Gaia
Produktuaren bizi-ziklo kudeaketa
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Bizi Zikloaren pentsamendua. Bizi Zikloaren analisia (BZA). Kalkulu basikoak softwarea erabiltzen.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ITURRONDOBEITIA ELLACURIA, MAIDER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Ingeniaritzako Adierazpen Grafikoa | maider.iturrondobeitia@ehu.eus |
OTEGI OLASO, JOSE RAMON | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Ingeniaritzako Proiektuak | joserra.otegi@ehu.eus |
TOLEDO GANDARIAS, NEREA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Osoa | Doktorea | Elebiduna | Ingeniaritzako Proiektuak | nerea.toledo@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Produktuaren diseinu-teoriak eta bizi-zikloa aplikatzea. | 50.0 % |
Proiektuen kudeaketa jasangarrirako erabiltzen diren tresnak eta teknikak aplikatzea. | 50.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 10 | 10 | 20 |
Gelako p. | 20 | 15 | 35 |
Ordenagailuko p. | 0 | 20 | 20 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 15.0 | 10 % |
Azalpenezko eskolak | 30.0 | 33 % |
Talde-lana | 30.0 | 10 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 10.0 % | 30.0 % |
Azalpenak | 25.0 % | 45.0 % |
Idatzizko azterketa | 15.0 % | 35.0 % |
Txostenak eta azalpenak lantzea | 30.0 % | 50.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
kastaroaren amaieran, ikasleek gaitasun hauek garatzeko aurrerapen egokia izan behar dute:- Produktu eta zerbitzuekin lotutako egungo ingurumen arazoak ulertzea.
- Bizi zikloaren kontzeptua definitzea eta produktu baten bizitza zikloaren faseak identifikatzea
- Bizi Zikloaren Analisiaren oinarriak eta arauak deskribatzea
- Ebaluazio metodologiak eta produktuen bizitza zikloa aztertzeko software tresnak ulertzea
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
rakasgaiaren ebaluazioa etengabe egiten da, ikasturtean zehar.Irakasgaiaren kalifikazioan honako faktore hauek hartzen dira kontuan:
Asistentzia (% 30): asistentzia derrigorrezkoa ez izan arren, oso gomendagarria da gelan garatzen diren edukiengatik. Horregatik, bertaratzea azken kalifikazioaren kalkuluaren parte da.
Banakako edo/eta taldekako lanak (% 55): ikasgaiaren hasieran izendatutako lan bat entregatu beharko dute ikasleek. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du.
Azterketa (% 15): Irakasgaia gainditu ahal izateko, 10etik 4tik gorako kalifikazioa lortu beharko du.
Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako-talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.
Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da. Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.
Ikasleak irakasgai honen Etengabeko Ebaluazioari uko egitea erabakitzen badu, idatziz jakinarazi beharko du banakako lana aurkezteko azken eguna baino lehen. Data hori, eGela plataforman aurkituko duzu.
Kasu horretan, ikasgaia gainditzeko, ikaslea idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko da. Azterketa horretan, modu jarraituan ebaluatutako ikasleek egindako azterketan planteatutakoez gain, beste galdera batzuk ere jaso ahal izango dira, eta deialdiari dagokion lauhilekoan ikasitako eduki guztiak jasoko dira. Ebaluazio hori ahozko azterketa batekin osatuko da, eta idatzizko azterketaren egunean bertan egingo da, deialdi horretan izena eman duten ikasleei hitzordua eskatu ondoren. Ahozko azterketan, ikasgelan ikasitako edukiei buruz galdetuko zaie ikasleei, bai eta dagokion lauhilekoan egindako jarduerei buruz ere. Ikasleak, ikasgaia gainditzeko, bi probak gainditu beharko ditu.
Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri (deialdi guztietan aplikatu ahal izango da: ohikoa, ohiz kanpokoa eta aurrerapena).
