Gaia

XSLaren edukia

Aurrera eta atzera. Norberarenganako jarrera analitikoa Pintura jardutean

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Pintuaren prozesuan arreta jartzen duen ikasgaia da. Noiz hasi,

zelan jarraitu eta noiz bukatu.

Bitartekoak eta balizko jarrerak.

Horretarako ikaslearen praktika ardatza izango da. Horrez gain,

beste artisten jardute moduak aztertuko dira.



Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
FULLAONDO ZABALA, USOAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaMargolaritzausoa.fullaondo@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Ikasleak lan prozesuaren fase ezberdinak bereizten gai izan behar du20.0 %
Ikasleak fase hauek ekar diezaioketena miatzeko gai izan behar du.20.0 %
Ikasleak lana noiz eta nola hasi behar duen aztertzeko gai izan behar du.20.0 %
Ikasleak unez unekoa erregistratzeko eta horixe bera, berbetan adierazteko gai izan behar du.20.0 %
Ikasleak testuinguruaren garrantzia (lantokia eta erakusketa lekua) baloratzeko gai izan behar du.20.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Mintegia101525
Tailerra203050

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Aplikazio-tailerrak55.060 %
Azalpenezko eskolak10.080 %
Oinarrizko trebetasun instrumentalak eskuratzea10.070 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak30.0 % 50.0 %
Lan praktikoak60.0 % 100.0 %
OTROS20.0 % 30.0 %

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ikasgaiak presentzialak direnez, eskolen jarraikotasuna

ezinbestekoa da. Izan ere eskoletan ikaslearen egunez-eguneko lana

eta garapena aintzat hartzen dugulako. Ikaslearekin bere lanaren

aurreko unea, irakas-egitatea da, beraz ordezkaezina eta zeharo

garrantzitsua.

Hau bete ezinean deialdiari uko egitea gomendatzen da.

Deialdiari uko egiteko, ebaluaketa baino 3 aste lehenago,

masterraren Komisio akademikoari idatziz deialdi honi uko egitea

eskatuko zaio.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Behin-behineko deialdia aurretik, irakaslearen ordutegiaren

aldetik posiblea bada, tutoretzak izatea gomendatzen dugu.

Ahal den heinean tutoretzan bertan, irakas-egiate antzeko zerbait

egongo da. Momentua ere deialdian ikasgaia gainditzeko aukerarik

dagoen ala ez ikusteko.

Irakasgai-zerrenda

Pintatu aurretik. Pintatu ala ez.

Pintatzea: hasierakoa, jarrerak, joerak. Zelan hasi?

Pintatu bitartean. Bero, hotz. Jarraitu, gelditu.

Ezkutukoa. Lanaren une/egoeren erregistroa (argazkia oroimen/lan

tresna legez).

Zelan amaitu? Noiz amaitu?

Pinturaren hedapena beste euskarri eta testuinguruetara.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Era profesionalean pintatzeko tresna, material eta euskarriak.



Posta elektronikoa, irakaslearen zenbait material eta iradokizun



jasotzeko.

Oinarrizko bibliografia

AAEE (2003): Blinki Palermo, Barcelona, MACBA.

AAEE (2003): Jonathan Lasker. 1977-2003, Madrid, Museo Nacional

Centro de Arte Reina Sofía.

AAEE (2017): Kiko Pérez. German Haircut, Fundación Luis Seoane.

AAEE (2015): Ree Morton. Sé un lugar, sitúa una imagen, imagina un

poema, Madrid, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía.

Deleuze, G. (2002): Francis Bacon. Lógica de la sensación, Madrid,

Arena Libros S. L.

Deleuze, G. (2002): Pintura. El diagrama, Madrid, Arena Libros S.

L.

Hockney, D. (1994): Así lo veo yo, Madrid, Siruela.

Lippard, L. (1971): Changing Essays in Art Criticism, New York, E.

P. Dutton & CO., INC.

Lippard, L. (2016): Yo veo, tú significas, Bilbao, Consonni.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Euskaraz zein elebidun argitaratzen diren arte liburu nahiz artikuluak.

Aldizkariak

Euskaraz zein elebidun argitaratzen diren arte katalogoak.

Estekak

http://www.mercheolabe.com/



http://www.zumeta.es/zumeta.es/zumeta.html



http://www.juanluisgoenaga.com/



http://www.galeriaalvaroalcazar.com/fil/exposiciones/1399649648/MP-Herrero-2014.pdf



https://www.youtube.com/watch?v=3I-BPnA3EOM



http://www.galeriamarlborough.com/artista/juan-jose-aquerreta







XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak