Gaia
Nerabeen Nortasunaren Garapena
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
- Euskara
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
AXPE SAEZ, INGE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Bilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologia | inge.axpe@ehu.eus |
ESNAOLA ECHANIZ, IGOR | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Osoa | Doktorea | Elebiduna | Bilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologia | igor.esnaola@ehu.eus |
PALACIOS NAVARRO, SANTIAGO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Bilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologia | santiago.palacios@ehu.eus |
REVUELTA REVUELTA, LORENA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Bilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologia | lorena.revuelta@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
A) Comprender y contrastar las aportaciones de la psicología evolutiva sobre el desarrollo humano señalando las características diferenciales de este proceso en la etapa de la adolescencia. | 30.0 % |
B) Identificar y describir las características básicas y posibles disfunciones del desarrollo evolutivo en la adolescencia, reconociendo aspectos vinculados a diferentes ámbitos de desarrollo evolutivo (biológico, cognitivo y psicosocial). | 30.0 % |
C) Elaborar propuestas de intervención que, considerando diversas capacidades, necesidades y ritmos evolutivos, posibiliten la prevención y el desarrollo de la personalidad del alumnado adolescente. | 40.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 15 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 15.0 | 30 % |
Gelako praktikak | 10.0 | 17 % |
Irakurketa eta analisi praktikoak | 10.0 | 10 % |
Iturriak eta baliabideak erabiltzea | 10.0 | 10 % |
Kasuen analisia | 5.0 | 10 % |
Talde-lana | 25.0 | 20 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Idatzizko azterketa | 30.0 % | 60.0 % |
Lan praktikoak | 30.0 % | 60.0 % |
OTROS | 10.0 % | 30.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
1) Nerabezaroaren eta nerabeen ezaugarriak identifikatzen ditu eta aztertzen ditu hainbat teoria, ikuspegi eta kontzeptuak erabiliz2) Ikasle nerabeen nortasunaren garapena eta ikaskuntzarako izan ditzakeen ondorioak eta zailtasunak ulertzen ditu eta haien arabera kasuak aztertu eta esku-hartzeak proposatzen ditu
3) Garapen kognitiboa, soziala eta nortasunarena sustatzeko ikas-irakaskuntza proposamenak diseinatzen ditu
4) Hezkuntza egoerak planifikatzen ditu, ikasleen ezaugarri eta premien aniztasuna kontuan harturik
Irakasgai-zerrenda
La Psicología Evolutiva y el Desarrollo: historia, conceptos básicos y metodología de la investigación en el Desarrollo.La adolescencia: diferentes perspectivas sobre su conceptualización y función.
La adolescencia: el desarrollo biológico en la pubertad
La adolescencia: el desarrollo cognitivo. Intervención educativa para la optimización del desarrollo cognitivo en la adolescencia
La adolescencia: el desarrollo psicosocial y de la personalidad. La intervención educativa para la optimización del desarrollo psicosocial en la adolescencia.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Berger, K.S. (2004, 6ª edición). Psicología del Desarrollo. Infancia y Adolescencia. Madrid: Panamericana.Castro Masó, A. y López Fuentetaja, A.M. (2007). Adolescencia. Alianza Editorial.
Garaigordobil, M. (2008, 2ª edición). Intervención Psicológica con adolescentes. Madrid: Pirámide.
Marchesi, A., Coll, C. y Palacios, J. (1999, 2ª edición). Desarrollo psicológico y Educación. 3. Trastornos de desarrollo y necesidades educativas especiales.
Martín Bravo, C. (2011). Psicología para el profesorado de Educación Secundaria y Bachillerato. Madrid: Pirámide.
Mietzel, G. (2005). Claves de la Psicología Evolutiva. Barcelona: Herder.
Palacios, J., Marchesi, A. y Coll, C. (1991). Desarrollo psicológico y educación, I. Psicología evolutiva. Madrid: Alianza.
Papalia, D.E., Wendkos Olds, S. y Duskin Feldman, R. (2005, 9ª edición). Desarrollo humano. México: McGraw-Hill.
Santrock, J.W. (2004, 9ª edición). Adolescencia. Psicología del Desarrollo. Madrid: McGraw-Hill.
Trianes Torres, M. V. y Gallardo Cruz, J.A. (2003). Psicología de la Educación y del Desarrollo en contextos escolares. Madrid: Pirámide.
Willingham, Daniel T. (2011). ¿Por qué a los niños no les gusta ir a la escuela?. Barcelona: Grao.