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ezohiko deialdira aurkeztu behar duten pertsonek ohiko deialdian aurkeztu ziren modu berean egingo dute. Hau da, ebaluazio jarraitua egin zutenek ohiko deialdian gainditu ez zituzten probak osatuko dituzte (banakako/talde-lana, azterketa).Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako/talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.
Lanen batek (bakarka/taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da. Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.
Ebaluazio jarraituari uko egin ziotenek idatzizko eta ahozko azterketa bat egingo zaie, aurreko atalean deskribatutakoak bezalakoa (Deialdi arrunta: orientabideak eta uko egitea).
Irakasgai-zerrenda
Bizi zikloaren teoriari sarrera. Bizi zikloari sarrera eta produktuen diseneinuan dituen inplikazioak. Bizi zikloaren azterketarako metodologiaren printzipioak, UNE-EN ISO 14040 eta UNE-EN-ISO14044 arautegietan oinarrituta. BZA burutzeko softwarreran erabilera.Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
eGelako apunteak.Basque Ecodesign Center. Obsolescencia programada: ¿mito o realidad?. Cuaderno de Ideas nº6. Gobierno Vasco, 2014.
Doménech-Quesada J.L., Huella ecológica y desarrollo sostenible. AENOR, 2007.
Etiquetas ecológicas y declaraciones ambientales. Principios generales. UNE-EN ISO 14020. Madrid. AENOR, 2002
Gestión ambiental: Análisis del ciclo de vida. Principios y marco de referencia. UNE-EN ISO 14040. Madrid. AENOR, 2006
Global Footprint Network, Ecological Footprint Accounting: Building a Winning Hand. Global Footprint Network, 2007.
Guidance on Organizational Life Cycle Assessment. Life Cycle Initiative. UNEP SETAC, 2015.
Ihobe - Sociedad Pública de Gestión Ambiental. Etiquetado ambiental de producto. Guía de criterios ambientales para la mejora de producto. Gobierno Vasco, 2011.
Recomendación de la Comisión de 9 de abril de 2013 sobre el uso de métodos comunes para medir y comunicar el comportamiento ambiental de los productos y las organizaciones a lo largo de su ciclo de vida (2013/179/EU). Comisión de las Comunidades Europeas, 2013.
Oinarrizko bibliografia
Basque Ecodesign Center. Obsolescencia programada: ¿mito o realidad?. Cuaderno de Ideas nº6. Gobierno Vasco, 2014.Doménech-Quesada J.L., Huella ecológica y desarrollo sostenible. AENOR, 2007.
Etiquetas ecológicas y declaraciones ambientales. Principios generales. UNE-EN ISO 14020. Madrid. AENOR, 2002
Gestión ambiental: Análisis del ciclo de vida. Principios y marco de referencia. UNE-EN ISO 14040. Madrid. AENOR, 2006
Global Footprint Network, Ecological Footprint Accounting: Building a Winning Hand. Global Footprint Network, 2007.
Guidance on Organizational Life Cycle Assessment. Life Cycle Initiative. UNEP SETAC, 2015.
Ihobe - Sociedad Pública de Gestión Ambiental. Etiquetado ambiental de producto. Guía de criterios ambientales para la mejora de producto. Gobierno Vasco, 2011.
Recomendación de la Comisión de 9 de abril de 2013 sobre el uso de métodos comunes para medir y comunicar el comportamiento ambiental de los productos y las organizaciones a lo largo de su ciclo de vida (2013/179/EU). Comisión de las Comunidades Europeas, 2013.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Braungart M., McDonough W. Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things. Farrar, Straus and Giroux, 2002.Ihobe - Sociedad Pública de Gestión Ambiental. Etiquetado ambiental de producto. La declaración ambiental de producto. Un instrumento de información y comparación ambiental entre productos. Gobierno Vasco, 2015.
Aldizkariak
Journal of Cleaner Production - ElsevierJournal of Management and Sustainability | CCSE
Journal Of Life Cycle Assessment - Springer Journal
Estekak
http://www.aenor.eshttps://www.ellenmacarthurfoundation.org
http://www.ihobe.eus
http://www.iso.org