Gaia

XSLaren edukia

Aurpegia Zentzua Sortzeko Elementu Gisa

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ARRAZOLA-OÑATE TOJAL, MARIA ROSARIOEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaMargolaritzatxaro.arrazola@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Crear un trabajo pictórico a un alto nivel artístico 25.0 %
Definir, programar y emprender un proyecto creativo relevante 25.0 %
Cuestionarse la propia práctica pictórica y contextualizarla en el campo del arte y de la cultura 25.0 %
Saber expresar sus intenciones y los valores de su creación a audiencias interesadas 25.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Mintegia101525
Tailerra4060100

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Aplikazio-tailerrak85.050 %
Eztabaidak15.050 %
Kasuen analisia10.010 %
Oinarrizko trebetasun instrumentalak eskuratzea15.070 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak20.0 % 40.0 %
Lan praktikoak80.0 % 100.0 %

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Los exámenes de la convocatoria extraordinaria se realizarán siempre ante un tribunal constituido por la Comisión Académica del Master o en quienes ésta delegue.

Habrán de presentarse todos los trabajos realizados durante el curso y realizar una defensa oral de los mismos.

Irakasgai-zerrenda

¿A qué llamamos retrato?: Parecido. Norma. Encuadre.

Sombras, reflejos y otros artilugios: Fotografías poco sofisticadas. El pintor ante el espejo. Mirando a través de una lente,

Individualización de los rostros: Observación directa. Observación indirecta. Memoria.

El desprestigio del parecido: Rechazo de la norma. Ya te parecerás. La negación del rostro.

Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

AZARA, Pedro: El ojo y la sombra. Una mirada al retrato en Occidente. Barcelona: Gustavo Gili, , 2002.

BAILLY, Jean-Christophe. La llamada muda. Ensayo sobre los retratos de El Fayum. Madrid: Ed. Akal, 2001.

BERGER, John. Y nuestros rostros, mi vida, breves como fotos. Madrid: Herman Blume, 1986.

BRUSATIN, Manlio. Historia de las imágenes. Madrid: Julio Ollero Editor, 1992.

CRUZ SÁNCHEZ, Pedro A. Realismo en tiempos de irrealidad. Murcia: Fundación Caja Murcia, , 2002.

FRANCASTEL, Galienne y Pierre. El retrato. Madrid: Ed. Cátedra, 1988.

GONZÁLEZ FLORES, Laura. Fotografía y pintura: ¿Dos medios diferentes? Barcelona: Gustavo Gili, 2005.

LORD, James. Retrato de Giacometti. Madrid: A. Machado Libros, 2005.

MARTÍNEZ-ARTERO, Rosa. El retrato: del sujeto en el retrato. Barcelona: Ed. Montesinos, 2004.

SIMMEL, Georg. El rostro y el retrato. Madrid: Casimiro Libros, 2011.

STOICHITA, Victor I. Breve historia de la sombra. Madrid: Ed. Siruela, 1999.

ZUFFI, Stefano. El retrato. Barcelona: Carroggio, 2004.

Gehiago sakontzeko bibliografia

BARTHES, Roland. La cámara lúcida. Notas sobre la fotografía. Barcelona: Ed. Paidós, 1988.

BERGER, John. Modos de ver. Barcelona: Gustavo Gili, 2000.

BERGER, John. Un pintor de hoy. Madrid: Ed. Alfaguara, 2002.

SENNETT, Richard. El artesano. Barcelona: Ed. Anagrama, 2009.

SONTAG, Susan. Contra la interpretación. Madrid: Ed. Alfaguara, 1996.

STAROBINSKI, Jean. Retrato del artista como saltimbanqui.Madrid: Ed. Abada, 2007.

VIRCONDELET, Alain. Memorias: Balthus. Barcelona: Ed. Lumen, 2002.

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak