Gaia
Gizarte eta Hezkuntza Ikerketarako metodo eta teknika aurreratuak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Gizarte eta hezkuntza arloko ikerketarako metodo eta teknika aurreratuak irakasgaia 3 ECTSko irakasgai bat da, presentziala, master honetako Ikerketa Metodologiaren moduloraren barruan kokatzen dena. Modulo honetan hezkuntzara kuantitatiboki eta kualitatiboki hurbiltzeko funtsezkoak diren alderdiak lantzen dira.Irakasgai honen helburu nagusia ikerketaren oinarriak ulertzeko behar diren tresnak eta baliabideak eskaintzea da, aniztasun metodologikoa aztertuz. Horretarako, ikasleek hurrengo jarduerak landuko dituzte:
1) Ikertzaileen txostenak eta ekarpenak irakurri eta interpretatu
2) Gizarte- eta hezkuntza-eremuan ikerketak diseinatu eta gauzatu, printzipio eta estandar etikoak kontuan hartuz.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
SANTOS BERRONDO, ALAITZ | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Hezkuntzako Ikerkuntza eta Diagnosi Metodoak | alaitz.santos@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Comprender las especificades de los fundamentos de la investigación identificando y analizando la diferencia y la diversidad en la investigación de multilingüismo y educación | 15.0 % |
Comprender las características de la investigación cuantitativa y cualitativa y valorar las posibilidades de integración metodológica y de aplicación en el ámbito de la investigación en multilingüismo y educación | 20.0 % |
Utilizar los conocimientos y habilidades básicos en la aplicación de las distintas técnicas de recogida, producción y análisis de información. | 25.0 % |
Entender el necesario compromiso de la investigación como motor de la innovación y la mejora de los procesos cognitivos. | 25.0 % |
Adoptar los principios éticos que han de presidir el trabajo de los investigadores especializados en multilingüismo y educación | 15.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 45 | 60 |
Gelako p. | 15 | 0 | 15 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 35.0 | 0 % |
Azalpenezko eskolak | 20.0 | 100 % |
Landa-lanean oinarrizko trebetasunak eskuratzea | 20.0 | 50 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
1. Ikerketa prozesuaren aukerak eta mugak gizarte eta hezkuntza testuinguruetan kokatu eta ezagutu2. Ikerketa txosten kuantitatiboak eta kualitatiboak diseinatzeko trebetasuna erakutsi
3. Gizarte eta hezkuntza arloko ikerketaren arloan datuak biltzeko teknikak behar bezala aplikatu eta erabili
4. Printzipio etikoak behar bezala baloratu eta aplikatu eta ikerketak berrikuntzaren eta prozesu kognitiboen hobekuntzaren eragile gisa hartu behar duen konpromisoa ulertu
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
6. Ebaluazio sistemakLan praktikoak (ariketak, kasuak…) 45%
Txosten idatzia 45%
Ahozko aurkezpena 10%
6.1. Ohiko deialdia
Ikaskuntzak ebaluazio jarraituko sistema baten bidez ebaluatuko dira. Sistema horrek honako jarraibide hauen arabera funtzionatuko du:
- Lan praktikoen dossierra. Dossier honetan, ikasleek irakasgai osoan landutako jarduerak bilduko dituzte, dokumentu honetan 3. atalean aipatzen diren praktikak hain zuzen ere (% 45).
Irizpide hauek hartuko dira kontuan ebaluazioa egiterako orduan: edukiaren argitasuna, zehaztasuna eta koherentzia, aztertzeko gaitasuna, laburtzeko gaitasuna...
- Txosten idatzia . Ikasgelan landutako edukiak kontuan hartuz, ikasleak ikerketa-proiektu bat diseinatzeko gai izan behar dira (%45). Irizpide hauek hartuko dira kontuan ebaluazioa egiterako orduan: edukiaren argitasuna, zehaztasuna eta koherentzia, aztertzeko gaitasuna, laburtzeko gaitasuna...
- Ahozko aurkezpena. txosten idatziaren ahozko azalpena, defentsa eta kritika (%10). Irizpide hauek hartuko dira kontuan ebaluazioa egiterako orduan: edukiaren argitasuna, zehaztasuna eta koherentzia, aztertzeko gaitasuna, laburtzeko gaitasuna...
Entregatzeko epeak. Txosten idatzia ikasgaiaren azken saioan aurkeztuko da. Ondoren, ikasleek azken klasetik 15 eguneko epea izango dute praktika-dosierra eta txosten idatzia entregatzeko.
Amaierako ebaluazioa. Ikasleak azken ebaluazioko sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izanen du, ebaluazio jarraituko sisteman parte hartu duen edo ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei etengabeko ebaluazioari uko egiteko aukera. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lauhileko irakasgaietan eta 18 astekoa urteko irakasgaietan, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik hasita, hurrenez hurren, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera.
Uko egitea. Ikasleek uko egin ahal izango diote deialdi arruntean ebaluatua izateari, unibertsitate-masterretako ikasleen iraunkortasunari buruzko araudiko 2.2.2 artikuluaren ondorioetarako zenbatu ez dezaten. Eskubide hori erabiltzeko, uko egiteko eskabide idazkia bidaliko zaio Masterraren Batzorde Akademikoari, eta administrazio-idazkaritzaren bidez izapidetuko da. Idazkia irakasgaiaren irakaskuntza aldia amaitu baino lehen aurkeztuko da.
Plagioa. Irakasgai honek plagio kasuetarako prebentzioari eta jardunari buruzko protokoloa betetzen du, bai eta ebaluazio probetan eta lan akademikoetan kopia edo iruzurra egiteari buruzkoa ere, eta, beraz, EHUk zehaztuta dituen neurriak aplikatuko ditu, bertan aurreikusitako edozein egoera hautemanez gero. Era berean, ikerketako etika-protokoloei eta UPV/EHUk hizkuntzaren erabilera ez-sexistarako ezartzen dituen orientabideei erantzuten die.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ohiko deialdian irakasgaia gainditzen ez duten ikasleek, deialdi horretan aukeratutako ebaluazio-sistema edozein dela ere, ezohiko deialdiaren amaierako ebaluazio-probara aurkezteko eskubidea izango dute.Proba horrek azterketa bat (kalifikazioaren% 80, masterrak ezarritako egunean eta orduan egitekoa) eta banakako praktikak (kalifikazioaren% 20) izango ditu.
Uko egitea. Ikasleek uko egin ahal izango diote deialdi arruntean ebaluatua izateari, unibertsitate-masterretako ikasleen iraunkortasunari buruzko araudiko 2.2.2 artikuluaren ondorioetarako zenbatu ez dezaten. Eskubide hori erabiltzeko, uko egiteko eskabide idazkia bidaliko zaio Masterraren Batzorde Akademikoari, eta administrazio-idazkaritzaren bidez izapidetuko da. Idazkia ikasturte bakoitzeko uztailaren 15a baino lehen aurkeztu behar da
Irakasgai-zerrenda
Irakasgaian zehar ondoren azaltzen diren eduki teorikoak landuko dira. Era berean, gai bakoitzaren barruan praktika zehatzak egingo dira, ikasgelan landutako edukiak barneratu eta praktikan jartzeko.1. gaia. Gizarte- eta hezkuntza-ikerketaren izaera
2. gaia. Proiektua eta ikerketa txostena:
3. gaia. Ikerketa diseinuak
4. gaia. Datu kuantitatiboak bildu eta aztertzeko teknikak
5. gaia. Informazio kualitatiboa bildu eta aztertzeko modalitate eta prozedurak
6. gaia. Erreferentzia bibliografikoak
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Ikerketa txostenakArtikulo zientifikoak
Irakasleak prestatutako dokumentu ezberdinak
Oinarrizko bibliografia
Bisquerra, R. (2005). Metodología de la investigación educativa. Madrid: La Muralla.Colás, M.P. eta Buendía, L. (1995). Hezkuntzaren Ikerkuntza. Leioa: EHU . [ Colás, M.P. y Buendía, L. (1992): Investigación educativa. Alfar. Sevilla. (Jatorrizko argitalpena) ] .
Dahlberg, L. and McCaig, C. (2010). Practical Research and Evaluation. A Start-to-Finish Guide for Practitioners. London: SAGE.
Salkind, N.J. (2010) Encyclopedia of Research Design. London: SAGE
Flick, U. (2007). Introducción a la investigación cualitativa. (2ª Ed.) Madrid: Morata
Johnson, H. (2010) Practical Research in Education. A Guide for Teachers and Students. London: SAGE
Lukas, J.F. & Santiago, K. (2009). Evaluación Educativa. Madrid: Alianza.
Sandín, M.P. (2003). Investigación cualitativa en Educación. Fundamentos y tradiciones . Madrid: McGraw Hill.
Tashakkori, A. and Teddlie, Ch. (Eds.) (2010) The SAGE Handbook of Mixed Methods in Social & Behavioral Research. Second Edition. London: SAGE
Thomas, D. and Hodges, I.D. Designing and Planning Your Research Project. London: SAGE
Tojar, J.C. (2006). Investigación cualitativa. Comprender y actuar. Madrid: La Muralla.
Aldizkariak
- American Educational Research Journal- Bordón
- British Educational Research Journal
- Infancia y Aprendizaje
- International Journal of Educational Research
- Qualitative Inquiry
- REDIE (Revista Electrónica De Investigación Educativa). http://redie.ens.uabc.mx/
- RELIEVE (Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa) http://www.uca.es/RELIEVE/
- Review of Educational Research.
- Revista de Educación
- Revista de Investigación Educativa
- Tantak
Estekak
- AERA: American Educational Research Association. http://aera.net- AIDIPE: Asociación Interuniversitaria de Investigación PEdagógica. http://www.uv.es/aidipe/
- CIDE: Centro de Investigación y Documentación Educativa del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. http://www.mec.es/cide/
- CINDOC (Centro de INformación y DOcumentación Científica. http://www.cindoc.csic.es/
- EERA. European Educational Research Association.http://www.eera.ac.uk
- ERIC. Educational Resources lnformation Center. http://www.ed.gov/EdRes/EdFed/ERIC.html
- INCE. Instituto Nacional de Calidad y Evaluación. http://www.ince.see.mec.es
- IVEI/ISEI: Instituto Vasco de Evaluación e Investigación Educativa. http://www.isei.euskalnet.net
- REBIUN. Red de Bibliotecas Universitarias Españolas. http://www.csic.es/cbic/webuni.htm
- REDINET. Bases de datos de información educativa sobre investigación, innovación y recursos didácticos. http://www.mec.es/redinet
- REDUC. Base de Datos de la Red Iberoamericana de Información y Documentación en Educación. http://www.reduc.cl/
- TESEO. Base de datos de tesis doctorales españolas. http://www.mec.es/teseo/