Gaia

XSLaren edukia

Produktuaren bizi-ziklo kudeaketa

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Bietakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Bizi Zikloaren pentsamendua. Bizi Zikloaren analisia (BZA). Kalkulu basikoak softwarea erabiltzen.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ITURRONDOBEITIA ELLACURIA, MAIDEREuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaIngeniaritzako Adierazpen Grafikoamaider.iturrondobeitia@ehu.eus
OTEGI OLASO, JOSE RAMONEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaIngeniaritzako Proiektuakjoserra.otegi@ehu.eus
TOLEDO GANDARIAS, NEREAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego OsoaDoktoreaElebidunaIngeniaritzako Proiektuaknerea.toledo@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Produktuaren diseinu-teoriak eta bizi-zikloa aplikatzea.50.0 %
Proiektuen kudeaketa jasangarrirako erabiltzen diren tresnak eta teknikak aplikatzea.50.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala101020
Gelako p.201535
Ordenagailuko p.02020

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak15.010 %
Azalpenezko eskolak30.033 %
Talde-lana30.010 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Bertaratzea eta Parte-hartzea10.0 % 30.0 %
Azalpenak25.0 % 45.0 %
Idatzizko azterketa15.0 % 35.0 %
Txostenak eta azalpenak lantzea30.0 % 50.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

kastaroaren amaieran, ikasleek gaitasun hauek garatzeko aurrerapen egokia izan behar dute:

- Produktu eta zerbitzuekin lotutako egungo ingurumen arazoak ulertzea.

- Bizi zikloaren kontzeptua definitzea eta produktu baten bizitza zikloaren faseak identifikatzea

- Bizi Zikloaren Analisiaren oinarriak eta arauak deskribatzea

- Ebaluazio metodologiak eta produktuen bizitza zikloa aztertzeko software tresnak ulertzea

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

rakasgaiaren ebaluazioa etengabe egiten da, ikasturtean zehar.

Irakasgaiaren kalifikazioan honako faktore hauek hartzen dira kontuan:

Asistentzia (% 30): asistentzia derrigorrezkoa ez izan arren, oso gomendagarria da gelan garatzen diren edukiengatik. Horregatik, bertaratzea azken kalifikazioaren kalkuluaren parte da.

Banakako edo/eta taldekako lanak (% 55): ikasgaiaren hasieran izendatutako lan bat entregatu beharko dute ikasleek. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Azterketa (% 15): Irakasgaia gainditu ahal izateko, 10etik 4tik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako-talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da. Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ikasleak irakasgai honen Etengabeko Ebaluazioari uko egitea erabakitzen badu, idatziz jakinarazi beharko du banakako lana aurkezteko azken eguna baino lehen. Data hori, eGela plataforman aurkituko duzu.

Kasu horretan, ikasgaia gainditzeko, ikaslea idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko da. Azterketa horretan, modu jarraituan ebaluatutako ikasleek egindako azterketan planteatutakoez gain, beste galdera batzuk ere jaso ahal izango dira, eta deialdiari dagokion lauhilekoan ikasitako eduki guztiak jasoko dira. Ebaluazio hori ahozko azterketa batekin osatuko da, eta idatzizko azterketaren egunean bertan egingo da, deialdi horretan izena eman duten ikasleei hitzordua eskatu ondoren. Ahozko azterketan, ikasgelan ikasitako edukiei buruz galdetuko zaie ikasleei, bai eta dagokion lauhilekoan egindako jarduerei buruz ere. Ikasleak, ikasgaia gainditzeko, bi probak gainditu beharko ditu.

Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri (deialdi guztietan aplikatu ahal izango da: ohikoa, ohiz kanpokoa eta aurrerapena).

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ezohiko deialdira aurkeztu behar duten pertsonek ohiko deialdian aurkeztu ziren modu berean egingo dute. Hau da, ebaluazio jarraitua egin zutenek ohiko deialdian gainditu ez zituzten probak osatuko dituzte (banakako/talde-lana, azterketa).

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako/talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanen batek (bakarka/taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da. Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ebaluazio jarraituari uko egin ziotenek idatzizko eta ahozko azterketa bat egingo zaie, aurreko atalean deskribatutakoak bezalakoa (Deialdi arrunta: orientabideak eta uko egitea).

Irakasgai-zerrenda

Bizi zikloaren teoriari sarrera. Bizi zikloari sarrera eta produktuen diseneinuan dituen inplikazioak. Bizi zikloaren azterketarako metodologiaren printzipioak, UNE-EN ISO 14040 eta UNE-EN-ISO14044 arautegietan oinarrituta. BZA burutzeko softwarreran erabilera.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

eGelako apunteak.







Basque Ecodesign Center. Obsolescencia programada: ¿mito o realidad?. Cuaderno de Ideas nº6. Gobierno Vasco, 2014.







Doménech-Quesada J.L., Huella ecológica y desarrollo sostenible. AENOR, 2007.







Etiquetas ecológicas y declaraciones ambientales. Principios generales. UNE-EN ISO 14020. Madrid. AENOR, 2002







Gestión ambiental: Análisis del ciclo de vida. Principios y marco de referencia. UNE-EN ISO 14040. Madrid. AENOR, 2006







Global Footprint Network, Ecological Footprint Accounting: Building a Winning Hand. Global Footprint Network, 2007.







Guidance on Organizational Life Cycle Assessment. Life Cycle Initiative. UNEP SETAC, 2015.







Ihobe - Sociedad Pública de Gestión Ambiental. Etiquetado ambiental de producto. Guía de criterios ambientales para la mejora de producto. Gobierno Vasco, 2011.







Recomendación de la Comisión de 9 de abril de 2013 sobre el uso de métodos comunes para medir y comunicar el comportamiento ambiental de los productos y las organizaciones a lo largo de su ciclo de vida (2013/179/EU). Comisión de las Comunidades Europeas, 2013.



Oinarrizko bibliografia

Basque Ecodesign Center. Obsolescencia programada: ¿mito o realidad?. Cuaderno de Ideas nº6. Gobierno Vasco, 2014.



Doménech-Quesada J.L., Huella ecológica y desarrollo sostenible. AENOR, 2007.



Etiquetas ecológicas y declaraciones ambientales. Principios generales. UNE-EN ISO 14020. Madrid. AENOR, 2002



Gestión ambiental: Análisis del ciclo de vida. Principios y marco de referencia. UNE-EN ISO 14040. Madrid. AENOR, 2006



Global Footprint Network, Ecological Footprint Accounting: Building a Winning Hand. Global Footprint Network, 2007.



Guidance on Organizational Life Cycle Assessment. Life Cycle Initiative. UNEP SETAC, 2015.



Ihobe - Sociedad Pública de Gestión Ambiental. Etiquetado ambiental de producto. Guía de criterios ambientales para la mejora de producto. Gobierno Vasco, 2011.



Recomendación de la Comisión de 9 de abril de 2013 sobre el uso de métodos comunes para medir y comunicar el comportamiento ambiental de los productos y las organizaciones a lo largo de su ciclo de vida (2013/179/EU). Comisión de las Comunidades Europeas, 2013.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Braungart M., McDonough W. Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things. Farrar, Straus and Giroux, 2002.



Ihobe - Sociedad Pública de Gestión Ambiental. Etiquetado ambiental de producto. La declaración ambiental de producto. Un instrumento de información y comparación ambiental entre productos. Gobierno Vasco, 2015.



Aldizkariak

Journal of Cleaner Production - Elsevier



Journal of Management and Sustainability | CCSE



Journal Of Life Cycle Assessment - Springer Journal

Estekak

http://www.aenor.es



https://www.ellenmacarthurfoundation.org



http://www.ihobe.eus



http://www.iso.org



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak