Gaia

XSLaren edukia

Gizarte eta Hezkuntza Ikerketarako metodo eta teknika aurreratuak

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Ikasgai honetan, ikerketaren oinarriak ulertzeko behar diren tresnak eta baliabideak eskaintzen dira, aniztasun metodologikoa aztertuz, gizarte eta hezkuntza arloko ikerketaren arloan lanak egin ahal izateko.



Ikasgaia erabilgarria da:



1.- Ikertzaileen eta adituen txostenak eta ekarpenak irakurtzeko eta interpretatzeko.



2.- Gizarte- eta hezkuntza-esparruan aplikatzen diren ikerketak diseinatzeko eta gauzatzeko, printzipio eta estandar etikoak kontuan hartuz.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
SANTOS BERRONDO, ALAITZEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaHezkuntzako Ikerkuntza eta Diagnosi Metodoakalaitz.santos@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Comprender las especificades de los fundamentos de la investigación identificando y analizando la diferencia y la diversidad en la investigación de multilingüismo y educación15.0 %
Comprender las características de la investigación cuantitativa y cualitativa y valorar las posibilidades de integración metodológica y de aplicación en el ámbito de la investigación en multilingüismo y educación20.0 %
Utilizar los conocimientos y habilidades básicos en la aplicación de las distintas técnicas de recogida, producción y análisis de información. 25.0 %
Entender el necesario compromiso de la investigación como motor de la innovación y la mejora de los procesos cognitivos.25.0 %
Adoptar los principios éticos que han de presidir el trabajo de los investigadores especializados en multilingüismo y educación15.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala154560
Gelako p.15015

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak35.00 %
Azalpenezko eskolak20.0100 %
Landa-lanean oinarrizko trebetasunak eskuratzea20.050 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak25.0 % 50.0 %
Garatu beharreko galderak25.0 % 25.0 %
Lan praktikoak50.0 % 75.0 %
Otras Evaluaciones25.0 % 25.0 %

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

1. EBALUAZIOA:



1.1. ETENGABEKO EBALUAZIOA: nahitaezko asistentzia.

Txosten praktikoa (%45)

Zuzendutako jarduera (%45)

Parte-hartzea (%10)

.

1.2. AZKEN EBALUAZIOA: asistentzia %80tik beherakoa izatea. Azken proba (%100)



1.3.- ENTREGATZEKO EPEAK: Zuzendutako jarduera irakasgaiaren azken saioan aurkeztuko da. Ondoren, ikasleek azken klasearen ondoren 15 eguneko epea izanen dute praktiken txostena eta zuzendutako jarduera aurkezteko.



2. DEIALDIARI UKO EGITEA



Masterrean matrikulatutako pertsona bakoitzak azken irakaskuntza-saioa baino 4 aste lehenago uko egin diezaioke deialdiari.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

1. EBALUAZIOA:



1.1. ETENGABEKO EBALUAZIOA: nahitaezko asistentzia.

Txosten praktikoa (%45)

Zuzendutako jarduera (%45)

Parte-hartzea (%10)

.

1.2. AZKEN EBALUAZIOA: asistentzia %80tik beherakoa izatea. Azken proba (%100)



1.3.- ENTREGATZEKO EPEAK: Zuzendutako jarduera irakasgaiaren azken saioan aurkeztuko da. Ondoren, ikasleek azken klasearen ondoren 15 eguneko epea izanen dute praktiken txostena eta zuzendutako jarduera aurkezteko.



2. DEIALDIARI UKO EGITEA



Masterrean matrikulatutako pertsona bakoitzak azken irakaskuntza-saioa baino 4 aste lehenago uko egin diezaioke deialdiari.

Irakasgai-zerrenda

Ikerketaren izaera. Ikerketaren aniztasuna. Integrazio metodologikoa. Etika ikerketan.

Inkesta azterketak. Ikerketa korrelazionalak. Diseinu esperimentalak.

Ikerketa kualitatiboaren modalitateak. Ikerketaren kalitatea.

Proiektuaren eta ikerketa txostenaren elementuak. Proiektu motak eta ikerketa txostenak. Proiektua eta ikerketa txostenaren aurkezpena. Proiektuaren eta ikerketa txostenaren ebaluazioa.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Ikerketa txostenak



Artikulo zientifikoak



Irakasleak prestatutako dokumentu ezberdinak

Oinarrizko bibliografia

Bisquerra, R. (2005). Metodología de la investigación educativa. Madrid: La Muralla.

Colás, M.P. eta Buendía, L. (1995). Hezkuntzaren Ikerkuntza. Leioa: EHU . [ Colás, M.P. y Buendía, L. (1992): Investigación educativa. Alfar. Sevilla. (Jatorrizko argitalpena) ] .

Dahlberg, L. and McCaig, C. (2010). Practical Research and Evaluation. A Start-to-Finish Guide for Practitioners. London: SAGE.

Salkind, N.J. (2010) Encyclopedia of Research Design. London: SAGE

Flick, U. (2007). Introducción a la investigación cualitativa. (2ª Ed.) Madrid: Morata

Johnson, H. (2010) Practical Research in Education. A Guide for Teachers and Students. London: SAGE

Lukas, J.F. & Santiago, K. (2009). Evaluación Educativa. Madrid: Alianza.

Sandín, M.P. (2003). Investigación cualitativa en Educación. Fundamentos y tradiciones . Madrid: McGraw Hill.

Tashakkori, A. and Teddlie, Ch. (Eds.) (2010) The SAGE Handbook of Mixed Methods in Social & Behavioral Research. Second Edition. London: SAGE

Thomas, D. and Hodges, I.D. Designing and Planning Your Research Project. London: SAGE

Tojar, J.C. (2006). Investigación cualitativa. Comprender y actuar. Madrid: La Muralla.

Aldizkariak

- American Educational Research Journal



- Bordón



- British Educational Research Journal



- Infancia y Aprendizaje



- International Journal of Educational Research



- Qualitative Inquiry



- REDIE (Revista Electrónica De Investigación Educativa). http://redie.ens.uabc.mx/



- RELIEVE (Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa) http://www.uca.es/RELIEVE/



- Review of Educational Research.



- Revista de Educación



- Revista de Investigación Educativa



- Tantak



Estekak

- AERA: American Educational Research Association. http://aera.net



- AIDIPE: Asociación Interuniversitaria de Investigación PEdagógica. http://www.uv.es/aidipe/



- CIDE: Centro de Investigación y Documentación Educativa del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. http://www.mec.es/cide/



- CINDOC (Centro de INformación y DOcumentación Científica. http://www.cindoc.csic.es/



- EERA. European Educational Research Association.http://www.eera.ac.uk



- ERIC. Educational Resources lnformation Center. http://www.ed.gov/EdRes/EdFed/ERIC.html



- INCE. Instituto Nacional de Calidad y Evaluación. http://www.ince.see.mec.es



- IVEI/ISEI: Instituto Vasco de Evaluación e Investigación Educativa. http://www.isei.euskalnet.net



- REBIUN. Red de Bibliotecas Universitarias Españolas. http://www.csic.es/cbic/webuni.htm



- REDINET. Bases de datos de información educativa sobre investigación, innovación y recursos didácticos. http://www.mec.es/redinet



- REDUC. Base de Datos de la Red Iberoamericana de Información y Documentación en Educación. http://www.reduc.cl/



- TESEO. Base de datos de tesis doctorales españolas. http://www.mec.es/teseo/



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak