Gaia

XSLaren edukia

Nerabeen Nortasunaren Garapena

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania
Euskara

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
AXPE SAEZ, INGEEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaBilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologiainge.axpe@ehu.eus
ESNAOLA ECHANIZ, IGOREuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego OsoaDoktoreaElebidunaBilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologiaigor.esnaola@ehu.eus
PALACIOS NAVARRO, SANTIAGOEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaBilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologiasantiago.palacios@ehu.eus
REVUELTA REVUELTA, LORENAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaBilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologialorena.revuelta@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
A) Comprender y contrastar las aportaciones de la psicología evolutiva sobre el desarrollo humano señalando las características diferenciales de este proceso en la etapa de la adolescencia.30.0 %
B) Identificar y describir las características básicas y posibles disfunciones del desarrollo evolutivo en la adolescencia, reconociendo aspectos vinculados a diferentes ámbitos de desarrollo evolutivo (biológico, cognitivo y psicosocial).30.0 %
C) Elaborar propuestas de intervención que, considerando diversas capacidades, necesidades y ritmos evolutivos, posibiliten la prevención y el desarrollo de la personalidad del alumnado adolescente.40.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala153045
Gelako p.151530

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Eskola magistralak15.030 %
Gelako praktikak10.017 %
Irakurketa eta analisi praktikoak10.010 %
Iturriak eta baliabideak erabiltzea10.010 %
Kasuen analisia5.010 %
Talde-lana25.020 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Idatzizko azterketa30.0 % 60.0 %
Lan praktikoak30.0 % 60.0 %
OTROS10.0 % 30.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

1) Nerabezaroaren eta nerabeen ezaugarriak identifikatzen ditu eta aztertzen ditu hainbat teoria, ikuspegi eta kontzeptuak erabiliz

2) Ikasle nerabeen nortasunaren garapena eta ikaskuntzarako izan ditzakeen ondorioak eta zailtasunak ulertzen ditu eta haien arabera kasuak aztertu eta esku-hartzeak proposatzen ditu

3) Garapen kognitiboa, soziala eta nortasunarena sustatzeko ikas-irakaskuntza proposamenak diseinatzen ditu

4) Hezkuntza egoerak planifikatzen ditu, ikasleen ezaugarri eta premien aniztasuna kontuan harturik

Irakasgai-zerrenda

La Psicología Evolutiva y el Desarrollo: historia, conceptos básicos y metodología de la investigación en el Desarrollo.

La adolescencia: diferentes perspectivas sobre su conceptualización y función.

La adolescencia: el desarrollo biológico en la pubertad

La adolescencia: el desarrollo cognitivo. Intervención educativa para la optimización del desarrollo cognitivo en la adolescencia

La adolescencia: el desarrollo psicosocial y de la personalidad. La intervención educativa para la optimización del desarrollo psicosocial en la adolescencia.

Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

Berger, K.S. (2004, 6ª edición). Psicología del Desarrollo. Infancia y Adolescencia. Madrid: Panamericana.



Castro Masó, A. y López Fuentetaja, A.M. (2007). Adolescencia. Alianza Editorial.



Garaigordobil, M. (2008, 2ª edición). Intervención Psicológica con adolescentes. Madrid: Pirámide.



Marchesi, A., Coll, C. y Palacios, J. (1999, 2ª edición). Desarrollo psicológico y Educación. 3. Trastornos de desarrollo y necesidades educativas especiales.



Martín Bravo, C. (2011). Psicología para el profesorado de Educación Secundaria y Bachillerato. Madrid: Pirámide.



Mietzel, G. (2005). Claves de la Psicología Evolutiva. Barcelona: Herder.



Palacios, J., Marchesi, A. y Coll, C. (1991). Desarrollo psicológico y educación, I. Psicología evolutiva. Madrid: Alianza.



Papalia, D.E., Wendkos Olds, S. y Duskin Feldman, R. (2005, 9ª edición). Desarrollo humano. México: McGraw-Hill.



Santrock, J.W. (2004, 9ª edición). Adolescencia. Psicología del Desarrollo. Madrid: McGraw-Hill.



Trianes Torres, M. V. y Gallardo Cruz, J.A. (2003). Psicología de la Educación y del Desarrollo en contextos escolares. Madrid: Pirámide.



Willingham, Daniel T. (2011). ¿Por qué a los niños no les gusta ir a la escuela?. Barcelona: Grao.



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak