (deialdi guztietan aplikatu ahal izango da: ohikoa, ohiz kanpokoa eta aurrerapena).
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ezohiko deialdira aurkeztu behar duten pertsonek ohiko deialdian aurkeztu ziren modu berean egingo dute. Hau da, ebaluazio jarraitua egin zutenek ohiko deialdian gainditu ez zituzten probak osatuko dituzte (banakako lana, talde-lana, azterketa).Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.
Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.
Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.
Ebaluazio jarraituari uko egin ziotenek idatzizko eta ahozko azterketa bat egingo zaie, aurreko atalean deskribatutakoak bezalakoa (Deialdi arrunta: orientabideak eta uko egitea).
Quienes renunciaron a la evaluación continua, se someterán a un examen escrito y oral como los descritos en el apartado anterior (Convocatoria ordinaria: orientaciones y renuncia).
Irakasgai-zerrenda
Sormenaren kontzeptuak. Sormen-teoriak. Banakako eta taldeko garapen-teknikak. Oinarrizko metodologiak eta tresnak: elkarketa, ideia-ekaitza, 635, mapa mentalak. Metodologia aurreratuak: TRIZ, reframing.Problemak sormenez ebaztea. Sormena estimulatzea - Berrikuntzaren abiatzea. Sormena eta berrikuntza proiektuetan. Sormen-estrategiak. Kasuen azterketa.
Arrazionaltasunean oinarritutako erabakiak hartzea. Erabaki eraginkorrak hartzeko oztopoak.
Erabakiak hartzeko ezaugarri pertsonalak. Erabakiak hartzeko osagaiak: informazioa eta ezagutza. Erabakiak hartzearen ondorioak.
Erabakiak taldean hartzearen garrantzia.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Irakasgaia egela plataformaren bidez kudeatzen da. Bertan, ikasgelan erabilitako gardenkiak eta bestelako material lagungarriak aurkituko dira. Banakako eta taldeko lanen enuntziatuak eta horiek kargatzeko lekuak ere hor aurkituko dira.Oinarrizko bibliografia
Kerzner, H.; Project Management: A systems approach to planning, scheduling and controlling. Ed. John Wiley, 2006.Project Management Institute A Guide to the Project Management Book of Knowledge, Project Management Institute. 2013.
Aldizkariak
International Journal of Project ManagementProject Management Journal
Estekak
www.pmi.org (2021)www.ipma.ch (2021)